Rel VS BK

Gestart door Stadium III, oktober 31, 2008, 21:05:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

We hebben momenteel een BK XLS200 op bezoek van Jasper ! hello En jasper zelf ook ! pompom

De BK is een zeer mooi afgewerkte subwoofer met een 10 inch woofer en een 275 w versterker erin
-6 db punt dat aangegeven is is 17 hz
De knoppen achterop zijn goed en degelijk en draaien lekker

Je kunt appart high en low level volume instellen
Je kunt de low level crossover op de LFE stand zetten en dat maakt het makkelijk
Verder kun je de crossover van de high level regelen vanaf 40 hz tot 120 hz
Je hebt ook een fase die van 0 tot 180 graden zelf te bepalen is dus geen vaste standen !

De Stadium III heeft een 10 inch Volt woofer een 200w  klasse AB versterker
Het aangegeven -6 db punt is bij de rel ee 12 hz

We hebben ze kwa volume de Stadium III en de BK ongeveer gelijk gezet en dat geld voor high level en low level

Crossover van de rel staat op een goeie 34 hz en van de BK op minimaal dus een 40 hz

We hebben eerst Spiderman 3 gedraaid op blu ray om de LFE power van de BK te testen en ik moet zeggen dat ik die zeer goed vondt !!
Zonder vervorming een aardig volle bass die zeker nog goed te volgens was

Naar wat stukjes te hebben bekeken zijn we naar de dvd van Whistesnake gegaan om eens te kijken hoe zijn mannentje bij muziek neerzette
Mijn conclusie daarin is dat hij het goed doet maar dat de BK meer een film subwoofer is
Al bij al voor de prijs nog steeds zeer goed

We hebben ook nog ff die hard 4.0 in de blu ray speler geduwt en het eind stukje gekeken met de straaljager en de truck die over het wegdek heen dendert!

Mooie explosie's zeer luid en duidelijk ( hadden wel subvolume wat opgeschroeft ) een mooie prestatie gezien zijn gewicht van 18 kg dat alles mooi bleef en dat ie op zijn plek bleef

Verder hebben we in de stukken die we hebben bekeken zo nu een dan eens hetzelfde stukje opgezet en de kabels in de rel geduwt 
Wat mij daarin opviel was dat de rel wel dieper ging maar niet extreem luider het volume was allebij netjes
De muziakale kant van de rel is in mijn opzicht wel beter (sneller en acurater) wat voor mij een mooi plus punt is omdat ik veel muziek luister
Kwa films ook wat meer druk al deed de langslag woofer van de BK ook zeer netjes zijn best

Al bij al is de BK wel een aanrader voor mensen die en wat kleinere subwoofer zoeken die netjes is afgewerkt
En die met film en muziek tevreden willen zijn

Zo was ff een kleine vergelijking HB



Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

ben ik blij dat ik net een bk heb gekocht


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Stadium III

Citaat van: cheese op oktober 31, 2008, 21:23:43
ben ik blij dat ik net een bk heb gekocht


gr cheese

Dat zullen we zondag zien
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

ik heb je net een mail gestuurd heb de bk pas na het weekend............. violent1 violent1
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

dmeerpa

Op de BK XLS200 wordt het -6 dB punt sterk beïnvloed door de crossover, zet je die op bypass dan zal die op 36.5 Hz liggen zet je de crossover op minimum dan kom je in de buurt van 15 Hz.

Voor een goeie extentie moet je dus een laag crossover instellen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Crossover low level of high level ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

zeker de lowlevel, high level geen idee
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

ProXius

Hoooi!

Nou hij staat inmiddels thuis en bevalt echt wel goed.  :mrgreen: Met muziek zeker een leuke toevoeging, films gaan we zo proberen.

@dmeerpa: Low level filter bypass staat/stond :evil: op bypassed. (out LFE) ik zal hem nu eens op 'on' zetten.
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

Stadium III

als je hem aanzet gaa je je het lfe bewerken wat k niet zou doen

En dan kan het zijn dat de crossover voor high level en low level allebij voor hetzelfde gaan dienen  dus als je hem op 40 hz zet dat high en low 40 hz weergeven
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Van REL subwoofers is bekend dat dit het betere merk is voor muziekweergave , van dat merk BK weet ik niets af .

Groeten  EDWIN  B

ProXius

Tsja uhm, de crossover staat op ongeveer 50-60hz vind ik een stuk aangenamer als 40hz (dan loopt het wat gelijker met mijn fronts)

Maar moet de: "Low level filter bypass"  nou op 'In'  of op 'out LFE'  ? 

In = Filter in operation
Out = Filter bypassed
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

Stadium III

Out bypass je hem
Dat moet je hebben want je regelt in de reciever de 80 hz frequentie

En verder regel je met de crossover op de subwoofer die je nu voorbij de 50 hz hebt staan de high level af

Ff met de calibrator sweep geven op LFE en ook op front met alleen high level

Suc 6 kerel
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sound

Beste stadium,

wat was eigelijk de reden voor deze vergelijking?

Groet,

power.

Stadium III

Eigenlijk hebben we de vergelijking gedaan omdat we de kans er toe hadden !

Er zijn zoveel subwoofers op de markt en het is als subwoofers lover  :-P wel eens leuk om een andere aan de tand te voelen,dit om te kijken hoe andere goedkopere producten het staand houden tegen wat duurdere producten,zo heb ik hier al meenig rel's gehad en nu dus ook een BK

Nu weet ik wel dat mijn Stadium III kwa prijs een keer of zoveel hoger is maardat heeft zich dan ook weer bewezen  !

Verder kriebelt het bij mij soms ook naar vernieuwing en ook dat mijn vriendin hem eigenlijk te groot vindt !
Maar het is wel weer zo dat ze de stadium beter vond klinken als de BK en dat maakt mij weer happy  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: HiFi gek op november 01, 2008, 15:19:46
Van REL subwoofers is bekend dat dit het betere merk is voor muziekweergave , van dat merk BK weet ik niets af .

Groeten  EDWIN  B
Goed merk, maar zeker niet de enige voor muziekweergave!
Voor muziek is vooral een snelle woofer noodzakelijk, dus dan kom je meestal op kleinere drivers van lichte materialen. De meeste muzikale woofers spelen ook in een gesloten kast en zijn daardoor wat groter van formaat.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude