3250B + 170DC, rechter kanaal valt weg, terug naar winkel of elders zoeken

Gestart door Luco, augustus 03, 2020, 13:02:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luco

Goedemiddag allen!

Ik heb hier al wel eens eerder wat gepost over m'n 3250B+170DC set en hier ook al contact over gehad met HAL9000. Omdat Rotterdam voor mij toch wat ver reizen is, heb ik ze aanvankelijk bij Euromaxx in Wijchen gebracht. Zaakje ziet er wat sjofel uit, maar door de wanden vol Marantz-versterkers en hoe de eigenaar over de apparaten spreekt voelde het wel vertrouwd.

Nadat ik ze weer had opgehaald kwam helaas het probleem na 3-4 maanden weer terug. Dus hop, ik weer in de auto en op naar Wijchen. Nadat ik mijn versterkers weer anderhalve maand kwijt was kon ik ze dit weekend weer ophalen. Ik weer naar Wijchen, in de winkel de set nog even aangesloten en gekeken of de problemen er inderdaad uit waren. Dat was zo dus Luco ging als een tevreden man weer terug naar het Oosten des lands.

Ik kom thuis, sluit alles aan. En na een uurtje spelen klapt m'n rechterkanaal er weer uit... Op de volgende link kan je het probleem in alle glorie zien/horen: https://imgur.com/a/XtdwIQU . Probleem zit niet in de eindversterker, want andersom aansluiten van de kanalen (L-->R en R-->L) zorgt dat het probleem zich naar het andere kanaal in de EV verplaatst.

Nu geven ze aan dat ik weer terug kan komen met de set, maar ergens begin ik het gereis toch een beetje zat te worden Ik ga ze bij Euromaxx nog 1 keer het voordeel van de twijfel geven (garantie op de servicebeurt). Toch was ik nieuwsgierig of iemand hier enig idee heeft waar het probleem in kan zitten?

Was ik nu maar direct naar Rotterdam gereden...

i2Paq

Ik was direct naar HAL9000 of SBMarantz gegaan en die Euromaxx links laten liggen.

Wie weet is er ondertussen nog meer verknalt dan er eerder stuk was.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Ik geef geen commentaar maar je mag mij eventueel benaderen middels een persoonlijk bericht.
1 kanaal helemaal niets en het andere pas bij volledige uitsturing zover ik uit het filmpje kan opmaken?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Luco

Citaat van: SB_Marantz op augustus 03, 2020, 16:58:18
Ik geef geen commentaar maar je mag mij eventueel benaderen middels een persoonlijk bericht.
1 kanaal helemaal niets en het andere pas bij volledige uitsturing zover ik uit het filmpje kan opmaken?

Het linkerkanaal werkt naar behoren, rechts doet niets en pas bij volledige uitsturing "klapt" hij als het ware erdoor.

Luco

Citaat van: i2Paq op augustus 03, 2020, 15:28:14
Ik was direct naar HAL9000 of SBMarantz gegaan en die Euromaxx links laten liggen.

Wie weet is er ondertussen nog meer verknalt dan er eerder stuk was.

Fijne, opbouwende feedback!

Dat tweede ga ik voor nu nog niet vanuit, omdat een defect in de eindversterker wel lijkt te zijn verholpen, en het defect in de voorversterker simpel niet verholpen is. Ik ga eens met SBMarantz bellen. Nijmegen of Wijchen is ook niet zoveel verschil in reistijd.

i2Paq

Citaat van: Luco op augustus 03, 2020, 17:14:46
Fijne, opbouwende feedback!

Ik weet niet of dit cynisch bedoelt is?

Laat ik het anders stellen: ooit een keer contact gehad met EM en dat kwam niet uit de verf vanaf hun kant. Te vaag allemaal. En dan die prijzen.

Met zowel SB_Marantz als met HAL9000 heb ik ZEER GOEDE ERVARINGEN en beide hebben mij versteld doen staan met hun kunde en kennis.

Zelfs toen ik een keer een lost case (dacht ik) bracht speelde het een paar dagen later als nieuw.

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Luco

Citaat van: i2Paq op augustus 03, 2020, 20:39:53
Ik weet niet of dit cynisch bedoelt is?

Laat ik het anders stellen: ooit een keer contact gehad met EM en dat kwam niet uit de verf vanaf hun kant. Te vaag allemaal. En dan die prijzen.

Met zowel SB_Marantz als met HAL9000 heb ik ZEER GOEDE ERVARINGEN en beide hebben mij versteld doen staan met hun kunde en kennis.

Zelfs toen ik een keer een lost case (dacht ik) bracht speelde het een paar dagen later als nieuw.

Excuus, niet zo'n beste dag gehad. Bedankt voor je uitleg en ervaring. De twijfel neemt toe. Van de week SB_Marantz maar eens bellen.

JohnWx

Citaat van: Luco op augustus 04, 2020, 08:57:52
Excuus, niet zo'n beste dag gehad. Bedankt voor je uitleg en ervaring. De twijfel neemt toe. Van de week SB_Marantz maar eens bellen.

Hebben we allemaal wel is hoop dat het beter gaat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Dank voor het vertrouwen!

Het lijkt mij op een rot relais. Deze komt vaker voor, en die heeft als probleem 9/10 keer het relais. 
Echter moeten beide eindversterkers even los gehaald worden!  Goed kijken als alle printbindingen wel door gesoldeerd zijn.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik zou de set eerst op de tafel willen hebben en goed onderzoeken wat de daadwerkelijke staat is.

Persoonlijk denk ik er het mijne van maar mijn glazen bol kan het zo niet zien.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM