marantz 3250b 170dc geluid valt gradueel weg en komt terug

Gestart door totallyWicked, juli 31, 2020, 15:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

totallyWicked

Hallo, ik heb een probleem met mijn amp+preamp (algemeen over alle kanalen en outputs). Het volume vermindert regelmatig en komt dan terug. Het valt ook soms volledig weg, maar nooit 'instant', altijd 'fading'. Dit effect vermindert echter wanneer hij wat warmer heeft en is sterker op het ene kanaal dan op het andere.
Zou iemand me in de juiste richting kunnen helpen van het probleem? Visueel ziet alles er ok uit, geen duidelijke brandplekken of onderbrekingen in circuits.
Also, stel dat ik hiermee naar een verdeler ga, hoeveel zou een reparatie voor dit probleem mogen kosten?

merci!

HAL9000

Ja dit is toe te wijten aan slechte contacten en een relais dat hapert na 45 jaar.  Bij de 3250 zullen veel schakelaars vuil zijn. En wellicht het uitgangsrelais.
Bij de 170DC zal het speaker protectie relais niet goed meer zijn. En wellicht een aantal tin bindingen.

:yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!


SB_Marantz

Uiteraard.

Voor meer info stuur mij gerust een persoonlijk bericht.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: totallyWicked op augustus 09, 2020, 13:23:19
valt dit nog te repareren?

Ja hoor deze machines zijn goed te doen.  Prijs zal tussen de 200 en 400 euro schommelen.
Ligt eraan in welke staat deze machines zijn, en hoeveel eraan gedaan wordt  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!