Forum regels

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 22:58:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Er staat alleen nog 2 x hetzelfde stukje in zou er één uitgooien.

Discussie over regels is altijd mogelijk. Vindt je dat een regel te streng is, of misschien zelfs dat er regels bij moeten komen dan kun je mij altijd PM-en of eventueel hier een discussie starten.

Discussie over regels is altijd mogelijk. Vindt je dat een regel te streng is, of misschien zelfs dat er regels bij moeten komen dan kun je mij altijd PM-en of eventueel hier een discussie starten.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Regel toegevoegd:

10. Het hebben van meerdere accounts op het forum is niet toegestaan. Ook niet als je door een ban de toegang tot het forum ontzegd bent.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

 :yes: Keurig Maurice: je kunt niet meer dan je best doen als admin èn toch niet iedereen naar de zin maken. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

retriever

Misschien een domme vraag, maar wat gebeurd er eigenlijk als je op "notificatie" klikt ?
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Marvin

Tja, probeer het eens zou ik zeggen....

retriever

a ok, tis duidelijk nu !!  :wink:
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Maurice

Het moderaat heeft besloten om een forumregel toe te voegen, en dat wordt dan nummer 11, het gekkengetal:

Citeer11. Sta open voor ander meningen, deel je eigen mening en voer er discussie over. Verschillen in mening mogen echter nooit leiden tot twisten of het met fanatisme verkondigen van het "eigen gelijk", hoe veel gelijk je ook denkt te hebben. Het moderaat zal ingrijpen bij het fanatiek verkondigen van het eigen gelijk, ongeacht wie er gelijk heeft.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

#38
Citaat van: Maurice op september 23, 2013, 20:50:46
Het moderaat heeft besloten om een forumregel toe te voegen, en dat wordt dan nummer 11, het gekkengetal:
Wanneer betreft het een (pittige) "discussie" en wanneer wordt het als "fantiek verkondigen van eigen gelijk" gezien?

Lijkt mij behoorlijk ingewikkeloos om daarop toe te zien :roll:. Of misschien ook niet; voet bij stuk houden zonder enige argumentatie, is dat fanatiek verkondigen van ... .?

En wat betekent "ingrijpen" in deze?



P.s. goed dat jullie serieus gezocht hebben naar een (maat) regel om e.e.a. in goede banen te leiden! Compliment.

Whisper.nl

#39
@ Maurice, en laat mekaar in zijn of haar waarde vind ik een mooie toevoeging.

@ Xander, dat is m.i. voorbehouden naar de beoordeling van het moderator team.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op september 23, 2013, 21:49:26
@ Maurice, en laat mekaar in zijn of haar waarde vind ik een mooie toevoeging.

@ Xander, dat is m.i. voorbehouden naar de beoordeling van de moderator team.

Groet Whisper  byebye
Discussiemodus; ON.

Ben ik het niet mee eens Whisper; als men wil dat leden zich aan de regels houden, moeten die regels ook voor allen helder zijn, dienen deze eenduidig te zijn 8-).

Maurice

Citaat van: xander32 op september 23, 2013, 21:46:04
Wanneer betreft het een (pittige) "discussie" en wanneer wordt het als "fantiek verkondigen van eigen gelijk" gezien?

Lijkt mij behoorlijk ingewikkeloos om daarop toe te zien :roll:. Of misschien ook niet; voet bij stuk houden zonder enige argumemtatie, is dat fanatiek verkondigen van ... .?

En wat betekent "ingrijpen" in deze?



P.s. goed dat jullie serieus gezocht hebben naar een (maat) regel om e.e.a. in goede banen te leiden! Compliment.
Een discussie is pittig wanneer deze uitgediept wordt met tegenargumenten. Het fanatiek verkondigen van het het eigen gelijk is als er in elk topic waarin een botsende visie wordt geuit, de eigen argumenten herhaald worden.
We beseffen dat het een moeilijke regel is, waar wij in de handhaving zeker intern de nodige discussie over zullen hebben. We hopen hier echter een aantal dooddoenende "discussies" mee te kunnen beëindigen die voornamelijk gaan over "ja maar ik hoor het toch" en "het is niet te meten, maar toon het maar aan".

Ingrijpen kan net als bij de andere regels bestaan uit verwijderen van (gedeeltes van) postings, waarschuwen van de overtreder(s) tot  uiteindelijk een ban. Hier zal echter altijd een overleg tussen de moderators aan vooraf gaan, net zoals we altijd doen. Een meerderheid beslist.
Zo hebben wij momenteel ook een uitgebreide discussie over een bepaalde kwestie.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Whisper.nl op september 23, 2013, 21:49:26
@ Maurice, en laat mekaar in zijn of haar waarde vind ik een mooie toevoeging.
Mooie toevoeging, ga ik doen, ervan uitgaande dat de andere mods hier ook mee eens zijn!

Citeer
@ Xander, dat is m.i. voorbehouden naar de beoordeling van de moderator team.

Groet Whisper  byebye
Citaat van: xander32 op september 23, 2013, 21:58:14
Discussiemodus; ON.

Ben ik het niet mee eens Whisper; als men wil dat leden zich aan de regels houden, moeten die regels ook voor allen helder zijn, dienen deze eenduidig te zijn 8-).
En zo geldt dat eigenlijk voor elke forumregel. Wij zijn ook maar mensen en geen van ons heeft een juridische achtergrond (ooit zelf een module ondernemingsrecht gehad, maar daar had ik zelf geen keus in).
Een moderator probeert discussies in goede banen te leiden en in te grijpen conform bepaalde principes. Ik kan je melden, dat is soms echt enorm moeilijk, en kan soms intern veel discussie en tijd vergen. Met deze regel beogen wij in elk geval iets van een richting te geven, ongeacht of wij het inhoudelijk eens zijn met de argumentaties.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

#43
Citaat van: Maurice op september 23, 2013, 21:58:51
Een discussie is pittig wanneer deze uitgediept wordt met tegenargumenten. Het fanatiek verkondigen van het het eigen gelijk is als er in elk topic waarin een botsende visie wordt geuit, de eigen argumenten herhaald worden.
We beseffen dat het een moeilijke regel is, waar wij in de handhaving zeker intern de nodige discussie over zullen hebben. We hopen hier echter een aantal dooddoenende "discussies" mee te kunnen beëindigen die voornamelijk gaan over "ja maar ik hoor het toch" en "het is niet te meten, maar toon het maar aan".

Ingrijpen kan net als bij de andere regels bestaan uit verwijderen van (gedeeltes van) postings, waarschuwen van de overtreder(s) tot  uiteindelijk een ban. Hier zal echter altijd een overleg tussen de moderators aan vooraf gaan, net zoals we altijd doen. Een meerderheid beslist.
Zo hebben wij momenteel ook een uitgebreide discussie over een bepaalde kwestie.
Goed over nagedacht :yes:. En jullie mogen als mods ook best een beroep doen op het gezonde verstand van een ieder hier; wij zijn per slot van rekening allemaal volwassen (al is dat de ene een beetje meer dan de andere :-D).

Ik hoop dat de regel iig. de geijkte welkes/nietes discussies tot het verleden laat behoren.

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op september 23, 2013, 21:58:14
Discussiemodus; ON.

Ben ik het niet mee eens Whisper; als men wil dat leden zich aan de regels houden, moeten die regels ook voor allen helder zijn, dienen deze eenduidig te zijn 8-).

No hard feelings.

leuk gesprek vind ik dit.  :yes:

Wat je schrijft is een utopie. Wat jij als helder vind en als zodanig omschrijft,
zou ik bijvoorbeeld voor meerdere uitleg vatbaar vinden.

Zodoende is een beslissing m.i. voorbehouden aan het moderator team.

Groet Whisper



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet