Vintage of toch maar de nwe meuk.

Gestart door Paul, juli 27, 2008, 18:46:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vintage of toch maar de nwe meuk.

Vintage
14 (35.9%)
Vintage is achterhaald
3 (7.7%)
Maakt mij niet uit
5 (12.8%)
Geef mij de nwe meuk maar
14 (35.9%)
Hangt van de prijs af
3 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 39

bertheeren

Mij maakt het me niet zoveel uit. Als het maar mooi klinkt en degelijk is!

Heb hier nog een mooie 22 jaar oude CD speler van sony die nog prima werkt. Die doe ik pas weg wanneer ie t niet meer doet.

Aan de andere kant, m'n SR6001 is weer nieuw en klinkt ook weer super!

Tv is het wat anders. Kijk liever nog altijd naar een crt dan een lcd. Vind deze veel beter in SD weergave(ben niet echt geintresserd in HD op dit moment) en stuk goedkoper/degelijker is mijn ervaring.

joep

Een leuke vraag voor straks in Eindhoven! Daar gaat het Marantz erfgoed volgens mij voorgoed de prullenbak in.

jrm

Sinds korte tijd ben ik toch om voor vintage!

De looks, de kleurtjes, VU-meters, tsja het oog wil ook wel wat!

Paul

Citaat van: jrm op mei 05, 2009, 20:45:15
Sinds korte tijd ben ik toch om voor vintage!

De looks, de kleurtjes, VU-meters, tsja het oog wil ook wel wat!
Ah iemand met een duidelijke kijk op het vintage gebeuren.  :-D
Welkom op dit forum. pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Dank je Paul!

Ik weet een PM15 met daarboven een 2100 staat een beetje weird, maar het blauwe licht is zo mooi  notworthy

joep

Citaat van: Paul op mei 05, 2009, 20:54:28
Ah iemand met een duidelijke kijk op het vintage gebeuren.  :-D
Welkom op dit forum. pompom

Mij gaat het meer om het geluid dat eruit komt.

Vinyl_Fuchs

#51
Vintage natuurlijk. Kijk eens naar auto's van tegenwoordig. Mijn schoonmoeder kan zelfs een moderne ferrari besturen. Zoveel meer passie en liefde in design, constructie en kwaliteit toendertijd. Wasmachines, koelkasten, tv's, audio en meubelen gemaakt om minstens 20 jaren mee te gaan. Natuurlijk kun je met moderne technologie  veel meer bereiken dan toen en ben ik daar in vele gevallen blij mee, maar hebben we over het viscerale oer-gevoel dan kan ik maar 1 ding zeggen. Juist: vintage.
Over oude koeien gesproken: 2008/ 2009.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Frits Denon

Het blijft leuk om te zien.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

renes59

Doe mij maar het oude, vooral jaren 70 spul van Yamaha, Tandberg, Sansui en Quad en de receivers van Marantz en Pioneer.
Wat er bij mij nu staat als versterker is nieuw gemaakt door mijn kameraad maar de buizen die erop staan zijn erg vintage. De oudste buizen zijn uit 1940 de jongste uit 1964. Ik heb het betere van oude en nieuwe meuk. :-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Erg leuk dit topic weer nieuw leven in te blazen.
Zal straks ook een bijdrage leveren.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

#55
... ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd in het "meuk kamp"(lees; ik betilde vintage gear als ouwe meuk) zat (en nog deels zit), maar ik begin jullie werk wel steeds meer te waarderen  :yes:

Rob46

Ik ben altijd in vintage audio componenten geïnteresseerd, mits er een goede controle of revisie heeft plaatsgevonden. Als er in vintage producten een modificatie heeft plaatsgevonden haak ik al snel af.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Rob46


Paul

Citaat van: renes59 op december 16, 2018, 10:07:29
Doe mij maar het oude, vooral jaren 70 spul van Yamaha, Tandberg, Sansui en Quad en de receivers van Marantz en Pioneer.
Wat er bij mij nu staat als versterker is nieuw gemaakt door mijn kameraad maar de buizen die erop staan zijn erg vintage. De oudste buizen zijn uit 1940 de jongste uit 1964. Ik heb het betere van oude en nieuwe meuk. :-)

In mijn set ook weer een Quad 33vv - 303ev dit in combinatie met Kef luidsprekers aangekocht bij een van de techneuten van dit forum.

Foto,s spreken voor zich.

















Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site