ruis SR 7200

Gestart door Ronaldo, juli 01, 2020, 17:22:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldo

Uit de rechterkant van mijn receiver is er een ruis. Heb dit op verschillende manieren getest en het blijkt idd van de receiver te komen.
Over twee maanden komt er een nieuwe receiver maat toch vervelend.

Is dit makkelijk op te lossen?

Heb ook Contact spray gebruikt zonder succes

Marvin

Over 2 maanden een nieuwe.
Dan zou ik er een liefdevol klapje op geven. [emoji23][emoji23]

MarkG

Is het ruis of een brom?

Wat is de achterliggende gedachte om contactspray te gebruiken? En waar heb je dat gebruikt?

Met deze informatie komen de (hopelijk) vooroordelen bij mij altijd snel boven borrelen.
Denkbeelden met allerlei doemscenario's van klotsend contactspray (of zelfs WD40) in apparaten.  :schater:

Ronaldo

Citaat van: MarkG op juli 01, 2020, 19:02:08
Is het ruis of een brom?

Wat is de achterliggende gedachte om contactspray te gebruiken? En waar heb je dat gebruikt?

Met deze informatie komen de (hopelijk) vooroordelen bij mij altijd snel boven borrelen.
Denkbeelden met allerlei doemscenario's van klotsend contactspray (of zelfs WD40) in apparaten.  :schater:

Het is een ruis.
Ik heb contactspray gebruikt om de het schoon te krijgen in de hoop dat de ruis verdwijnt

SB_Marantz

Bij zowel een flakkerende of continue ruis kun je dat niet met contact spray oplossen.
Ik denk direct aan het HDMI board.
Bij een flakkende ruis met lichte knettertjes duidt dat op een slechte transistor.
Tevens vraag ik me af waar en hoe je dat gebruikt hebt?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Ronaldo

Citaat van: SB_Marantz op juli 02, 2020, 00:00:22
Bij zowel een flakkerende of continue ruis kun je dat niet met contact spray oplossen.
Ik denk direct aan het HDMI board.
Bij een flakkende ruis met lichte knettertjes duidt dat op een slechte transistor.
Tevens vraag ik me af waar en hoe je dat gebruikt hebt?

Deze marantz is nog de voorloper van hdmi
Ik heb contact spray gebruikt waar de speaker kabels ingaan vd receiver

SB_Marantz

Contact spray gebruik je bij krakende potmeter en schakelaars.
Beter nog in de ultrasoon.

Ook inputs /outputs en sp terminals kunnen oxideren.
Daar zijn weer andere manieren voor om dat op te lossen.

Ruis staat daar compleet los van.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: MarkG op juli 01, 2020, 19:02:08
Is het ruis of een brom?

Wat is de achterliggende gedachte om contactspray te gebruiken? En waar heb je dat gebruikt?

Met deze informatie komen de (hopelijk) vooroordelen bij mij altijd snel boven borrelen.
Denkbeelden met allerlei doemscenario's van klotsend contactspray (of zelfs WD40) in apparaten.  :schater:
:schater:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!