Cambridge A-300 Integrated Amp

Gestart door PM95, maart 06, 2008, 12:37:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik heb gisteren de Cambridge A-300 integrated amp aan de tand kunnen voelen.



De A-300 is een 2x50 wpc @ 8 Ohm versterker met toonregeling (bass/treble) en een tone direct schakelaar,ik heb hem voornamelijk in direct mode gebruikt,de A-300 heeft geen AB maar wel een optionele phono pre.
De nieuwprijs lag in de buurt van €325,-  ,de prijs die betaald  was €225,- als overjarig model zijnde.


Denon dcd-3520,Cambridge A-300,DLS R-55,Monstercable MCX-2S ls kabel


De beluisterde muziek varieerd van klassiek tot metal.

De eerste indruk bracht meteen een grote glimlach op mijn gezicht,deze combi klinkt erg lekker!! ,het laag is duidelijk aanwezig en lijkt zelfs een piekje te hebben in het 60 Hz gebied,de vocalen klinken erg aangenaam en instrumenten staan op hun plek,een fraaie detailering in het hoog met een wat zacht karakter ,kortom het klinkt muzikaal en levendig,even dacht ik het zal toch niet waar zijn dat de Cambridge mij meer bij de muziek betrekt dan de eerder beluisterde Rotel,Nad,DLS combi   :? ,ja het is tenslotte een ampje die zich in de goedkope prijsklasse bevind en dan ga je toch even achter de oren krabben.
Toch maar even gewisseld met de Rotel pre en de Nad ev,oops  :-o .....dit is totaal anders!! ,ik zeg niet dat ik de ene combi beter vind dan de andere maar dit zijn twee verschillende werelden,de Rotel/nad klinkt veel meer in your face en het laag is een stuk rustiger maar vooral het stereobeeld is een stuk breeder,het beeld wat de Cambridge neer zet is een stuk compacter maar alles staat wel op zn plaats,is is vooral een wat meer laid back karakter wat ik wel vaker bij engelse merken aantref.
Nog een pluspunt wat nog niet eerder genoemd is de A-300 heeft een pre out waarbij het eigen vermogen gebruikt kan worden om bv te bi ampen,ik heb dat niet gedaan maar wel de Nad ev op de pre aangesloten zodat de  Cambridge als pre fungeert,dat resulteerd in een wat strakkere laagweergave en verder veranderd er niet zo heel veel,weer blijkt dat de voorversterker voor het grote deel de klank bepaald.

Op hoge volumes valt de A-300 toch wel door de mand wat volgens mij te wijten valt aan het geringe vermogen van 50 Watt,maar goed wie geeft er nu elke dag een feestje thuis  byebye.
Al met al vind ik dit een hele aardige combi voor een hele schappelijke prijs.

Mijn vader waarvan de Cambridge versterker is was er iig erg mee in zijn nopjes,en mijn inziens is dat ook geheel terecht!!
Om te kijken wat deze versterker nog meer in petto heeft heb ik hem aangesloten op de Seas luidsprekers,dit zal een zwaardere taak worden aangezien de Seas een rendement heeft van 83 db 1w/1mtr.
Bij normaal huiskamer volume valt almeteen op dat de Cambridge niet matcht met de Seas,het geheel klinkt ineens levenloos en het laag is erg boomy,op een wat hogere volume stort het beeld helemaal in,nee ik heb geen zin om hier nog langer dan 4 minuten naar te luisteren  :no: :no:

Mijn eindoordeel:
De Cambridge A-300 is een alleraardigste versterker met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding die goed matcht met de DLS-R55 luidsprekers,ook de mogelijkheid om te bi ampen spreekt mij enorm aan.


edit: Uiteraard zijn dit subjectieve bevindingen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dmeerpa

Zo in het Nederlands al toegevoegd aan de site...nu nog vertalen naar het Engels...kandidaten ???
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TurboMarco

Paul bedankt voor je ondernemen  notworthy

HULDE!!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)