Marantz perla

Gestart door manuarmata, september 16, 2008, 21:17:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

manuarmata

Hallo iedereen, Ik ben Manu woonachtig te Dendermonde Belgie.

Ik heb onlangs mijn slaapkamerstereootje van sony na 13 jaar (ontrouwe) dienst de deur uit gedaan en op zoek gegaan naar iets duurzamer en exotischer, ik wou geen ultra high end maar wel beter dan gewoon goed. Marantz Denon of Luxman stonden op mijn verlanglijkstje en liefs geen nieuw spul. na enkele fraaie vintage sets te hebben bekeken vond vrouwlief dat het toch maar iets met afstandsbediening moest worden. elke keer rechtstaan om de radio wat luider te zetten vond ze maar niks. toch maar iets nieuw? even zag het er naar uit tot we eens op een Nederlandse tweedehandssite gingen kijken en daar een marantz perla zagen staan. heel apart setje, niet te licht niet te zwaar en met zijn 220€ helemaal niet duur (nieuw kostte dit setje +/- 1500€ volgens bepaalde sites) speakers zaten er bovendien ook bij. ik hoefde niet direct andere speakers, ik ging nog even met mijn oude doen maar als het erbij zit. Dat werd dus een tripje naar Nederland. Eens thuisgekomen en alles geinstalleerd was ik erg onder de indruk van het geluid, temeer dit is geen high end spul, hoe goed moet dat dan klinken? geen geforceerd basgeluid, alles klinkt herlder en evenwichtig. Ik heb wel veel aandacht besteed aan de bekabeling (alles vertind, vergulde bananestekkers gebruikt enz...).

de Marantz perla zou volgens de eigenaar een beperkte editie zijn in de slim serie, dit wil ik best geloven want je vindt er haast niks over terug. Klopt dit? en weet er soms iemand de oplage of andere dingen over dit setje?

Ik heb al enkele mensen hun speelgoed bekeken op dit forum. sommigen onder jullie hebben echt wel heel mooi gerief staan.





Stadium III

Hallo en welkom

Je hebt al een leuke set staan

Ik heb de maranrtz set al eerder eens gezien maar nooit gehoord

Veel postings plezier !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Hallo Manu,

Ziet er goed uit  notworthy
Heb deze set wel eens in een winkel zien staan, maar er verder eigenlijk nooit aandacht aan geschonken (was op zoek naar iets heeeel anders). Lijkt mij een leuk alternatief voor mensen die wel een leuke set willen, maar geen massale componenten in zicht.
Wat voor speakers heb je er op aangesloten?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

manuarmata

Diegene die ik erbij heb gekregen, op zich niks bijzonders hoor, sony 100w vermogen 3-weg. Stukken beter dan hetgeen ik had maar dat is het dan ook. van formaat zijn ze anders wel ideaal.

JP48

Hallo tevreden Marantz Perla gebruiker,
ik heb hier nog de folder van a.s. deze set uit 1999-2000. Als je belangstelling hebt kan ik de betreffende pagina's wel voor je scannen, maar er staat niet veel bijzonders over in.
Groeten,
Chris