Kast zelf bouwen om Marantz SR. Warmte

Gestart door Ronaldo, juli 03, 2020, 20:42:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldo

Nu ik in het bezit ben van mijn nieuwe Marantz SR 6014 en tv wil ik de Marantz in een kast inbouwen. Deze kast wil ik zelf maken.

De bovenkant van de Marantz vind ik zelf warm als deze aanstaat.
Hoeveel ruimte moet er zeker tussen de Marantz en bovenplank zitten?

Alvast bedankt

lieven

#1
Zelf heb ik een marantz sr4000l in een niet originele behuizing. Deze behuizing is vals recht en heeft een dikkere kant aan de voorzijde en een dunnere aan de achterzijde. Aan de voorzijden is deze gelijk gemaakt met de afmetingen van het voorpaneel en de achterkant is zo'n 1.5 a 2 cm open aan de bovenzijde. Verder is ook wel een opening in de (ook niet originele) bodemplaat van zo goed als heel de versterker buiten 6 cm van de rand zodat je je vingers op het hout hebt staan als die aan staat. Als deze zo bij mij op mijn (welsiswaar open) rek staat kan hij uren spelen op het max dat ik hem kan zetten en is die nog niet oververhit.

Hoop dat je iets bent met deze info.
ps ik heb wel airco dus altijd mooi 20.5 graad bij mij

Ronaldo

Citaat van: lieven op juli 03, 2020, 22:33:27
Zelf heb ik een marantz sr4000l in een niet originele behuizing. Deze behuizing is vals recht en heeft een dikkere kant aan de voorzijde en een dunnere aan de achterzijde. Aan de voorzijden is deze gelijk gemaakt met de afmetingen van het voorpaneel en de achterkant is zo'n 1.5 a 2 cm open aan de bovenzijde. Verder is ook wel een opening in de (ook niet originele) bodemplaat van zo goed als heel de versterker buiten 6 cm van de rand zodat je je vingers op het hout hebt staan als die aan staat. Als deze zo bij mij op mijn (welsiswaar open) rek staat kan hij uren spelen op het max dat ik hem kan zetten en is die nog niet oververhit.

Hoop dat je iets bent met deze info.
ps ik heb wel airco dus altijd mooi 20.5 graad bij mij

Begrijp ik uit je verhaal dat 2 cm voldoende is?

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Ronaldo


Frits Denon

Ik zou er zeker 5 cm boven vrij houden.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Ronaldo

Citaat van: Frits op juli 04, 2020, 08:51:12
Ik zou er zeker 5 cm boven vrij houden.
Bedankt

Hiervoor had ik de SR 7200. Wordt deze net zo warm als de nieuwe SRs?
Het valt mij nu pas op omdat er nu geen CD player op staat.

Cobraatje

Ik heb de Marantz AV7704(voorversterker geen eindtrappen)in een gesloten kast met de achterzijde open.
Ruimte boven zeker 10 cm en breedte een cm of 8 aan beide zijden.
Nog werd de Marantz te warm en ging in protect.

Opgelost door 2 USB ventilatoren op de Marantz te plaatsen.

Ronaldo

Dit meubel is dan een voorbeeld. Als ik 5 a 8 cm boven de versterker aanhoud zal dit dan voldoende zijn wat warmte betreft?
https://www.steigerhoutenmeubelshop.nl/product/tv-meubel-steigerhout-bologna/

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Maus

2cm kan wel als je een radiale ventilator op usb of losse voeding erop legt. Zo staat er een stokende TA-N77ES in m'n kast waar mijn hand niet boven past.

Ronaldo

Citaat van: Maus op juli 04, 2020, 13:17:02
2cm kan wel als je een radiale ventilator op usb of losse voeding erop legt. Zo staat er een stokende TA-N77ES in m'n kast waar mijn hand niet boven past.

Zou 5 cm voldoende zijn?

lieven

niet vergeten dat mijn onderkant ook open is dus hier gaat ook veel lucht door. Bij jou zal dus wel wat meer dan 2 cm nodig zijn 5 cm lijkt me genoeg al raden de laatste tijd de fabrieken (van mijn sharp hifi-keten bvb) 10 cm aan als je ze continu op vol vermogen zet

B-Art

#13
Kijk hier eens.
https://www.acinfinity.com/

Ik heb zelf de versterker ook in een kast staan met glazen schuifdeur en ik heb de onderstaande erop liggen als extra koeling. https://www.acinfinity.com/component-cooling/component-fan-systems/aircom-t10-receiver-and-av-component-cooling-fan-system-front-exhaust-17/

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)