Vintage of toch maar de nwe meuk.

Gestart door Paul, juli 27, 2008, 18:46:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vintage of toch maar de nwe meuk.

Vintage
14 (35.9%)
Vintage is achterhaald
3 (7.7%)
Maakt mij niet uit
5 (12.8%)
Geef mij de nwe meuk maar
14 (35.9%)
Hangt van de prijs af
3 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 39

Paul

Lees op dit forum regelmatig postings over de nwe marantz modellen.
Zelf heb ik daar niks mee en ben een vintage man.
Enkele voorbeelden en klachten over de recente modellen:
CD6002 heeft klachten over het laden van een cd , een plastic laatje wat rammelt etc.
Een receiver die in protection springt waarvan men na controle geen oorzaak kan vinden.
Een PM 17 die na inschakeling bromt en waar men ook geen oplossing voor heeft.

Voor mij heeft vintage ook voordelen te weten:
Vaak goedkoper aan te schaffen en makkelijker te servicen.
Is op de website ook een poll over geweest maar ken hier niet uitslag van.

Zal van mijn set een paar foto,s posten zo dat we weten waar we over praten, en maak jullie oordeel eventueel met foto,s kenbaar.


Marantz 3600 pre en de SM-7 eindversterker


Marantz CD-10 cd speler

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Ik vind het vintage over het algemeen er erg mooi uitzien. Verder is met mijn set met mijn muziek naar mijn smaak vintage te warm van klank, dus in mijn hoofdset zal dit niet snel komen. Op de werkkamer staat echter een vintage 2215B receiver uit 1976, welke ik qua uiterlijk geweldig vind. Deze staan aangesloten op een dv4200 OSE, de pc en philips speakers uit 1978 (passieve radiator). Geluid is warm, swingt en zeer aangenaam voor tijdens het werk.

Philips AH467 (de grootste):


2215B:


@Paul: link naar de uitslagen van de poll, klik >>>hier<<<
Uitslagen van oude polls is trouwens te bekijken door op de website bij polls te klikken op "resultaten". In het volgende scherm kun je de oude polls selecteren!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Snow

Afgelopen vrijdag was ik in Cuyk bij de Marantz-docter om mijn versterker op te halen. Daar staat me toch vintage.
Ongelofelijk. Heeft absoluut iets.

Paul

Citaat van: Snow op juli 27, 2008, 21:50:10
Afgelopen vrijdag was ik in Cuyk bij de Marantz-docter om mijn versterker op te halen. Daar staat me toch vintage.
Ongelofelijk. Heeft absoluut iets.
Ben ook een paar keer in dat museum geweest.  :wink: :-D pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Snow op juli 27, 2008, 21:50:10
Afgelopen vrijdag was ik in Cuyk bij de Marantz-docter om mijn versterker op te halen. Daar staat me toch vintage.
Ongelofelijk. Heeft absoluut iets.
Die heeft inderdaad een hoop staan. Staat zeker leuk spul tussen.  :yes:
Moet binnenkort ook nog langs de Marantz-doctor in Rotterdam, ben ook wel benieuwd naar zijn collectie!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Snow

Ben net een beetje aan het kijken op Ebay USA. Voor liefhebbers: staan alleen al 12 pag. Marantz Vintage.
Ik was aan het kijken of er toevallig een PM15 te koop stond. niet dus :lol:

Snow

Oja Paul, ook vintage kan stuk gaan.

Gr.- S

HAL9000

absoluut, maar ik denk dat Paul het nu meer naar zijn zin heeft met het geluid.  :kwijl:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op juli 29, 2008, 16:10:22
absoluut, maar ik denk dat Paul het nu meer naar zijn zin heeft met het geluid.  :kwijl:
Dat denk ik niet dat weet ik wel zeker. :wink: :lol:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

#10
Is in dit topic al een poosje niet meer gepost, en gezien het aantal nwe leden mogen ook zij hun mening kwijt. :-D :wink: pompom

Als vintage liefhebber is mijn set waar hier over gepost is niet meer up to date.
Zie mijn set.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Totofan

Ik vind de vintage er erg mooi uitzien, vooral de versterker met die metertjes :?(hoe ze heten weet ik niet zo gauw redface) er op.
En de tuner ook wel, doet me wel aan vroeger denken.

Wat ze zouden moeten doen bij Marant?
De Vintage modelen weer uitbrengen maar dan met de nieuwe technieken van nu er in.

Maar ik kies nu voor het nieuwe spul.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Elmo

Citaat van: Totofan op maart 31, 2009, 22:01:36
Ik vind de vintage er erg mooi uitzien, vooral de versterker met die metertjes :?(hoe ze heten weet ik niet zo gauw redface) er op.
En de tuner ook wel, doet me wel aan vroeger denken.

Wat ze zouden moeten doen bij Marant?
De Vintage modelen weer uitbrengen maar dan met de nieuwe technieken van nu er in.

Maar ik kies nu voor het nieuwe spul.

Dat zijn VU-meters  :wink:

Ik heb met diverse moderne versterkers gedraaid (Onkyo A-803 en Harman Kardon HK670). Omdat mijn Marantz SR5001 matig presteert in stereo, heb ik nu een Marantz 1070 toegevoegd aan mijn HT opstelling.
Na het aansluiten ben ik onder de indruk geraakt, mijn speakers klonken nog nooit zo mooi. Wat een power! Doe mij maar vintage.

TurboMarco

Elmo,
je zou dan ook eens een vintage cd speler moeten beluisteren,probeer eens een Philips 104 cd speler te scoren,of een recentere Marantz CD60 / CD72 ,ik ben benieuwd wat je daarvan vind.

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Elmo

Bedankt voor de tip Marco. Voorlopig moet ik het alleen met deze opstelling doen. Heb net ook nog een set Mordaunt Short 902 aangeschaft als rears voor de surround. Er is hier thuis iemand die de budgetten in de gaten houdt, en dat is maar goed ook  :-D