"MARANTZ-VIRUS"

Gestart door greg, oktober 05, 2008, 20:50:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

greg

Hallo Forumleden,

Mijn naam is Gregory en ook ik ben aangestoken met het "MARANTZ-virus".

In het "verre" verleden ben ik in het bezit geweest van een geïntregeerde surround versterker type Sony TA-D509.
Die set heb ik dan ook compleet gekocht met de daarbij behorende componenten aangesloten op een tweetal MAGNAT speakers.

Voor mijn huidige set ging de voorkeur dan ook uit naar losse componenten, dit omdat ik mijn vorige cd-speler wel eens voor reparatie moest wegbrengen en je dan niet zonder muziek zit. Ook vind ik het een voordeel dat je de losse componenten op je eigen manier kunt indelen.

De keuze voor surround of stereo was voor mij vrij eenvoudig. Stereo is het voor mij "helemaal", neemt niet weg dat ik surround niet mooi vind, maar dan om een filmpje te kijken.

Mijn laatste aanschaf is een SACD- speler hieronder afgebeeld. Dit om toch nog meer kleur en dynamiek te geven aan het geluid.
Verder ben ik bezig om de akoestiek in de luisterruimte te verbeteren, hierin ben ik begonnen om mijn B&W speakers te "ontkoppelen" van de vloer d.m.v. hard stenen "voetstukken" (reeds in bestelling) met daaronder een op maat gesneden stuk vloertapijt, dit om het beste uit mijn set te halen!

Mijn kennis op het gebied van hifi is nog verre van het niveau van de meeste forumleden, maar hoop (met het huidige stukje kennis van de electrotechniek) een link te kunnen leggen naar de juiste werking van mijn componenten. En natuurlijk veel info verschaffen op dit forum!!!!!












Marantz PM7001 KI
Marantz SACD7001 KI
Marantz DV6001
Marantz ST6001
B&W DM604 S
Interlink van den HULL "the Name"
Panasonic TH42PV60EH

Groet,

Krekel
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

Stadium III

Kijk dat zien we graag een mooie set !

Welkom op het forum en veel postings plezier !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

TurboMarco

Mooie recensie Greg  pompom

En ook een hele mooie set heb je daar  :yes:

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Snow

Zeer mooie set. Die 604 is wel een flinke zuil :-)

Totofan

Een hele mooi set ziet er strak uit HB
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

HiFi gek

Inderdaad een mooie set heb je .


Groeten  EDWIN  B

Frits Denon

Mijn Marantz virus sloeg ruim 30 jaar geleden keihard toe.  violent1

Ik kocht destijds een Superscope versterker A245 met Tuner T210 van mijn bij elkaar geschraapte spaargeld. Ik voelde mij daarmee de koning te rijk. Ik las toen ook veel Stereo HiFi Test bladen. Van Superscope naar Marantz was een logische verbetering, maar de 3200+140+104 was destijds een "giant step" voor mij, zowel financieel als technisch. Het leuke is dat ik naar deze set met vernieuwd plezier luister.  HB

Elders op dit forum is het verhaal van de revisie van mijn vintage set te lezen.

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

frans08

mooi set heb je staan...veel plezier ermee  :wink:

Mister Floyd

Mooie set, veel plezier ermee. hello
Marantz UD7007
Marantz PM7001
Marantz SR5011
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 826 classic
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 806 classic
Focal-JMlab Cobalt "S" CC800 classic
Samsung LE40A786R2F LCDTV SmartLED
Cisco 8455DVB
Humax IRHD5000C

mars

Citaat van: Mister Floyd op maart 04, 2010, 22:59:10
Mooie set, veel plezier ermee. hello


ZO nou.... euh, zo te zien heeft hij dit setje alweer een tijd staan......jaartje of twee zoiets? :wink: hahaha
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun