Vinyl op PC zetten

Gestart door Bart, april 13, 2008, 16:02:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart

Mensen,

ik post deze vraag voor een kennis van me.

Deze man heeft een zeer uitgebreide vinyl collectie en zou deze graag op PC/CD zetten.  Hij had de intentie om een platenspelertje met USB aansluiting te kopen maar beschikt eigenlijk wel over een 'zweer' van een HiFi installatie met een 'joekel' van een platendraaier.

Is er een mogelijkheid om via het goede materiaal zijn vinyl op CD te krijgen, of is het gewoon beter dat hij een extra platenspelertje koopt ?

met groeten,

Bart

Maurice

De meeste geluidskaarten op de pc hebben wel een aux in. Eventueel een kwalitatief goede geluidskaart kopen en dan ben je al redelijk klaar.
Wat je vervolgens moet doen is de platenspeler via de phono aansluiten op de geluidskaart.

Platenspeler ---> interlink ---> phonotrap ---> interlink (stereo naar 3,5mm jack) ---> geluidskaart

In het geval de phono ingebouwd in de versterker zit, dan via pre-out of rec out aansluiten op de geluidskaart.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

hg5812

Hallo.

Als je kennis al een goede draaitafel heeft zou ik gaan voor een (Marantz) CD recorder. Voor rond de Euro 100,00 koop je al een goede (tweedehands) Marantz DR4050. Een Philips CD recorder is zelf nog wat goedkoper. Enige nadeel is dat de schijfjes wat duurder zijn, omdat een CD recorder alleen "Audio" CD recordables slikt.

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S