Mcintosh MA 352 (Pathos Kratos) stereo amp + Davone Solo speakers

Gestart door CBdicX, juni 30, 2020, 12:34:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Sinds kort voor de zoveelste keer mijn Surround set in de verkoop / inruil gedaan.
Ik had de woonkamer weer eens vol staan en bleef maar klooien met de mogelijke geluid instellingen
(en dit is niet de eerste keer !)
De set was: Denon X4500H, SVS Ultra front en center, SVS Prime Sat surround en surround back, en er was tijdelijk een set Magnat Needle Sat als Dolby Atmos, en een SVS SB16 Ultra subwoofer.

Ondanks deze mooie set bleef ik "ontevreden", goed in films, minder in muziek, en nog minder in TV.
Vandaar het geklooi met de instellingen.
Heb een drastische beslissing genomen en alles verkocht en deels ingeruild op een Stereo set met de prachtige Pathos Kratos, en mooie Davone Solo speakers, alhoewel dit natuurlijk persoonlijke smaak is  :wink:

Op dit moment spelen de Solo's met een Denon 520 en een Dac van 30 euro, tot de Kratos afgeleverd gaat worden, ergens eind Juli begin Augustus.
Kratos word uitgevoerd inclusief DAC module.
Geen "zo van de plank" versterker, die dingen worden per verkoop in elkaar gesoldeerd.

Hoop dat ik dit wat langer ga uithouden, begin wel aan de Solo's te wennen, heb deze nu reeds een week of 5, best wel lang voor mijn doen...........  :-D LOL

jrm

Succes met je virus  :-D

Maar da's wel een hele fraaie buisversterker!

CBdicX

Citaat van: jrm op juni 30, 2020, 14:17:19
Succes met je virus  :-D

Maar da's wel een hele fraaie buisversterker!

Heb een demo gehoord van zijn broer, de Heritage, klinkt toch wel anders dan een geïntegreerde versterker.
Klinkt een beetje zoals het verschil tussen een zeer klinisch klinkende CD, en het analoge van een platenspeler.
De Kratos is een hybride met meer dan voldoende spierballen, 2x 200 watt op 8 ohm dankzij de Mosfet eindversterkers.
Maar inderdaad waar het geluid "gevormd" word, buizen.

Ik ben daar nog geheel niet in thuis maar dacht dat dit nog beïnvloed kan worden door ander type buizen te gaan gebruiken.
Word nu Tung Sol ECC803S gebruikt.

The Good Son

Mooie versterker, zoiets hoort niet in de kast maar er op!  HB

bramdg

 

Ziet er  :kwijl: :kwijl: :kwijl: uit .... :-o
Ik kijk uit naar jouw eerste indrukken, vermoed dat dit je toch wel heel veel rust zal geven

Geniet ervan !!!  :yes: :yes: :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

CBdicX

Citaat van: The Good Son op juni 30, 2020, 18:28:55
Mooie versterker, zoiets hoort niet in de kast maar er op!  HB

Krijgt ook een prominente plek, inderdaad niet in de kast  :-D
Zou ook niet kunnen, het zijn behoorlijk warme kasten, die 200 watt is te voelen.......  :-)

CBdicX

#6
Citaat van: bramdg op juni 30, 2020, 19:03:35


Ziet er  :kwijl: :kwijl: :kwijl: uit .... :-o
Ik kijk uit naar jouw eerste indrukken, vermoed dat dit je toch wel heel veel rust zal geven

Geniet ervan !!!  :yes: :yes: :yes:

Ja, ik moet nog even geduld moet hebben.
De rust keert nu al met de Davone Solo een beetje terug  :yes:

Hopelijk blijft het zo, is ook wat prettiger voor mijn vrouw, die heeft het allemaal te verduren.
Die zij direct ja tegen zowel de speakers als de versterker.
Beide een zeer hoge "WAF" !!

jowa

Mooi spul heb je weer. [emoji1360][emoji1360]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jrm

Citaat van: CBdicX op juni 30, 2020, 15:13:52

Klinkt een beetje zoals het verschil tussen een zeer klinisch klinkende CD, en het analoge van een platenspeler.
De Kratos is een hybride met meer dan voldoende spierballen, 2x 200 watt op 8 ohm dankzij de Mosfet eindversterkers.
Maar inderdaad waar het geluid "gevormd" word,

Treffend verwoord en herkenbaar voor mij, dat is precies het verschil tussen vinyl en cd of als ik mijn jaren '70 Marantz set met tuner beluister ten opzichte van mijn Marantz set uit 2010.

MarkG

Da's een mooie set!
Ga je veel plezier van hebben, denk ik.
Hier staat al lange tijd het kleine broertje van de Kratos: de Classic One mk3. Die wil ook wel lekker warm worden.  :-D

NB

Citaat van: CBdicX op juni 30, 2020, 19:46:41
Krijgt ook een prominente plek, inderdaad niet in de kast  :-D
Zou ook niet kunnen, het zijn behoorlijk warme kasten, die 200 watt is te voelen.......  :-)

De 40 kg. zal ook te voelen zijn. :-D
Zal een stevig kastje moeten zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen met deze fraaie versterker.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Nb op juli 01, 2020, 20:02:17
De 40 kg. zal ook te voelen zijn. :-D
Zal een stevig kastje moeten zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen met deze fraaie versterker.
Gewoon zoals mij een stevige dressoir gebruiken. Plaats en draagkracht genoeg. Moet je natuurlijk wel een misses hebben die dat accepteert.  :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

Citaat van: Nb op juli 01, 2020, 20:02:17
De 40 kg. zal ook te voelen zijn. :-D
Zal een stevig kastje moeten zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen met deze fraaie versterker.

Heb een mooie plek voor de Kratos, midden onder de Tv  :-)
Voldoende ruimte om de kast heen dus dat is geen punt.
Heb de Heritage gevoeld tijdens een demo, is natuurlijk niet het zelfde maar daar kon je een eitje op bakken......
Als die kanjer staat (eind Juli volgens de Italianen) zal ik foto's posten  :-D

CBdicX

#14
Citaat van: MarkG op juli 01, 2020, 08:40:07
Da's een mooie set!
Ga je veel plezier van hebben, denk ik.
Hier staat al lange tijd het kleine broertje van de Kratos: de Classic One mk3. Die wil ook wel lekker warm worden.  :-D

Ook een fraai familielid :-)

Ik heb gelezen dat de door Pathos gebruikte Tung Sol buizen vervangen kunnen worden door JJ, en wel specifiek de
JJ ECC803S / 12ax7 Gold Pin Balanced.
Schijnt in testen een betere bass te geven dan de Tung Sol.
heb jij dit wel eens geprobeerd ?

Schijnt ook dat TUNG-SOL 12AX7/ECC83 GOLD PIN een wat lawaaiige buis is, waar JJ ECC803S geheel stil is.
Is dat jou opgevallen ?
Heb dit bij Pathos gevraagd, Tung Sol ECC83 kan vervangen worden door JJ ECC803S / 12ax7, alleen doet Pathos dit niet, die gebruiken alleen TS in deze serie.
Volgens Pathos vanwege kwaliteit en betrouwbaarheid van TS.
Ik denk dat het meer om geld te doen is.........  :wink:

Hoe lang heb jij die Classic One al in gebruik, en misschien problemen mee gehad ?
Hoeveel uur per dag werkt deze, en hoe vaak heb jij de buizen vervangen ?
Bij mij zal de Kratos tussen de 8-10 uur per dag aan staan, op vakanties na dan  :-o

Leuk om hier dan toch weer een "medestander" te vinden !!  :yes: