Mijn set

Gestart door dolderd13, september 01, 2006, 19:58:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dolderd13

Mijn set bestaat uit Marantz sr 8200 thx receiver ,Marantz  sa 15 sacd speler en Marantz  dv 4100 ose dvd speler.
Luidsprekers front Sonus Faber Grand Piano , rear B&W DM 600 S3 en center B&W  DM 60 LRC.
Ik wil nog een keer uitbreiden met een goede stereo versterker,iemand suggesties?

Maurice

Citaat van: dolderd13 op september 01, 2006, 19:58:32
Mijn set bestaat uit Marantz sr 8200 thx receiver ,Marantz  sa 15 sacd speler en Marantz  dv 4100 ose dvd speler.
Luidsprekers front Sonus Faber Grand Piano , rear B&W DM 600 S3 en center B&W  DM 60 LRC.
Ik wil nog een keer uitbreiden met een goede stereo versterker,iemand suggesties?
Tja, neem een goede, want die speakers mogen wel een leuke versterker hebben!

Wat bevalt je aan je huidige geluid en wat zou je graag beter zien?

Enne, foto van de set is niet verboden  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

BernHardN


TurboMarco

Citaat van: dolderd13 op september 01, 2006, 19:58:32

Ik wil nog een keer uitbreiden met een goede stereo versterker,iemand suggesties?
Suggesties genoeg  :-D

Zomaar een paar vragen,
Welke prijsklasse had je in gedachten?
Nieuw of gebruikt?

Indien gebruikt hoe oud mag het maximaal zijn?

Zelf schat ik een PM14 heel hoog in,naast zijn geluidskwaliteit vind ik de bouw en vooral looks heel bijzonder.





Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dolderd13

Het geluid is op zich prima, maar deze speakers verdienen en kunnen beter.
zelf zit ik te denken aan Musical Fidelity A5,Electrocompaniet ECI 3 of 4 ,Copland of buizen.
Hoeft niet perse nieuw,maar moet nog fff sparen.
foto's volgen nog.

Stadium III

ben benieuwd

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: dolderd13 op september 02, 2006, 18:59:49
Het geluid is op zich prima, maar deze speakers verdienen en kunnen beter.
zelf zit ik te denken aan Musical Fidelity A5,Electrocompaniet ECI 3 of 4 ,Copland of buizen.
Hoeft niet perse nieuw,maar moet nog fff sparen.
foto's volgen nog.
Als het geluid je zo bevalt, dan zou ik ver weg blijven bij Musical Fidelity.

Gezien je huidige set, zou ik  binnen hetzelfde klankgebied blijven, dus een flinke Marantz, Electrocompaniet, Class?, Bryston. Ook zou je kunnen overwegen om een goede/mooie eindversterker aan je receiver te hangen, experimenten bij Marco op zijn SR4200 (?) met een Krell en Hobbes amp leverde toch verrassende verbeteringen op!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op september 02, 2006, 19:28:26
Citaat van: dolderd13 op september 02, 2006, 18:59:49
Het geluid is op zich prima, maar deze speakers verdienen en kunnen beter.
zelf zit ik te denken aan Musical Fidelity A5,Electrocompaniet ECI 3 of 4 ,Copland of buizen.
Hoeft niet perse nieuw,maar moet nog fff sparen.
foto's volgen nog.
Als het geluid je zo bevalt, dan zou ik ver weg blijven bij Musical Fidelity.

Gezien je huidige set, zou ik  binnen hetzelfde klankgebied blijven, dus een flinke Marantz, Electrocompaniet, Class?, Bryston. Ook zou je kunnen overwegen om een goede/mooie eindversterker aan je receiver te hangen, experimenten bij Marco op zijn SR4200 (?) met een Krell en Hobbes amp leverde toch verrassende verbeteringen op!
Euh....de amp van hobbes hebben we niet aan de SR4300 gehangen nonono,de Krell van Martin (KSA50) bracht icm met de SR4300 een flinke verbetering op.
eerder heb ik een yamaha eindbak op de receiver gehad en ik was daar niet echt lovend over,het type weet ik niet meer maar het was destijds een van de flinkste eind bakken van yamaha.
verder sluit ik mij wel aan bij de redenering van Maurice als het gaat om MF,deze klinkt totaal anders dan een marantz!

Toch een keer de PM14 proberen ? :mrgreen:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dolderd13

Heb zelf geen ervaringen met M.F. maar volgens mijn dealer zou het kunnen,als het maar absoluut g??n accuphase is.
Verder heb ik ook aan eindversterkers gedacht,maar hiermee haal je niet het voorversterkergedeelte naar een hoger nivo.
Wat betreft Marantz versterkers hoor ik bij diverse gerenomeerde audiozaken in de buurt dat voor hetzelfde geld de concurrentie meer biedt.
Alhoewel de nieuwe pm 11 en pm 15 goede beoordelingen krijgen.

Maurice

Citaat van: dolderd13 op september 03, 2006, 13:27:18
Heb zelf geen ervaringen met M.F. maar volgens mijn dealer zou het kunnen,als het maar absoluut g??n accuphase is.
Verder heb ik ook aan eindversterkers gedacht,maar hiermee haal je niet het voorversterkergedeelte naar een hoger nivo.
Wat betreft Marantz versterkers hoor ik bij diverse gerenomeerde audiozaken in de buurt dat voor hetzelfde geld de concurrentie meer biedt.
Alhoewel de nieuwe pm 11 en pm 15 goede beoordelingen krijgen.
Alles is maar relatief, want het hangt vooral af van voorkeuren. Accuphase lijkt mij geen slechte versterker in jouw set.

Maareh, is jouw dealer toevallig De Hifiwinkel (of ??n van de andere vestigingen)?  :-D

Er is uiteindelijk maar ??n iemand die kan bepalen wat het beste voor jou is, en dat ben jij zelf!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dolderd13

 hello:Dat is inderdaad De hifiwinkel,  en ja het beste is om zelf te luisteren,maar alles luisteren is bijna niet te doen.
en dan nog onafhankelijk van elkaar beoordelen vindt ik toch vrij moeilijk frusty :x

dolderd13

Hoe krijg ik in godsnaam afbeeldingen/foto's toegevoegd? :cry: :cry: :x

dolderd13

#12

BernHardN

Citaat van: dolderd13 op september 04, 2006, 20:20:38
hier zijndan wat foto's van mijn set.

mooi  :-o

je moet even je afbeelding online zetten met bv  http://www.imageshack.us/ dan krijg je een link deze copy/plakken hier en voila

CiteerHotlink for forums (1)
is het plaatje en 2 de link naar het plaatje zoal hieronder

[img=http://img336.imageshack.us/img336/7684/dsc01dd2.jpg]


Bernhard

Maurice

Citaat van: BernHardN op september 04, 2006, 21:07:09
Citaat van: dolderd13 op september 04, 2006, 20:20:38
hier zijndan wat foto's van mijn set.

mooi  :-o

je moet even je afbeelding online zetten met bv  http://www.imageshack.us/ dan krijg je een link deze copy/plakken hier en voila

CiteerHotlink for forums (1)
is het plaatje en 2 de link naar het plaatje zoal hieronder

[img=http://img336.imageshack.us/img336/7684/dsc01dd2.jpg]


Bernhard
Wat je ook kunt doen is uploaden bij je eigen provider. De meeste internet providers bieden gratis webruimte (25-50mb). Via een ftp programma (zoals url=http://filezilla.sourceforge.net/]filezilla[/url] kun je de foto's dan uploaden.
Welke provider heb je?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude