bluesound node 2 vs chromecast ultra

Gestart door Ronaldo, september 13, 2020, 20:51:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldo

Ik heb een receiver Marantz sr 6014. Nu wil ik muziek streamen via Tidal, hifi kwaliteit. Dit kan alleen via HEOS maar dit is geen prettig programma wat bibliotheek betreft.

Ik heb begrepen dat ik ook kan streamen via chromecast ultra of de bleusound node 2. Zit hier kwaliteit verschil in wat muziek betreft?

Graag hoor ik jullie advies cq ervaringen of misschien is er een betere oplossing?
Bedankt

JohnWx

Heb zelf Chromecast audio niet meer leverbaar maar werkt perfect via digitaal uit of gewoon met een fatsoenlijke kabel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

The Good Son

Ik ben helemaal tevreden met het bedieningsgemak van mij Bluesound node2i, zeer stabiel en werkt vlot, ook bij gebruik van Tidal.
Over Tidal zelf ben ik minder tevreden en maak vaker gebruik van mijn Spotify abo.
Chromecast gebruik ik alleen om YouTube naar mijn tv te streamen, wat ook prima werkt.
De Node heeft veel meer mogelijkheden, daar hangt dan ook een duurder prijskaartje aan, maar ik kan hem van harte aanbevelen.



JohnWx

Citaat van: The Good Son op september 13, 2020, 22:51:52
Ik ben helemaal tevreden met het bedieningsgemak van mij Bluesound node2i, zeer stabiel en werkt vlot, ook bij gebruik van Tidal.
Over Tidal zelf ben ik minder tevreden en maak vaker gebruik van mijn Spotify abo.
Chromecast gebruik ik alleen om YouTube naar mijn tv te streamen, wat ook prima werkt.
De Node heeft veel meer mogelijkheden, daar hangt dan ook een duurder prijskaartje aan, maar ik kan hem van harte aanbevelen.

Dit is alleen voor audio geen beeld word lastig met geen hdmi  8-) :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Bluesound werk intuïtief en heb ik ook wat lay out betreft als prettig ervaren. Maar ik ben er niet zo heel kritisch in, wel betreft geluidskwaliteit.

Waarom voldoet Heos niet? Wat staat jou tegen?

The Good Son

Ik heb 2 of 3 jaar geleden, bij een kennis, die met Heos zijn treaming bediend, ervaren dat het dat de lay-out er een beetje simpel uit ziet en het veel langzamer werkt dan wat ik nu met Bluesound ervaar. Maar wellicht is de huidige software van Heos ondertussen ook verbeterd.

Ronaldo

#7
HEOS is idd een simpele app. Beheren van bibliotheken en zoeken van muziek is gebruikersonvriendelijk. Als je bijvoorbeeld een track hebt gevonden om te luisteren en deze is klaar dan gaat de muziek weer door bij de laatste album die ooit werd afgespeeld. Spotify werkt super daarentegen.

Alleen die Googlechrome voor audio is niet meer te koop.

Ondertussen ben ik erachter gekomen dat er ook streamers zijn van Tibo en Yamaha. Dit zou waarschijnlijk ook moeten werken

xander32

Het BluOs en HeOs zijn onderwijl twee veel voorkomende applicaties.

Natuurlijk zijn er ook andere merken die streamers aanbieden met hun eigen software/applicatie, maar ik geloof er niet in dat die beter zullen zijn dan de twee genoemde. Om een applicatie te ontwikkelen en in de lucht te houden (updates) is er geld nodig, dat verkrijgt men middels relatief grote verkoopaantallen.

sjoek

Als het je puur om het OS gaat moet je bij het zoeken naar een streamer er gewoon op letten dat die dlna ondersteunt. Iets wat vrij standaard is. Is dit het geval dan kan je in zowel microsoft/ios/android tal van handige apps vinden die van alles kunnen of juist heel simpel zijn. Betaald en gratis.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Ronaldo

Citaat van: sjoek op september 14, 2020, 18:37:04
Als het je puur om het OS gaat moet je bij het zoeken naar een streamer er gewoon op letten dat die dlna ondersteunt. Iets wat vrij standaard is. Is dit het geval dan kan je in zowel microsoft/ios/android tal van handige apps vinden die van alles kunnen of juist heel simpel zijn. Betaald en gratis.

Ik weet niet of ik je begrijp maar voor mij is het belangrijk dat ik met mijn Marantz Tidal kan streamen. Tidal werkt op zich goed maar niet gebruikersvriendelijk via HEOS.

sjoek

En werkt de tidal app niet gewoon via dlna?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Ronaldo


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.