SR6014, Netflix via Ziggo Next werkt niet goed. HDCP probleem (?)

Gestart door JackVenlo, juli 07, 2020, 13:44:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JackVenlo

Ik heb sinds kort een mooie Marantz SR6014. Hij doet het goed op 1 ding na, wat ik niet aan de praat krijg:
Ik heb de Ziggo Next box aangesloten via HDMI op de CBL ingang. HDMI out monitor 1 naar de tv (Samsung uit 2012) met een nieuwe, goede HDMI kabel.
Als ik op de Ziggo Next box de Netflix app open, dan kan ik overal de trailer van zien, en ook de wat oudere series of docu's, maar als ik een nieuwe serie wil bekijken en ik een aflevering start, dan krijg ik na 10 sec een foutmelding van Netflix: "Deze titel kan op dit moment niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw, of selecteer een andere titel". Foutcode: tvq-pb-101 (5.2.12).
Ik had dit vorige week ook, en heb toen o.a. met Samsung contact opgenomen. De tv software was verouderd en ik heb deze toen naar de nieuwste versie gebracht. Daarna heeft Netflix een weekje gewerkt. Nu helaas niet meer dus.
Wat wél werkt: Netflix bekijken/streamen via Chromecast. Deze Chromecast is ook aangesloten op de SR6014.
Wat ook werkt is als ik de Ziggo Next box rechtstreeks op de tv aansluit. Het geluid komt dan via HDMI naar de SR6014 (TV Audio).
Ik heb al kabels verwisseld, in- en uitgangen verwisseld enz, echter als de Ziggo Next box op de SR6014 zit, werkt Netflix niet. Zoals gezegd, zie ik de afleveringen niet van de series; ik zie wel mijn profiel, kan trailers afspelen en oude series/docu's.
Wat kan dit zijn? Ik heb ook al in de Ziggo Next box de optie "framerate volgen" aan of uit gezet zonder effect. Ook in de SR6014 setup vanalles al gewijzigd qua beeld 1080p/i enz. Niets helpt. Ziggo Next werkt met HDCP2.2, hetgeen de SR6014 naam mijn mening feilloos zou moeten doorgeven.
Voorheen had ik een Onkyo TX-NR737 AVR met precies dezelfde configuratie tv/speakers/Ziggo Next box en dat heeft altijd feilloos gewerkt....

* H E L P *

Marvin

Ja ook goeie middag.

Er zal hier vast wel iemand rond hangen die je kan helpen, geduld.

Stadium III

Ik denk dat het bij ziggo zelf zit in de Next
Ik heb er ooKlast van dat de Next problemen heeft met netflix en dan wil hij hem helemaal niet openen

Ik wacht update next af
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RHK

Dit heb ik eerder eens gepost;

Als je een HDMI kabel gebruikt via SR7007 HDMI 1 in (ARC) dan heb je dat, dus de 2e HDMI in gebruiken. Of gewoon een optisch kabeltje van je tv out naar optisch in van je receiver. Softwarematig is de handshake van Marantz naar externe apparatuur niet altijd stabiel is mijn ervaring. Voor de duidelijkheid, ik gebruik dus een HDMI van de Next naar mn tv en dan optisch uit van de tv naar de receiver. voor het tv geluid.

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

JackVenlo

Probleem is helaas niet opgelost. Ik heb bij Marantz een ticket geopend en die melden dat het aan de Ziggo Next ligt:

Bepaalde Netflix titels kan ik niet afspelen. Netflix geeft dan een foutmelding: tvq-pb-101 (5.2.12).Volgens Marantz is het een dhcp 2.2 handshake probleem van de Ziggo Next. De time-out zou te kort ingesteld zijn waardoor er een foutmelding ontstaat. Dus de handshake tijd Ziggo Next → Marantz → Samsung TV → Marantz → Ziggo Next duurt te lang. Als ik namelijk de Ziggo Next rechtstreeks op de tv aansluit en de Marantz omzeil doet alles het wel. De Marantz is van het type SR6014 en bezit de nieuwste software en ondersteunt hdcp 2.2 en 2.3. De instelling in de Ziggo Next framerate volgen aan of uit heeft geen effect.

Tja, kastje muur en speld in hooiberg zijn hier wel van toepassing.....

RHK

Dus denk ik dat voorlopig mijn bovenstaande oplossing ook voor jou voldoet. Aan geluidskwaliteit lever je niets (hoorbaar) in.

Overigens kijk ik Netflix via de tv app en niet via de Next. Bij de Next wordt nog gewerkt aan o.a. Netflix verbeteringen via een software update. Overigens werkt die nu al aardig goed, maar wordt nog steeds beter gemaakt aan de hand van bevindingen van de gebruikers. Je kan het Ziggo forum bezoeken en daar eens rondstruinen over deze software issues.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*