Qobuz streamen

Gestart door Ronaldo, september 28, 2020, 12:19:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldo

Via de app Qobuz wordt mijn Marantz sr 6014 niet gevonden
Wel mijn tv. Maakt dit nog uit als ik via de tv stream en het geluid via de Marantz laat lopen kwa geluidskwaliteit?

Weten jullie toevallig ook of er toch een andere mogelijkheid is om direct te streamen naar de versterker.
Onder HEOS was het ook niet mogelijk.
Alvast bedankt

Ronaldo

Citaat van: Ronaldo op september 28, 2020, 12:19:35
Via de app Qobuz wordt mijn Marantz sr 6014 niet gevonden
Wel mijn tv. Maakt dit nog uit als ik via de tv stream en het geluid via de Marantz laat lopen kwa geluidskwaliteit?

Weten jullie toevallig ook of er toch een andere mogelijkheid is om direct te streamen naar de versterker.
Onder HEOS was het ook niet mogelijk.
Alvast bedankt

Iemand?

xander32

Quote uit de handleiding:

Stream muziek van al uw favoriete bronnen:
Speel muziek van de gratis en premium versie van Spotify, Amazon Music, Tidal en meer of stream van smart apparaten via AirPlay2 of Bluetooth


Je dient of een bron te hebben waar vanaf je Qobuz kan streamen of een Apple device met airplay of een device met bluetooth. Opties genoeg. Maar of een tv nou de meest geschikte bron is voor hoogwaardige streams (Qobuz)  :roll:

Ronaldo

Citaat van: xander32 op oktober 04, 2020, 08:10:15
Quote uit de handleiding:

Stream muziek van al uw favoriete bronnen:
Speel muziek van de gratis en premium versie van Spotify, Amazon Music, Tidal en meer of stream van smart apparaten via AirPlay2 of Bluetooth


Je dient of een bron te hebben waar vanaf je Qobuz kan streamen of een Apple device met airplay of een device met bluetooth. Opties genoeg. Maar of een tv nou de meest geschikte bron is voor hoogwaardige streams (Qobuz)  :roll:

Bedankt voor je antwoord!
De Marantz heeft de mogelijkheid om te sreamen maar met Qobuz lukt dit niet. Ook niet via HEOS. De enige manier is via de tv. Dit is idd niet de meest geschiktste oplossing.

Is de enige oplossing een Bluesound node 2i ?


xander32

Een streamer als bron toevoegen is een optie. Een BS Node 2 is een prima ding, maar ook daarbij lees ik problemen met Qobuz ... overstappen naar een andere aanbieder van streams?

Ronaldo

Citaat van: xander32 op oktober 04, 2020, 09:00:11
Een streamer als bron toevoegen is een optie. Een BS Node 2 is een prima ding, maar ook daarbij lees ik problemen met Qobuz ... overstappen naar een andere aanbieder van streams?

Fijn dat je dit mededeelt, goed om hier rekening mee te houden. Ik heb verschillende aanbieders uitgeprobeerd maar Qobuz is toch een topper. Zijn er andere bronnen die samen met Qobuz goed werken?

Kempenaartjes

BubbleUPnP op een goedkoop Android toestel en je bent klaar. Werkt hier perfect.

Ronaldo

#7
Citaat van: Kempenaartjes op oktober 04, 2020, 09:52:13
BubbleUPnP op een goedkoop Android toestel en je bent klaar. Werkt hier perfect.

Gevonden. Bedankt

Weet je toevallig ook het verschil tussen de gewone en betaalde versie?

Kempenaartjes

Kost meen ik 3 euro? Lifetime. Google even voor het verschil met gratis.

Ronaldo

Citaat van: Kempenaartjes op oktober 04, 2020, 10:16:16
Kost meen ik 3 euro? Lifetime. Google even voor het verschil met gratis.

Ja, 4,49. Zijn de kosten niet en dan heb je zonder reclame. Het draait nu. Merk wel dat het even duurt als de volgende track moet beginnen van een album. Misschien doe ik iets niet goed maar we gaan het uittesten.

xander32


Ronaldo

Citaat van: xander32 op oktober 04, 2020, 10:44:35
Problem solved!?

Niet echt.
Ik heb nu Qobuz via tv en via bubbleupnp getest maar hoor wel een groot verschil. Streamen via tv naar mijn Marantz SR is het geluid voller, warmer en mooier.

Misschien enig idee hoe dit kan?

xander32

Voldoet het streamen van Qobuz via de tv naar de SR aan jouw verwachtingen, ben je er content mee. Indien het antwoord ja is, dan vergeet alle overige hersenspinsels en geniet 🎶

Citaat van: Ronaldo op oktober 04, 2020, 10:59:13
Niet echt.
Ik heb nu Qobuz via tv en via bubbleupnp getest maar hoor wel een groot verschil. Streamen via tv naar mijn Marantz SR is het geluid voller, warmer en mooier.

Misschien enig idee hoe dit kan?

Ronaldo

Citaat van: xander32 op oktober 04, 2020, 11:03:17
Voldoet het streamen van Qobuz via de tv naar de SR aan jouw verwachtingen, ben je er content mee. Indien het antwoord ja is, dan vergeet alle overige hersenspinsels en geniet 🎶

Voor een autist is dit niet heel gemakkelijk.  :no:
Dus accepteren om de tv maar te gebruiken al vind ik het jammer dat deze ook aan moet.

xander32

Dan begrijp ik het dat het lastig te accepteren is. Ik kan je echter niet verder helpen met het streamen van Qobuz , heb er te weinig kennis van.

Citaat van: Ronaldo op oktober 04, 2020, 11:06:19
Voor een autist is dit niet heel gemakkelijk.  :no:
Dus accepteren om de tv maar te gebruiken al vind ik het jammer dat deze ook aan moet.