Marantz 250M

Gestart door willyvanwin, augustus 27, 2020, 10:13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willyvanwin

Heb een europese 250M voor restauratie.
is ondertussen werkend, maar de rechtse VU meter is gesloopt. Alles is uit de meter zelf gehaald, heb enkel de lege meter behuizing. De VU meter zelf is van Phaostron: type 131-15976 ( 1mA DC).
Heeft er iemand nog zo eentje ter beschikking ? Wil er een goede prijs voor betalen.
Ben al een tijdje op zoek hiernaar, maar niets te vinden. Vindt dit een heerlijke versterker, maar de niet werkende VU is een gemis. Of heeft iemand ideen om het binnenwerk van een andere meter over te zetten ?

SB_Marantz

Als het goed is heb ik nog wat op zolder liggen.
Ik zal z.s.m. kijken of een meter nog bruikbaar is maar het kan goed zijn dat deze van een 250 zijn en niet de M versie.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

willyvanwin

Dat zou heel fijn zijn. Bij mijn weten heeft de 250 geen VU meters, enkel de 250M.
Alvast bedankt

Vinyl_Fuchs

#3
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

willyvanwin

Mijn excuses: het is een 250 !

SB_Marantz

Geeft niet, maar dat zijn totaal andere VU meters.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

willyvanwin

Inderdaad, heb het ook gezien omdat er eentje te koop stond op ebay voor een 250M en die is totaal verschillend met die ik hier heb in de 250. Heb jij al kunnen kijken of die voor een 250 hebt ? Dat zou fantastisch zijn....

HAL9000

Citaat van: willyvanwin op september 05, 2020, 10:31:28
Inderdaad, heb het ook gezien omdat er eentje te koop stond op ebay voor een 250M en die is totaal verschillend met die ik hier heb in de 250. Heb jij al kunnen kijken of die voor een 250 hebt ? Dat zou fantastisch zijn....
Ik heb eens een sloper 250 gehad, die ik helemaal heb hersteld beide VU meters waren kapot.
Ik heb er nieuwe meter lichamen in gezet.  Het zal wat dremelen en lijmen worden. Echter was het mij wel gelukt.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

willyvanwin

Alvast bedankt voor de tip.
Heb jij nog enig idee welke meters je juist gebruikt hebt ?
Heb je de blauwe schaalkunnen overzetten naar de nieuwe meters ?

HAL9000

Citaat van: willyvanwin op september 15, 2020, 17:55:18
Alvast bedankt voor de tip.
Heb jij nog enig idee welke meters je juist gebruikt hebt ?
Heb je de blauwe schaalkunnen overzetten naar de nieuwe meters ?

nee de schaal en de meter zitten apart bij de 250. De meter zelf kan je ook uit elkaar halen.
Het mechanisme zit vast in het lichaam van de meter. Die moet je verwijderen.
Even opmeten. Ik heb een hele oude SAE eindbak gehad die kapot was gegaan en waar de onderdelen niet meer beschikbaar voor waren. Daar heb ik de meters van gebruikt.

Even kijken als je vergelijkbare lengte meters kan vinden in cassettedecks ofzo.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik heb nog op zolder gekeken maar kon de meters zo gauw niet vinden.
Ik moet ze hebben maar waar?
Zodra ik in de gelegenheid ben ga ik nog eens goed zoeken, mocht je er nog behoefte aan hebben.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

willyvanwin

Alvast bedankt SB_Marantz.
Ik ben nog altijd op zoek en dus moest je ze kunnen vinden dan zou dat fantastisch zijn.
Zoals gezegd wil ik er een goede prijs voor betalen.

SB_Marantz

Ik ga straks even zoeken of ik ze kan vinden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

willyvanwin

Nog geen geen resultaat met het vinden van de meters ?

SB_Marantz

Helaas nog niet kunnen vinden.
Moet nog iets zoeken straks dus kijk nogmaals. :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM