Bluetooth module op 2270

Gestart door lieven, augustus 07, 2020, 18:03:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoewie Loewie

#15
Citaat van: lieven op september 09, 2020, 01:31:48
De chromecast van eBay was een originele en werkte goed vier de smartphone alleen via laptop/pc werkte deze niet goed. Er was nogal wat ruis.
Hoi. Ik weet niet of het uberhaupt kan maar misschien moet je de software van zo'n chromecast updaten? Lijkt me niet goed dat er een vertraging in zit (en zeker geen 30 seconden).

EDIT: Ik lees op het net iets over een programma wat je op de PC moet starten. Het heet Audio-cast.exe. Dat moet je dus eerst installeren, neem ik aan of het moet rechtstreeks gestart worden.



Hier nog meer info om audio af te spelen vanaf een computer naar de Chromecast Audio: https://pcmweb.nl/artikelen/audio/stream-naar-chromecast-audio-vanaf-windows-macos/

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

lieven

Bedoelde een app ipv appartement maar autocorrectie dacht daar anders over  :schater:

xander32

Je bent schijnbaar meer iemand van het analoge en het grote gebaar 😁

Citaat van: lieven op oktober 15, 2020, 06:10:00
Bedoelde een app ipv appartement maar autocorrectie dacht daar anders over  :schater:

tbanis55

Ook op mijn 2270 heb ik een BT receiver (TP-Link) en een BT transmitter (Avantree)  aangesloten.
M.b.v. de Google Home mini stream ik naar de BT receiver.  (bij mij wel de 2270 op TAPE zetten omdat de receiver daarom is aangesloten).
Via de app (Googled Home)  de instellingen van de Home Mini aanpassen : de standaard speaker instelling van Google Home Mini omzetten naar je BT receiver.  (eventueel eerst laten zoeken naar BT ).

V.w.b. TV geluid:  hiervoor gebruik ik een z.g. HDMI audio extractor (Alibaba) die aangesloten is op de 2e TAPE aansluiting.

De BT transmitter (LOW LATENCY !) is voor mijn hoofdtelefoon en is op de Pre-amp out aangesloten.

Veel succes !

gr.

Ton

lieven

Citaat van: Hoewie Loewie op september 19, 2020, 20:37:42
Hoi. Ik weet niet of het uberhaupt kan maar misschien moet je de software van zo'n chromecast updaten? Lijkt me niet goed dat er een vertraging in zit (en zeker geen 30 seconden).

EDIT: Ik lees op het net iets over een programma wat je op de PC moet starten. Het heet Audio-cast.exe. Dat moet je dus eerst installeren, neem ik aan of het moet rechtstreeks gestart worden.



Hier nog meer info om audio af te spelen vanaf een computer naar de Chromecast Audio: https://pcmweb.nl/artikelen/audio/stream-naar-chromecast-audio-vanaf-windows-macos/
Dank je dat ga ik morgen zeker proberen

lieven

Citaat van: xander32 op oktober 15, 2020, 06:13:47
Je bent schijnbaar meer iemand van het analoge en het grote gebaar 😁

Ik ben inderdaad iemand van het analoge. Ik ben gewoon van mening dat een kabel altijd beter is maar daar hebben ze thuis niet echt oren naar.

lieven

Citaat van: tbanis55 op oktober 15, 2020, 08:27:24
Ook op mijn 2270 heb ik een BT receiver (TP-Link) en een BT transmitter (Avantree)  aangesloten.
M.b.v. de Google Home mini stream ik naar de BT receiver.  (bij mij wel de 2270 op TAPE zetten omdat de receiver daarom is aangesloten).
Via de app (Googled Home)  de instellingen van de Home Mini aanpassen : de standaard speaker instelling van Google Home Mini omzetten naar je BT receiver.  (eventueel eerst laten zoeken naar BT ).

V.w.b. TV geluid:  hiervoor gebruik ik een z.g. HDMI audio extractor (Alibaba) die aangesloten is op de 2e TAPE aansluiting.

De BT transmitter (LOW LATENCY !) is voor mijn hoofdtelefoon en is op de Pre-amp out aangesloten.

Veel succes !

gr.

Ton
Dank je voor de uitleg dat sla ik op voor een volgende keer.  Nu moeten ze het maar even doen met de chromecast audio.  Nog even een update ik heb de app van audiocast gedownload (mocht vandaag al wat muziek maken) en het geluid is goed van kwaliteit en de vertraging is verminderd naar 7 seconden. Iets waar ik wel mee kan leven. Dank aan iedereen voor het mee denken.