Super T amp

Gestart door PM95, maart 05, 2008, 13:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Zaterdag 1-12-06

Vandaag is lars (member van oa Hear.nl) bij mij op bezoek geweest met de T amp.
Het klessebessen over de ambiance laat ik voor de duidelijkheid even achterwege  :-D :wink:


Ik begin met de gebruikte componenten.
In de eerste plaats hebben we de fostex'jes als luidsprekers gekozen (op verzoek van Lars) vanwege hun redelijk hoge rendement van 91Db.
De bron was een marantz CD11le cd speler,de interlinks zijn de IT KX80.
En natuurlijk de versterking geschied via de T amp.

Hoe klinkt het:
Het laag was strak.
Laagmidden is iets terughoudend.
Mid/hoog scoort ook een hele ruime voldoende.
De algemene ruimtelijkheid en detailering krijgt wat mij betrefd net een voldoende.
Let op dit is even kort samengevat Smiley.
De muziek die we beluisterd hebben op deze set varieerd van rock tot jazz.
Ik kom tot conclusie dat deze setup niet geschikt is voor het stevige werk,maar het comerciele werk zoals de meeste freaks laten horen op hun set komen toch heel goed tot hun recht.
Wat ik veel gelezen heb is dat de T amp vrij scherp in het hoog kan klinken,nou daar heb ik niets van gemerkt!

De volgende setup was op de luidsprekers na hetzelfde,de luidsprekers die we later gebruikte zijn de Speakerland Vector 2 (meer info omtrent deze speakers volgt nog) deze hebben een rendement van naar ik meen 86Db en nu klinkt de T amp ineens heel anders!
Het laag is nog steeds strak.
Het midden/laag lijkt iets te pieken (we hebben niets gemeten) bij 100Hz,en het mid/hoog klinkt bijzonder aangenaam en weer zonder enige scherpte in het hoog.
Op deze luidsprekers blijkt dat de T amp wel degelijk kan rocken,al is het wel wat terughoudend.

De laatste try out was uiteindelijk het meest bepalende over wat deze amp wel of niet kan,de seas EX4 speakers met een rendement van 83 Db werden er aan geknoopt,en beste mensen dat gaat echt goed,ok de volumepot moet ver open maar het ding laat geen vervorming horen  :-o
En weer is er geen scherpte te bekennen  :roll:

Beste mensen,
Deze versterker verdient meer dan een stel hoogrendements breedbandertjes (die ook veel beperkingen kennen) en mag best aan een dikke speaker geknoopt worden,hij wil het en kan het maar geeft het ding een kans en knoop er een behoorlijke voeding aan en ik weet zeker dat dit de techniek vd toekomst is.

Ik ben in ieder geval nog geen amp tegengekomen die voor zo weinig eurie's zo goed presteerd.

edit: Uiteraard zijn dit subjectieve bevindingen .
greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

heb ook voor op de slaapkamer voor 30 euro een T amp gekocht op EBAY je valt achterover hoe dat kan

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Ja het is een nice toy  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)