Wat is het belangrijkste component in de set?

Gestart door SB_Marantz, januari 25, 2009, 12:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yde

#60
Ik draai de laatste jaren alleen nog maar vinyl, de geremasterde cd's van na 1998 klinken nergens meer naar. Ze zijn veel te luid (loudness war) en zo goed als geen dynamiek (uitzonderingen daargelaten).
Begin Maart heb ik The White Album van The Beatles op LP gekocht welke aangepast is aan de huidige tijd o.a. het stereobeeld.

Na een aantal minuten heb ik de LP afgezet want ik als Beatles fan vond dit verschrikkelijk slecht klinken.
Alles klinkt even hard en ja ook de dynamiek is ver te zoeken.
Het blijkt dat de "nieuwe" master gemaakt is op de halve snelheid met de originele studiobanden en misschien heeft men een klein foutje gemaakt want de nieuwe opname loopt ongeveer 5 tot 10% te snel t.o.v. het origineel.
Mijn draaitafel heb ik 10% in snelheid moeten terugzetten om weer gelijk met de originele uitgave uit 1968 te lopen.

Ik bezit alle 1e persing mono uitgaves van alle Beatles albums en daarnaast heb ik op 1 na ook de eerste persing stereo albums.

Het belangrijkste component van mijn set zijn ook de luidsprekers, naast mijn Marantz componenten bezit ik ook een complete Philips set uit begin jaren 80.
Het is de X80 set bestaande uit:

22AH080 Timer
22AH180 Tuner
22AH280 Voorversterker
22AH380 Eindversterker
N5758 Cassettedeck

Op deze set is aangesloten een Philips 22AF977 draaitafel.



Ik heb een lange tijd de voorversterker aangesloten gehad op een set 587 MFB luidsprekers maar de laatste maanden gebruik ik de eindversterker in combinatie met een set Translator Impact 4 luidsprekers.
Vooral het vinyl klinkt hier zeer mooi op.
Als ik nieuw vinyl koop let ik erop dat deze niet geremastered is en dat valt nog niet mee.
De laatste 25 LP's komen dan ook bij de kringloop en 2e hands platenzaken vandaan.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Yde op mei 07, 2019, 20:17:19
Ik draai de laatste jaren alleen nog maar vinyl, de geremasterde cd's van na 1998 klinken nergens meer naar. Ze zijn veel te luid (loudness war) en zo goed als geen dynamiek (uitzonderingen daargelaten).
Begin Maart heb ik The White Album van The Beatles op LP gekocht welke aangepast is aan de huidige tijd o.a. het stereobeeld.

Na een aantal minuten heb ik de LP afgezet want ik als Beatles fan vond dit verschrikkelijk slecht klinken.
Alles klinkt even hard en ja ook de dynamiek is ver te zoeken.
Het blijkt dat de "nieuwe" master gemaakt is op de halve snelheid met de originele studiobanden en misschien heeft men een klein foutje gemaakt want de nieuwe opname loopt ongeveer 5 tot 10% te snel t.o.v. het origineel.
Mijn draaitafel heb ik 10% in snelheid moeten terugzetten om weer gelijk met de originele uitgave uit 1968 te lopen.

Ik bezit alle 1e persing mono uitgaves van alle Beatles albums en daarnaast heb ik op 1 na ook de eerste persing stereo albums.

Het belangrijkste component van mijn set zijn ook de luidsprekers, naast mijn Marantz componenten bezit ik ook een complete Philips set uit begin jaren 80.
Het is de X80 set bestaande uit:

22AH080 Timer
22AH180 Tuner
22AH280 Voorversterker
22AH380 Eindversterker
N5757 Cassettedeck

Op deze set is aangesloten een Philips 22AF977 draaitafel.



Ik heb een lange tijd de voorversterker aangesloten gehad op een set 587 MFB luidsprekers maar de laatste maanden gebruik ik de eindversterker in combinatie met een set Translator Impact 4 luidsprekers.
Vooral het vinyl klinkt hier zeer mooi op.
Als ik nieuw vinyl koop let ik erop dat deze niet geremastered is en dat valt nog niet mee.
De laatste 25 LP's komen dan ook bij de kringloop en 2e hands platenzaken vandaan.
Goed bezig. Kunt dit trouwens ook in set van leden plaatsen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paul

Mooie set, duidelijk verhaal ook mijn ding, streamen is zo 2019. 😋
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Yde

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 07, 2019, 20:23:00
Goed bezig. Kunt dit trouwens ook in set van leden plaatsen.

Ik zet het erbij :lol:

jowa

Belangrijkste onderdeel in mijn set zijn blijkbaar m'n luidsprekers.
Deze heb ik nu bijna 15 jaar en ze hebben al menig upgrade overleefd, zelfs een tijdelijk uitstapje naar Dynaudio C1's.

De rest is allemaal al wel een keer vervangen in de loop der jaren. Ben ik blijkbaar minder aan gehecht, al hoewel ik de Marantz set nu ook al weer 8 jaar heb. [emoji848][emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marvin

Wel grappig te lezen dat het grootste deel stereo luisteraars het vooral als muziekinstallatie zien.
Voor mij is het het hart van de gehele multimediale omgeving.
Het is een geluidsinstallatie, en die is dus niet alleen voor muziek.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op mei 07, 2019, 21:10:08
Wel grappig te lezen dat het grootste deel stereo luisteraars het vooral als muziekinstallatie zien.
Voor mij is het het hart van de gehele multimediale omgeving.
Het is een geluidsinstallatie, en die is dus niet alleen voor muziek.
Dan moet je ook multimedia set neertikken en niet geluidsinstallatie.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Citaat van: marvin op mei 07, 2019, 21:10:08
Wel grappig te lezen dat het grootste deel stereo luisteraars het vooral als muziekinstallatie zien.
Voor mij is het het hart van de gehele multimediale omgeving.
Het is een geluidsinstallatie, en die is dus niet alleen voor muziek.

Hier is de set tegenwoordig gescheiden, beneden dus multimedia (ook muziek) met de Focal Dimension als luidspreker en boven dus alleen muziek via streaming (nas/spotify/laptop), sacd-speler en platenspeler.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

renes59

Ik heb op zolder een geluidsinstallatie staan, voor muziek. In de woonkamer staat alleen een televisie en in de keuken een tafelradio. Verder gebruik ik een laptop met daaraan de koptelefoon voor muziek luisteren.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 07, 2019, 21:15:21
Dan moet je ook multimedia set neertikken en niet geluidsinstallatie.
Sorry hoor.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.