Marantz 1060 kraak 1 speaker

Gestart door Mikkel, augustus 25, 2020, 20:34:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikkel

Hi,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Marantz 1060 receiver. Deze heeft het de laatste jaren prima gedaan icm mijn B&W 685 speakers. Sinds kort komt er echter een krakend geluid uit 1 van de speakers, ook wanneer er geen muziek wordt afgespeeld. De kraak is willekeurig aanwezig en verdwijnt niet. Door de speakers om te wisselen ben ik er zeker van dat het probleem niet in de speaker zit.

Ik ben op zoek naar iemand (bij voorkeur binnen 50km vanaf Ermelo/Harderwijk) die dit probleem kan fixen en de receiver tegelijkertijd een servicebeurtje kan geven.

Grt Michael

Mverhagen1@hotmail.com


Audio addict

Draai als de versterker uit staat de volume knop een een tiental keer van 0 tot max

Kan zijn dat de volumeknop wat ruis veroorzaakt en als je geluk hebt verhelp je het daarmee.
M'n ma heeft een 40 jaar oude versterker die ontzettend kraakte zodra je alleen al naar de volume knop keek  :-D
Nu is wekt die weer als vanouds.
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

SB_Marantz

Citaat van: Mikkel op augustus 25, 2020, 20:34:06
Hi,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Marantz 1060 receiver. Deze heeft het de laatste jaren prima gedaan icm mijn B&W 685 speakers. Sinds kort komt er echter een krakend geluid uit 1 van de speakers, ook wanneer er geen muziek wordt afgespeeld. De kraak is willekeurig aanwezig en verdwijnt niet. Door de speakers om te wisselen ben ik er zeker van dat het probleem niet in de speaker zit.

Ik ben op zoek naar iemand (bij voorkeur binnen 50km vanaf Ermelo/Harderwijk) die dit probleem kan fixen en de receiver tegelijkertijd een servicebeurtje kan geven.

Grt Michael

Mverhagen1@hotmail.com

Hallo Michael,

Continu gekraak of intermitterend wordt door een transistor veroorzaakt.
Soms kan deze klacht overslaan naar een hard geknal (DC) en dan kan het zijn dat een woofer er aan gaat.
Deze versterker is cap coupled en heeft geen DC beveiliging.
Heeft deze nooit geen fatsoenlijk onderhoud genoten is het raadzaam om de gehele versterker goed aan te pakken.
Ik kan dit voor je doen....20km verder rijden dan je aangaf.
Ik zal je een PB sturen met meer info.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM