Sub klinkt als haardvuur

Gestart door Josdemosselman, september 06, 2020, 09:52:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Die subwoofer moet nog een keertje terug gok ik...
Dus onder de arm nemen dat ding, afgeven en tijdelijk een demo sub meevragen.
Misschien dat ze in de winkel die sub nog even aan kunnen sluiten.
Als ie daar werkt is het je versterker.

Maus

Als het gekraak er nog eens is, meteen de audio ingang uit de sub trekken, stekker van de voeding er wel inlaten. Is het gekraak dan nog aanwezig? Sub stuk.

Maus

Citaat van: Josdemosselman op september 06, 2020, 09:52:03
Kan het zijn dat, door het feit dat de sub stuk is gegaan, of door een of andere duistere reden, de subwoofer uitgang op de versterker het heeft begeven of ergens een component?

Dit kan nog een aardlus zijn, daar is wel een en ander over te vinden. Probeer, als de sub ergens anders in de kamer staat, de sub eens met een verlengkabel in hetzelfde stopcontact te prikken als de versterker.. Of zet hem dichtbij genoeg zodat dat lukt. Zo sluit je dit in ieder geval uit..

Overigens zou je hem kunnen testen met een signaal uit je telefoon (3.5mm koptelefoon uitgang) zodat je het volume op je telefoon zacht kunt zetten. Als hij dan wel werkt is er iets met je versterker.

Josdemosselman

CiteerAls het gekraak er nog eens is, meteen de audio ingang uit de sub trekken, stekker van de voeding er wel inlaten. Is het gekraak dan nog aanwezig? Sub stuk.

Dan plopt/bromt ie even en is het gekraak weg. Precies dat ie zichzelf reset.

Betreffende die aardlus, plausibel maar misschien beetje farfetched? We zitten in een nieuwbouw. het feit dat de sub het voor de defecte voeding niet had, lijkt me dit een beetje uitgesloten. (but never say never).

Ik ga de telefoonuitgang nog eens proberen, super goeie tip. Moest dat het zijn, de versterker, een speaker en sub staan klaar in de gang om straks even via de winkel te gaan. Eerst telefoon proberen dus...

grtz,

Josdemosselman

Wat een geniale tip met die telefoon! Held!
Probleem zit em in de sub.
Dankdankdank!

Hop naar de winkel.

Een welgemeende merci voor alle reacties!
Hopelijk een snelle herstelling ...

Grtz,

Marvin

Helaas, maar nu weet je in ieder geval waar het kraakt.

Josdemosselman

indeed ...
winkel heeft wel vervang sub meegegeven. goeie service, dat mag ook gezegd worden.
nogmaals dank!

Marvin

En nou niet weer de boel gelijk slopen hè.  [emoji1787][emoji1787]

Maus

Citaat van: Josdemosselman op september 12, 2020, 10:44:05
Betreffende die aardlus, plausibel maar misschien beetje farfetched? We zitten in een nieuwbouw.

Fijn dat het opgelost is :) Maar nieuwbouw of niet zegt niets, aardlus komt voor omdat de sub via het stopcontact aan aarde hangt, maar tevens via de signaalkabel aan de versterker, die ook aan aarde hangt. Die versterker hangt weer aan de TV of TV decoder die via de antennekabel ook weer aan aarde hangt etc...

Zo kun je een 'kring' krijgen door aarde via verschillende punten te pakken. Als je een brom uitzoekt kun je alles via hetzelfde stopcontact voeden en eventuele antennekabels losmaken, om het probleem te onderzoeken..

Josdemosselman

Hi all.
Gezien de goede feedback en info dat ik hier heb gekregen toch even een statusupdate... Een statusupdate, ja dat belooft niet veel goeds besef ik plots...

Om even te schetsen na de test met de gsm op de sub, heb ik dit dus ook gedaan in de winkel en is hij richting focal vertrokken.
De winkel test uit, maar helaas doet de sub nog steeds hetzelfde terwijl hij op de testbank bij focal het prima deed.
Goed, sub terug naar focal, nieuwe versterker erin, sub terug naar de winkel. Sub wordt grondig getest, alles ok. Zetten ze hem een paar keer aan en uit, en poef, sub dood... Niet meer aan de praat te krijgen.

Zeer bizar, dat vond men winkel ook, dus ja, jullie kunnen het al raden, terug naar focal...
Er zit dus een nieuwe voeding in, nieuwe versterker. Enkel de kast en de speaker zelf is volgens mij nog dezelfde.
vreemd dat ie dan nog steeds weigert. Tot zover men kennis

Maar, al een geluk heb ik in tussentijd een sub van de winkel hier thuis staan!

Nog steeds hopend op een goeie afloop ;-)
grtz!


JohnWx

Citaat van: Josdemosselman op december 15, 2020, 13:39:25
Hi all.
Gezien de goede feedback en info dat ik hier heb gekregen toch even een statusupdate... Een statusupdate, ja dat belooft niet veel goeds besef ik plots...

Om even te schetsen na de test met de gsm op de sub, heb ik dit dus ook gedaan in de winkel en is hij richting focal vertrokken.
De winkel test uit, maar helaas doet de sub nog steeds hetzelfde terwijl hij op de testbank bij focal het prima deed.
Goed, sub terug naar focal, nieuwe versterker erin, sub terug naar de winkel. Sub wordt grondig getest, alles ok. Zetten ze hem een paar keer aan en uit, en poef, sub dood... Niet meer aan de praat te krijgen.

Zeer bizar, dat vond men winkel ook, dus ja, jullie kunnen het al raden, terug naar focal...
Er zit dus een nieuwe voeding in, nieuwe versterker. Enkel de kast en de speaker zelf is volgens mij nog dezelfde.
vreemd dat ie dan nog steeds weigert. Tot zover men kennis

Maar, al een geluk heb ik in tussentijd een sub van de winkel hier thuis staan!

Nog steeds hopend op een goeie afloop ;-)
grtz!

Ken het alleen van Kef dat subje wat steeds stuk ging maar van Focal niet, kan productie fout zijn in ontwerp bij een bepaalde situatie dat het gebeurt met bijvoorbeeld jouw set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Van Kef las je de voorheen inderdaad vaker, ik zou gewoon kijken of je hem kan inruilen voor de subwoofer die je te leen hebt gehad.
Mits deze naar behoefte presteert natuurlijk.

Josdemosselman

Tja, het is wat het is. Al een geluk dat de winkel mij uit de nood helpt. Muziek staat hier toch wel dagelijks op. Hier staat nu een oversized sub van cabasse. Tof ding, mooie sound maar hij staat op 10% van zijn volume. Dus voor in onze woning wat overkill.
Dus ik wacht geduldig af, zeker nu met de feestdagen. Productiefout kunnen nu eenmaal, maar liefst niet te veel . :)

Alvast nog een fijne avond toegewenst!
Grtz