Mijn AV8003 / MM8003 review

Gestart door THX-UltraII, augustus 06, 2008, 17:12:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

Sinds 2 weken de eigenaar van deze combi. Wat bij het uitpakken meteen opvalt is dat beide componenten double boxed zijn.

Na het verwijderen van de standaard voetjes heb ik de AV8003 en MM8003 en mijn rack of silence geplaatst. Dit kost meestal wel een dagje werk (nogal een gecompliceerd rack moet je weten  :-D). Vervolgens alle stroomkabels met furutech bestekkering op maat laten maken als ook de XLR interconnects. De aansluitingen zien er goed uit en zijn net even wat steviger robuster dan bij mijn vorige receiver (Denon 4308). Mijn ruimte is geheel akoestisch behandeld (zit momenteel eigenlijk nog midden in het uitwerkingsplan) dus het gebruik van de Audyssey functie is niet nodig. Het is eigenlijk gewoon een plug and play apparaat wat ik wel kan waarderen.

Als eerste meteen maar een referentie BR disc in mijn BD30 gemikt, 'Cloverfield'.

Mijn mond viel gewoon open....... kan niet anders zeggen. Wat een verschil om over te zijn gegaan op separate eindversterking! Het detail is geweldig. Wat enorm opvallend is is het gemak waarmee de combi alles doet. Daardoor zit er zoveel dynamiek in het geluidsbeeld, niet normaal.

Upscalen gebruik ik niet dus kan ik ook niets over zeggen.

De netwerkfunctie heb ik nog niet aan de praat kunnen krijgen dus hier volgt later een aanvullende review voor.

tja, dat was het voorlopig wel dan.

Oh ja, mijn naam is Sander, misschien kent iemand me van het HT-forum waar ik al jaren actief ben.

byebye
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Jo sander vette shit kan ik zeggen  notworthy

de nieuwere marantzen zijn allemaal doubleboxed

Verder zeer gaaf om te horen dat de combenatie bevalt

En ik ken je ook van HT forum

Welkom to the club !!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4