Wat is het belangrijkste component in de set?

Gestart door SB_Marantz, januari 25, 2009, 12:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: MadVillain op januari 25, 2009, 19:52:58
Hoe durven ze je ook een caliber versterker te verkopen  :-D

hahaha :-D ja het is toch niet normaal  clown1

daarmee bedoel ik aan te geven hoe belangrijk een versterker is en wel degelijk wat meer doet als een beetje versterken

TurboMarco

@SB

Behalve een rendement verschil hebben we klankmatig dus niets veranderd aan onze luidsprekers,de tweeter is wat gedempt meer niet ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#32
Citaat van: SB_Marantz op januari 25, 2009, 13:14:26

M.a.w. wat doet een TDA-1540 of 41 beter dan een 1547 of andere DAC's?
Een dac bestaat toch wel meer dan alleen uit een chip .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Je verward een DAC als apparaat met de DAC chip denk ik.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op januari 25, 2009, 23:09:29
Je verward een DAC als apparaat met de DAC chip denk ik.


ik zie het als een geheel,en dan doel ik ook op de compleet verschillende dac layout's ,je ziet dan vaak verschillende componenten zoals bijvoorbeeld verschil in condensatoren etc ,daarom haalde ik de vraagstelling mbt tot onze (en natuurlijk iedereen die andere condensatoren dan orgineel in zijn luidsprekers heeft) luidsprekers,waar ook andere condensatoren in geplaatst zijn.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Snow

Citaat van: Marco op januari 26, 2009, 12:10:27
ik zie het als een geheel,en dan doel ik ook op de compleet verschillende dac layout's ,je ziet dan vaak verschillende componenten zoals bijvoorbeeld verschil in condensatoren etc ,daarom haalde ik de vraagstelling mbt tot onze (en natuurlijk iedereen die andere condensatoren dan orgineel in zijn luidsprekers heeft) luidsprekers,waar ook andere condensatoren in geplaatst zijn.

Mogelijk interessant leesvoer voor een luidsprekerbouwer:

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5342&highlight=condensator

TurboMarco

Citaat van: Snow op januari 26, 2009, 19:11:26
Mogelijk interessant leesvoer voor een luidsprekerbouwer:

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5342&highlight=condensator
ja er zijn mensen die menen dat het niets uitmaakt welke MKP condenstor je pakt,Wilfred meent wel verschil te kunnen horen tussen MKP's ,mogelijk is dat ook autosuggestie net zoals het bij cd spelers,versterkers,luidsprekers,etc mogelijk het geval is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Luidsprekers. Maar net zo belangrijk en niet perse een component: de luisteraar zelf.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

#38
"DE ONDERLINGE MATCH" der componenten in zijn geheel, kortom de onderlinge synergie,  dat is wat uiteindelijk bepaald of het geluid en de "muzikaliteit" daarvan, naar jouw smaak, zin en wens zijn. Kortom: "The perfect (possible) match (my money can buy)."
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

De akoestiek van de luisterruimte.

Zet de beste set die je kan bedenken, vol van synergie, in een badkamer neer ... het resultaat laat zich raden.

Frits Denon

Citaat van: xander32 op mei 06, 2019, 06:51:26
De akoestiek van de luisterruimte.

Zet de beste set die je kan bedenken, vol van synergie, in een badkamer neer ... het resultaat laat zich raden.

Eens. En dan komt voor mij de luidspreker en daarna de versterker
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

pameijer

Ben ik dan de enige die de muziek zelf het belangrijkste vindt? Ik luister liever naar Queen op een JBL boomboomspeaker dan naar Corrie Konings op een tophifiset.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Citaat van: pameijer op mei 06, 2019, 10:56:35
Ben ik dan de enige die de muziek zelf het belangrijkste vindt? Ik luister liever naar Queen op een JBL boomboomspeaker dan naar Corrie Konings op een tophifiset.
Muziek en films natuurlijk is waar het om gaat ,echter zijn dat geen componenten evenals de ruimte waar het zich in bevind .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Voor zowel beeld als geluid zijn in mijn ogen de weergevers het belangrijkst ,dus luidsprekers en tv .
De bron vind ik natuurlijk ook belangrijk maar deze is wat mij betreft al goed genoeg met een (vrijwel) alleseter en Chromecast en PC .

Verder is het rotzooi in ,rotzooi uit .


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#44
Citaat van: xander32 op mei 06, 2019, 06:51:26
De akoestiek van de luisterruimte.

Zet de beste set die je kan bedenken, vol van synergie, in een badkamer neer ... het resultaat laat zich raden.
:gp: Of course...., Robert, vergat ik deze weer! violent1Natuurlijk die is  zeer bepalend vor het uiteindelijke resultaat doch haar kunnen wij niet allemaal in gelijke mate over over beschikken, daar onze (woning)keuze hierbij ook afhangt van factoren waar wij ook nooit zelf voor kunnen kiezen, zoals wie en wat wij zijn, dus daarna ons individuele "karma" in de tweede plaats, en vervolgens zaken zoals, de individuele plaats van wieg, onze individuele I.Q. en E.Q., mentale gevoeligheid en talenten, gezondheid, seksuele geaardheid en -identiteit, opleidingsniveau en beroepsmogelijkheden i.v.m. inkomen (waaronder die van bijvoorbeeld van ouder(s) i.v.m. eventuele erfenis etc.), sociale en politieke  status en levensloop (i.v.m. eventuele partner(s) en/of kind(eren) want die bepalen allemaal welke luisterruimte wij individueel krijgen toegewezen en of wij of dus deze eventueel kunnen aanpassen naar onze smaak en wensen. Kortom, ons individuele levenslot. En dat hebben wij het nog niet eens gehad onze individuele muziek-  en muzikale voorkeuren en ook op het gebied van A & R, en audiovoorkeuren. Doch belangrijk is de akoestiek welzeker, zeer belangrijk zelfs. :mrgreen:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *