SR6015

Gestart door Sade, augustus 28, 2020, 09:25:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sade

Hallo, ik ben nieuw hier omdat ik informatie zocht over een Marantz product dat binnenkort beschikbaar komt.
Het gaat om de AV Receiver SR6015. Om dit moment heb ik een tien jaar oude AV SR6005.

Omdat ik graag wil upgraden ben ik op zoek naar een vervangende receiver en kwam uit op de SR6015. Ik ben alleen erg onzeker over deze aanschaf, omdat ik de gevonden informatie op internet niet goed kan plaatsen. Ik krijg soms de indruk dat info elkaar tegenspreekt, maar dat kan komen omdat ik het dus niet goed begrijp. Daarom zou ik graag een paar vragen willen stellen en ik hoop ook een positieve bijdrage te kunnen leveren aan dit forum.

Wattage
Het ene artikel heeft het over 110 watt per kanaal en de andere 185 watt.
Mijn luidsprekers zijn Dali Oberon 7 (30-185 watt bij 6 ohm), Oberon 3 (25-150 watt bij 6 ohm) en Dali Vokal (150 watt bij 4 ohm) 4 ohm wordt niet genoemd bij de Marantz. Ik ben bang dat de Oberon 3 en Oberon Vokal problemen krijgen. Hoewel ze nu wel werken op de SR6005, waarvan alleen een specificatie bekend is van 110 watt bij 8 ohm. Ik vind de speakers dan ook wat mager klinken en wil een verbetering voor met name bass.

Tuner
Het is mij niet duidelijk of er een tuner in zit. Het lijkt erop dat er alleen internetradio aanwezig is. Geen kabelradio meer? Daarnaast niet duidelijk of er met een upgrade DAB+ mogelijk is.

Een reactie zou ik zeer waarderen.

Hartelijke groet,
Sade


Stadium III

Hoi en welkom

Speakers erop is geen probleem
De Tuner functie ga ik vanuit dat het er nog wel opzit
Laast een 5014 bij iemand geinstalleerd en daar was hij nog aanwezig

Ik zou eens voor een 70.. kijken ipv 60..
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Gaat met je speakers prima

Als het anders klinkt zijn of staan de instellingen anders mits je niks aan de opstelling van de speakers hebt gedaan

En vermogen is er genoeg

Tuner zit er gewoon op


zie: https://www.marantz.com/nl-nl/shop/avreceiver/sr6015

in en uitgangen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Sade

Citaat van: John Wx op augustus 28, 2020, 14:37:29
Gaat met je speakers prima



Tuner zit er gewoon op


zie: https://www.marantz.com/nl-nl/shop/avreceiver/sr6015

in en uitgangen

Volgens mij geen tuner meer hoor, alleen internet radio.

Citaat van: Stadium III op augustus 28, 2020, 12:05:27


Ik zou eens voor een 70.. kijken ipv 60..

Zou een 70.. echt qua geluid een verbetering zijn? Ik dacht zelf eigenlijk dat de 50.., 60.. en 70.. qua geluid op hetzelfde niveau zouden staan. Alleen hoe hoger de serie, hoe meer mogelijkheden.

Mijn huidige is ook al 10 jaar oud, zou dat geluid ook niet verbeterd zijn met de sr6015?

Stadium III

Nou jah wat meer vermogen eruit is altijd fijn
Verder zit er wel een betere audysey op wat dan wel weer een voorstander is
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Sade op augustus 28, 2020, 18:03:03
Volgens mij geen tuner meer hoor, alleen internet radio.

Zou een 70.. echt qua geluid een verbetering zijn? Ik dacht zelf eigenlijk dat de 50.., 60.. en 70.. qua geluid op hetzelfde niveau zouden staan. Alleen hoe hoger de serie, hoe meer mogelijkheden.

Mijn huidige is ook al 10 jaar oud, zou dat geluid ook niet verbeterd zijn met de sr6015?

Ja je hebt gelijk wat raar ??????
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Sade

Citaat van: Stadium III op augustus 28, 2020, 19:34:07
Nou jah wat meer vermogen eruit is altijd fijn
Verder zit er wel een betere audysey op wat dan wel weer een voorstander is

Audysey van 6 serie is gelijk aan die van de 7 serie.

Ik vind het wel heel jammer dat er geen radio meer op zit.
Dan houd ik mijn huidige receiver wel, mede omdat qua geluid ook geen verandering valt te verwachten.


JohnWx

Citaat van: Sade op augustus 29, 2020, 09:03:27
Audysey van 6 serie is gelijk aan die van de 7 serie.

Ik vind het wel heel jammer dat er geen radio meer op zit.
Dan houd ik mijn huidige receiver wel, mede omdat qua geluid ook geen verandering valt te verwachten.

Ja raar dat kost op zich niks ?

Dus nu via blauwe tand streamen vanaf tablet pc of gsm of netwerk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.