Tik als ik de reciever SR5005 aanzet.

Gestart door Aartw, juni 29, 2020, 09:38:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aartw

Hallo, ik heb mijn tweedehands gekochte SR5005 reciever aangesloten en heb 2 probleempjes.

1. Bij het aanzetten hoor ik een tik in mijn subwoofer, wat kan dat zijn?.
2. Ik kan het geluid niet bedienen op de reciever zelf, als ik aan de knop draai dan valt het geluid weg. Volume gaat
    niet omhoog, met de afstandbediening werkt het perfect.

Hoop dat iemand een tip voor me heeft.
Alvast bedankt, Aart

Stadium III

Je kunt een fabriek reset doen ,verder zit er denk ik wel een probleem in
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Die plof in je sub, dat doen ze helaas wel vaker als ze wat ouder worden.
En zo te lezen is je volumeknop ook kapot.
Maar dat zou je kunnen laten repareren.
Geen idee wat dat kost.

Ik zelf heb jaren lang met een plof in m'n subwoofers geluisterd.
Maar dat zijn dikke 15" drivers die blijkbaar wel een klapje kunnen hebben.
Dus hoe schadelijk het voor jouw subwoofer is weet ik niet.
Zo kom ik zelf ook nooit aan de volumeknop, dus dat zou voor mij geen gemis zijn. 

Wat je er moe doet is aan jezelf, repareren kan je altijd proberen.
Audio service Elst, dat is de officiƫle reparatie dienst van Marantz.

De grootste tip is natuurlijk om zo goed als alles voor je aankoop te testen, maar we hebben allemaal wel eens pech.

sonsan

Het probleem met de volumeknop heb ik ook gehad met mijn SR7007. De veroorzaker was een vuile/defecte rotary decoder die achter de volumeknop zit. Laten vervangen bij Audioservice in Elst.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Aartw


CBdicX

Stuk gaan van sub(woofers) hoeft niemand bang voor te zijn.
Ik wilde in het verleden een woofer de nek om draaien, pakte een 220 draad (met spanning erop) en hop aan de woofer.
Behalve dat ik zowat doof werd van die enorme harde 50 Hz toon, gebeurde er helemaal niets met de woofer  :-o

pameijer

Citaat van: CBdicX op juni 30, 2020, 12:11:37
Stuk gaan van sub(woofers) hoeft niemand bang voor te zijn.
Ik wilde in het verleden een woofer de nek om draaien, pakte een 220 draad (met spanning erop) en hop aan de woofer.
Behalve dat ik zowat doof werd van die enorme harde 50 Hz toon, gebeurde er helemaal niets met de woofer  :-o
Dat zegt natuurlijk niks over andere subwoofers. Wel gaaf btw. Maar waarom in godsnaam doe je zoiets??
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#7
Citaat van: pameijer op juni 30, 2020, 13:32:39
Dat zegt natuurlijk niks over andere subwoofers. Wel gaaf btw. Maar waarom in godsnaam doe je zoiets??

Het was even om aan te geven dat een tikje, plopje of wat dan ook, niet veel doet voor een driver.
En waarom, om gewoon eens te testen of drivers dat kunnen hebben, en de piezo hoorn tweeters beleven ook nog heel.
Voordat een driver stuk gaat, moet het wel heel gek worden, een bass driver helemaal.

Op zich wel wonderlijk dat iets wat voor 10 tallen volts gemaakt is, 220 volt kan hebben.
het geluid was overigens oorverdovend !
Dit was in een discotheek, Jazzland (later Tijl Uilenspiegel) , in Amsterdam Korte Leidsedwarsstraat, denk 1979/1980, en die huidige speakers gingen vervangen worden.
Ze gingen sowieso naar de dump, vandaar deze mogelijkheid en test toen  :-D