Help! Zoek onderdeel van een PM17.

Gestart door themaestro, mei 26, 2020, 13:39:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Ik heb mijn PM17 verkocht en verzonden via PostNL en deze is op bestemming aangekomen en blijkt nu defect te zijn. Het was een binnenlandse zending. Volgens de reparateur is schade ontstaan aan een print achter de selector knop. Deze is niet meer te maken en ook niet meer leverbaar. Ik probeer nu een zaak te starten bij PostNL omdat de zending verzekerd was. Volgens de reparateur zou dit alleen maar kunnen gebeuren na een val o.i.d. tijdens transport. De versterker was goed verpakt, extra hoekprofielen, meters bubblewrap en karton. Met waarschuwingen op het pakket geschreven. Is hier iemand onder ons die wellicht nog zo'n print heeft liggen? Ik heb om een foto gevraagd.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

HAL9000

Wat vervelend om te horen. Ik heb helaas zo'n print niet. zal ook heel erg moeilijk worden omdat er bijna geen sloper Pm17's bestaan. Die versterkers zijn erg goed gebouwd en gaan wel een tijdje mee. Echter lijkt het mij stug dat het print niet meer gerepareerd kan worden.

Is de selectorknop/schakelaar zelf nog wel goed? 

Jon

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

themaestro

Citaat van: HAL9000 op mei 26, 2020, 14:09:36
Wat vervelend om te horen. Ik heb helaas zo'n print niet. zal ook heel erg moeilijk worden omdat er bijna geen sloper Pm17's bestaan. Die versterkers zijn erg goed gebouwd en gaan wel een tijdje mee. Echter lijkt het mij stug dat het print niet meer gerepareerd kan worden.

Is de selectorknop/schakelaar zelf nog wel goed? 

Jon
Hoe post ik hier foto's? Dat lukt me nooit namelijk. Ik heb foto's gekregen van de breuk.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Hoe post ik hier foto's? Dat lukt me nooit namelijk. Ik heb foto's gekregen van de breuk.
Op een of andere manier ziet het forum de foto als een .jpeg bestand en weigert de upload. Ook als ik de foto als .jpg opgeslagen heb. Als een van de mods hier meekijkt had ik graag een oplossing.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Samro

Citaat van: themaestro op mei 26, 2020, 22:15:52
Hoe post ik hier foto's? Dat lukt me nooit namelijk. Ik heb foto's gekregen van de breuk.
Op een of andere manier ziet het forum de foto als een .jpeg bestand en weigert de upload. Ook als ik de foto als .jpg opgeslagen heb. Als een van de mods hier meekijkt had ik graag een oplossing.
Is het bestand misschien te groot? Dan moet je dit eerst verkleinen.

Paul

Citaat van: themaestro op mei 26, 2020, 22:15:52
Hoe post ik hier foto's? Dat lukt me nooit namelijk. Ik heb foto's gekregen van de breuk.
Op een of andere manier ziet het forum de foto als een .jpeg bestand en weigert de upload. Ook als ik de foto als .jpg opgeslagen heb. Als een van de mods hier meekijkt had ik graag een oplossing.

Probeer deze eens.

https://nl.imgbb.com/
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

mupload.nl


Verder kan ik een pcb breuk in de meeste gevallen wel herstellen.
Mits de potmeter/rotary encoder niet beschadigd is.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

themaestro

Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

HAL9000

Citaat van: themaestro op mei 28, 2020, 00:05:05

De breuk.
Ja dit kan nog wel hersteld worden. Print moet verstevigd worden en gerepareerd.
 
:yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op mei 27, 2020, 12:30:20
mupload.nl


Verder kan ik een pcb breuk in de meeste gevallen wel herstellen.
Mits de potmeter/rotary encoder niet beschadigd is.

Eerlijk is eerlijk. Ik denk dat die verrot is. Want dit is een behoorlijk klap geweest.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Samro

Zonde! Gaat Postnl zo met onze pakketten om? Verzekerd of niet maar denk niet dat je een vergoeding krijgt. 🤔

tbanis55

Hmm,  gelukkig nogal wat "thru hole" compenenten.  Het board is inderdaad nog wel te redden. Wel een nauwkeurig klusje . (ik heb wel erger gezien ...)
Verstevigen/lijmen met 2-componenten epoxy kan goed.

Succes !
Ton