koptelefoon aansluiten voor man en toch geluid voor de rest

Gestart door christine, juni 04, 2020, 11:19:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

christine

Hallo, ik weet bijna niets van het gebruik van de Marantz SR7007 af maar ik wil voor vaderdag een draadloze koptelefoon kopen voor mijn man die slechthorend. Die zou dienen om naar tv te kijken. Het is echter de bedoeling dat de rest van het gezin ook nog de tv hoort. De opstelling is als volgt: onze pc is met een hdmi kabel aangesloten op de marantz, de marantz is aangesloten op de tv. In de gebruiksaanwijzing vond ik dat je een draadloze ontvanger nodig hebt om bluetooth te gebruiken, (RX101). Dit stukje vind ik toch wel duur. Dus vroeg ik mij af of er een goedkopere oplossing is. Tweede vraag is kan de rest dan nog iets horen? Derde: hoor je dan wel het geluid van de TV of niet? Sluit ik beter rechtstreeks aan op TV? Hopelijk kan iemand mij helpen.

NB

Ben geen expert , maar als het signaal van de pc komt, lijkt me dat je op de pc een bluetooth koptelefoon kunt aansluiten.
Misschien dat andere forumleden dat kunnen bevestigen of verbeteren.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sjoek

allereerst ligt het er aan welke draadloze koptelefoon je wilt hebben. ga je voor een bluetooth koptelefoon heb je een draadloze ontvanger nodig waarschijnlijk. indien je namelijk eventueel de bluetooth van de pc gebruikt (als hij die standaard heeft) zal hij verder geen geluid uitzenden.

echter zijn er ook veel draadloze koptelefoons die een eigen 'zendstation'' hebben. dit zendstation is dan vaak via 3.5mm jack of een toslink kabeltje te verbinden aan ''de bron'' (lees tv,receiver of pc)

Vraag 1:
https://www.bol.com/nl/p/sennheiser-rs-120-ii-draadloze-on-ear-koptelefoon-zwart/9000000012001857/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-101938592793-S-557001389492-9000000012001857&gclid=CjwKCAjwt-L2BRA_EiwAacX32d8f8_2WpAtpZKuaWdR76aDIPEuNT_XeYII7-UYmUMofiudEtlcGnRoCQyEQAvD_BwE

dit is een voorbeeld van een koptelefoon met eigen zendstation. zo zijn er veel meer maar net wat je wilt maar bij deze ben je onder de 100 euro helemaal klaar.

Vraag 2:
als het goed is kan je je geluid van je tv gelijk horen indien je de receiver via hdmi aangesloten hebt. En in de meeste gevallen kan je ook gewoon de tv geluid.luisteren als iemand met een koptelefoon op zit. dus ik verwacht dat dit wel te regelen is maar dit is wel een kwestie van testen want elke opstelling is anders en reageerd daarom ook anders.

Vraag 3:
eigenlijk een beetje wat ik hierboven bij vraag 2 beschrijf. dat is echt situatie afhankelijk. mijn gok is koptelefoon op tv aansluiten en dan de rest luisteren via SR.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

christine

Ik ga deze uitproberen zoals je zegt. Weet nu toch waar ik moet beginnen. hartelijk bedankt!

Marvin