PM80MK2

Gestart door rrrein, juli 04, 2020, 10:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rrrein

Hallo,

Mijn PM80MK2 werkte niet ging wel aan maar geen geluid het class A relais werkte wel.

Na vervanging van twee weerstanden te weten R859 en R860 beide 1 ohm werkte de versterker weer.

Dit was echter niet lang na drie dagen weer beide weerstanden doorgebrand.

Heeft iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken.

Alvast dank

Rob

lieven

je hebt zeker een 1/4 watt weerstand gepakt en geen 1/8 watt. Voor de rest is het meten en kijken hoe het komt dat de spanning te hoog is. Ik weet dat ik (Belgiƫ) alle toestellen van 220V moet zetten op 240V Want ze mogen hier in Belgiƫ gaan van 228V tot zelfs 252V en die 32V te veel is voor sommige toestellen te veel

HAL9000

Beste Rob,

Ja dat heeft met ouderdom van de elko's te maken. Ik vervang ze meestal naar een half wat.
En goed kijken naar de slechte tin bindingen die kunnen ook storing kunnen  veroorzaken.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik heb nu even geen tijd om in het schema te duiken maar ik heb het vermoeden dat je de weerstandjes vervangen hebt voor een te lichte variant.

Kom er z.s.m op terug.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#4
Ik heb zojuist het schema bekeken en genoemde weerstanden staan niet in het schema.

Ik vond R851/52 en 57 welke 1 Ohm zijn 1/4 Watt.

Op het driverboard begint het altijd met 7xx en ook daar geen 859 en 60.

Wel een 759 en die is 2,2K.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

rrrein

Hallo Sb,

De door mij vermelde weerstanden zitten op dezelfde twee bladzijdes boven de door u vermelde weerstanden rond de diodes

HAL9000

Ik zou alle veiligheidsweerstanden sowieso vervangen voor 0.5watt. Ook zou ik alles door solderen.!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: rrrein op juli 28, 2020, 17:24:09
Hallo Sb,

De door mij vermelde weerstanden zitten op dezelfde twee bladzijdes boven de door u vermelde weerstanden rond de diodes

Staan er uitroep tekens bij?
Misschien kun je er een foto van plaatsen?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM