Ervaringen met Marantz SR8012

Gestart door B67, augustus 09, 2020, 19:15:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B67

Hi,

Op dit.moment ben ik mij aan het oriƫnteren naar
de SR8012. Graag hoor ik jullie ervaringen.
Nu ben ik in bezit van een SR7011, klinkt goed met Polk audio RTI A7, CSi A4 en Polk Audio RTI A3 achter speakers. Maar ik zou graag jullie input willen.

Ik gebruik hem meestal stereo 70% en 30 % films.

Graag jullie feedback?   8-)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

B67

Hi,

Dank voor je reactie.
Klopt zeker niets mis mee.
Dit weekend heb ik de SR8012 gekocht.

Het klinkt geweldig.  8-) 8-)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: B67 op augustus 24, 2020, 10:26:31
Hi,

Dank voor je reactie.
Klopt zeker niets mis mee.
Dit weekend heb ik de SR8012 gekocht.

Het klinkt geweldig.  8-) 8-)

Wat heeft het toegevoegd voor jou

Ik wil niks uitlokken of aanvallen en iets nieuws is ook heerlijk

Ik kan mij niet voorstellen dat het in stereo "beter" klinkt of je moet je speakers anders hebben neergezet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

B67

Hi,

Op dit moment hoor ik meer diepte en betere plaatsing van de instrumenten. Ook klinkt stereo meer open, bij pure direct. Natuurlijk doet de wattage van de versterker er ook toe.
Aan de plaatsing van de speakers heb ik niets veranderd.

Mocht iemand tips hebben, deze zijn welkom!

JohnWx

Citaat van: B67 op augustus 24, 2020, 13:38:39
Hi,

Op dit moment hoor ik meer diepte en betere plaatsing van de instrumenten. Ook klinkt stereo meer open, bij pure direct. Natuurlijk doet de wattage van de versterker er ook toe.
Aan de plaatsing van de speakers heb ik niets veranderd.

Mocht iemand tips hebben, deze zijn welkom!


Dan was de vorige niet helemaal in orde meer, want er is in principe niks veranderd

Wattage doet er niet echt veel toe wat zal je draaien in een huiskamer 85 / 90 Decibel (als je 3 Decibel meer wilt moet je het vermogen verdubbelen)

En zoveel verschil zit er niet in de 165W om 175W
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sonsan

Kan me niet voorstellen dat 10W meer zo'n ander geluidsbeeld veroorzaakt. Wellicht dat een nieuwe Audessey meting deze verandering teweeg heeft gebracht.
Overigens wel een hele mooie receiver hoor!
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Stadium III

Gebruik de audyssey ap met inmeten
Zet de iMax functie uit

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4