Luisteren bij Maurice

Gestart door PM95, maart 19, 2008, 20:12:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Vandaag heb ik haast mn nek gebroken om van mn werk weg te lopen (normaalste zaak vd wereld denkt men) ,ik ben naar Maurice getogen om zijn sphinx project two voorversterker te beluisteren.

De complete setup ziet er als volgt uit:



Marantz CD-6000 ose ,met tentlabs clock mod
Sphinx project two vv
Nad 218 ev
Scanspeak Reference monitor luidsprekers
Scan speak W23 + Hypex powered sub
Bekabeling van oa Siltech en Monster

De beluisterde muziek bestond oa uit:

Patricia Barber

Dream Theater

We hebben eerst naar dreamtheater geluisterd en vooral naar het nr repentance,dit is een stuk die enorme dynamieken kent en gepaard gaat met verschillende zangpartijen,wat dit nr vooral kenmerkt is een aanval van laag bij 09.20 ,de instrumenten en vocalen vielen zeer goed op de plaats,en zanger Labrie lijkt haast voor je te staan,echter het rollende laag bleef wat achter,de Sphinx kenmerkt zich door een strak en vooral ingetogen laag.

Vervolgens werd er naar Patricia Barber geluisterd, dit deden we op een extreem hoog volume en bleek dan ook een ultimate test te zijn voor eindversterking en luidsprekers,OMG!!   :-o :-o,wat we hier te horen krijgen is niet normaal meer,zo hard en zo zuiver zonder enige vorm van stress heb ik nooit eerder bij die monitoren gehoord,drums werden loepzuiver met heel veel overtuigingskracht weergegeven,de contrabas was tot in de laagste oktaven mooi te volgen en piano klinkt ook echt als piano,ondertussen klinkt mevrouw Barber ook levensecht en alles staat als een rots op de plaats!

Ik heb wel eens gezegd dat je met een monitorspeaker van dat formaat geen feestje kan geven,nou trek ik die mening helemaal in,dit kan mits de juiste manier van versterken op een extreem hoog volume ,het is dan nog wel verstandig om de buren eerst even in te lichten   :-D :-D

Wat een geweldige set is dit!!   :mrgreen:,ik ben er diep van onder de indruk. :yes:

greetz en tot sinas   :-D

ps,plaatjes volgen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Citaat van: Marco op maart 19, 2008, 20:12:48
Vandaag heb ik haast mn nek gebroken om van mn werk weg te lopen (normaalste zaak vd wereld denkt men) ,ik ben naar Maurice getogen om zijn sphinx project two voorversterker te beluisteren.


ps,plaatjes volgen.

TTIWWP
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: gerard op april 10, 2008, 21:55:16
TTIWWP
:-D
Helaas geen foto's gemaakt van de Sphinx...

Marco dacht zeker dat ik ze nog ging maken, maar zal binnenkort wel een nieuwe set foto maken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Leonneke

Hoi Maurice / Marco;

Ik lees dat je een leuke set met Scan Speak drivers hebt.
Lijkt erg veel op de opstelling die ik zelf heb gebouwd.
23 W. Subkasten en A4 - monitoren in volledig gesloten opbouw ............

Leuk om te lezen dat iemand zo onder de indruk is van de monitoren.

Jawel, Scan Speak blijft een klasse apart ................

Leuk verslagje overigens.
Groetjes Leonneke .  . ...

gerard

Leuk dit soort verslagjes over andermans set.
Omdat ik ook een deel van de gedraaide muziek ken  HB , is het gemakkelijker om er een beeld bij te vormen. :-)

Die Scan Speak luidsprekers, heb je die zelf gebouwd of kant en klaar gekocht?

Ik ben ook benieuwd naar de opstelling; staan ze dicht bij elkaar, ingedraaid etc.
Wel informatief om te zien hoe de opstelling van anderen is.



Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes