Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin


geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jrm

Morgen is het zover!

Heb wat cd's en een paar dvd's in een tas gestopt  hello hello

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rob46

Dat gaat zeker goed komen!  :yes: Heel veel plezier!

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

#775
De aankondiging van Rob voor een M&G, vandaag de 25e, stond al even op het forum. Zal ik gaan of niet, daar stond ik al een tijdje over in tweestrijd, ik was er namelijk pas geleden nog geweest om de CD's op te halen die Rob had ontvangen bij het bezoek aan Marantz in november 2017. De nieuwe versterker wilde ik natuurlijk graag wel een keer horen, maar het feit dat hij in "no time" een aantal speakers in zijn plafond heeft aangebracht waardoor hij het "Atmos" format ten gehore kan brengen heeft me over de streep getrokken. Dus vanochtend rond elven bij Rob op de stoep, waar zijn vrouw met zijn zoon net aankwamen van het inkopen doen. Snel naar binnen alwaar Rob zich ontfermde over..... jawel een elektrische fiets die niet geheel meer doet wat er van zo'n fiets verwacht wordt....  elektrische trapondersteuning leveren dus.... Tsja, nog even verder zoeken was Rob zijn conclusie, snel de fiets aan de kant. Enkele minuten daarna kwam Marcel ook binnen en hebben we samen genoten van een lekkere kop koffie en een heerlijke punt appeltaart.

Marcel had een aantal DVD's en CD's mee genomen, zullen we er daar eentje van draaien? Was de vraag van Rob. Prima, een dvd van Circle Percussion verdween in de BD speler. Het resultaat viel eigenlijk een beetje tegen, misschien dat we nog iets te voorzichtig waren met het volume? Rob had nog wel een andere dvd met percussie erin was zijn opmerking. Ik ben heel erg slecht in het onthouden van titels van films of CD albums maar neem van mij aan dat het een spectaculaire film was waar inderdaad de drums gingen leven om het zomaar eens te zeggen. Toch wilden we het nog even bij stereo weergave houden om ook daar de capaciteiten nog even van te ervaren. Ik had een USB stick meegenomen en jawel daar kan de 7012 perfect mee uit de voeten. Via het osd menu kun je de USB stick selecteren waarna je op diverse manieren de inhoud kunt benaderen. Op die stick staat kwalitatief erg mooie muziek en dat laat de set van Rob ook erg mooi horen. Erg goed in mijn beleving!

Dan wordt het inmiddels tijd voor het serieuze werk, eigenlijk dat waarvoor de set is samengesteld en opgebouwd. FILM in 5.1 of 5.1 plus atmos. Eerst even alleen 5.1.... Tsja, al meer gezegd over het geen wat je overkomt daar bij Rob, ja inderdaad.... Overkomt want dat is het. De beleving die je mee krijgt is zo overweldigend, je wordt compleet mee gezogen in het geen je visueel en gehoormatig krijgt voorgeschoteld. Zullen we nu de atmos weergave inschakelen? Was de vraag van Rob, euhhhh prima.... Kan het nog beter?? En jawel hoor daar gaan we weer, prachtig... het lijkt wel of alles nog vloeiender en smoother of nog meer in balans is. Prachtig! De indruk die dit systeem achterlaat.... Wauwwww.... Donderend geweld, klappen die klappen zijn de punch die uitgedeeld wordt.... Onbeschrijfelijk, wat een ervaring en beleving weer. Ik heb het al een paar keer op dit forum geschreven, de set van Rob moet je ervaren en beleven, want dat is het.... Sprakeloos!
Enige tijd later komt Marco ook nog binnen en zijn we met zijn allen blijven genieten van het geen hier geboden wordt, erg.... Erg goed en de atmosspeakers zijn zeker een erg mooie aanvulling in het geluidsbeeld en daardoor de totale beleving.

Rob, hartelijk dank voor je gastvrijheid en het plezier wat je ons vandaag weer hebt gegeven!
Marcel en Marco, bedankt weer voor jullie aanwezigheid, gezelligheid en de verhalen die we weer gedeeld hebben!!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jrm

 :gp: Leo!

Tsja, daar kan ik weinig aan toevoegen.

Wat mijn beleving is het verschil tussen de 'standaard' 5.2 (ik zag 2 subwoofers staan) en de plafondspeakers aan met Atmos was letterlijk en fysiek alsof het dak (plafond) eraf ging.

Ik bedoel te zeggen dat de set Klipschen hun werk uitstekend doen qua diepte en breedte, maar met Atmos en de plafondspeakers erbij, was de hoogte verdwenen, maar de posities van de luidsprekers idem. Exact zoals Leo het ook omschreef, homogeen , vloeiend en de muziek c.q. geluid klopt zoals je het ziet op het beeldscherm.

Rob bedankt voor de uitnodiging en goede zorgen voor de in eerlijke mens, maar vooral voor de ultieme film beleving en vooral gevoel (vaak leek de bank wel mee te bewegen!

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Wat een interessante en gave M&G is dit geweest mannen! Erg leuk om gelijk een verslag te kunnen lezen! Kijk, dit is nu ook een meerwaarde van een forum zoals het Marantz Forum. Leuke M&G's, verslagen, (nieuwe) forumleden leren kennen en discussies voeren. Dit alles maakt het tot een leuke hobby :yes:  notworthy :-D :-D En ik krijg toch sterk de indruk dat dit alles hier op het Marantz Forum erg actief is.......