Defect HDMI board SR7009?!?

Gestart door Rico Coolen, mei 19, 2020, 11:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rico Coolen

Dag allen,

Ik heb jullie ervaring en mening even nodig bij het volgende probleem met mijn SR7009.
Ik heb deze receiver in eind 2014 gekocht. Nu had ik 2 jaar geleden het eerste probleem met mijn Main HDMI uitgang. Ik kreeg geen beeld op mijn tv. Van geen enkele input van de receiver. Tv blijft aangeven dat deze geen signaal heeft. Wanneer ik de HDMI kabel oversteek naar Monitor 2, dan heb ik wel beeld. Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk van Marantz. Deze hebben me toen een Factory reset laten uitvoeren maar dit hielp niet. Vervolgens verder gekeken door de HDMI kabel op monitor 2 aan te sluiten. Dit is goed gegaan tot iets meer dan een jaar geleden. Toen vertoonde deze HDMI uitgang hetzelfde probleem. Ik heb de receiver toen losgekoppeld en niet meer gebruikt. Maar inmiddels wil ik de receiver weer heel graag gebruiken.
Zo heb ik gisteren weer contact gezocht met de klantenservice met dezelfde vraag. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
"Vervelend om te horen.

Als het probleem niet is opgelost na een fabrieksreset wil dat hoogstwaarschijnlijk zeggen dat uw product een hardware defect heeft. Aangezien met de fabrieksreset eventuele software fouten worden gecorrigeerd.

Wellicht kunt u nogmaals de fabrieksreset proberen, echter ben ik bang dat het apparaat gerepareerd moet worden om bovenstaande reden.

Nogmaals de reset procedure:

1. Schakel de netspanning uit met <ON/STANDBY>
2. Houd <MOVIE> en <MUSIC> ingedrukt terwijl u tegelijkertijd op de <ON/STANDBY> knop drukt.
3. Laat de twee toetsen los zodra de display begint te knipperen met een interval van circa 1 seconde.

Voor reparatie kunt u contact opnemen met Audio Service."


Zijn er forumleden die hetzelfde probleem hebben gehad? En is de kans groot dat dit een hardware probleem is? Ik wil de receiver heel graag werkend hebben, maar ik ben een beetje bang voor de reparatiekosten. Ik hoor heel graag jullie bevindingen.

pameijer

Die oudere SR-series hebben veel last van kapotte HDMI-boards gehad. Maar probeer eerst een andere HDMI kabel om zeker te weten dat het daar niet aan ligt. Even met zo'n luchtspuitbus overal doorheen blazen kan ook nooit kwaad.

En anders moet die naar de reparatie. 's Is niet anders! Of een nieuwe SR8012 natuurlijk  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Spikes25

Beste Rico,
neem anders even contact op met:
Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst (Gld)
Tel.:    +31(0)481-377221
Parts:  +31(0)481-377567

email:  info@
Stel de vraag wat het gaat kosten mocht het board defect zijn.

Ik heb in het verleden onder garantie het HDMI board laten vervangen. Bij mij was het geluid niet goed. geluid wat van front en center speakers moesten komen kwamen van de rear speakers.
Volgens mij gaat zo board defect, als je onder spanning een kabel verwisseld, en /of door statische elektriciteit.

suc6 kerel

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

pameijer

Die HDMI boards kunnen ook slecht tegen warmte. Je moet altijd de energiebesparing op aan zetten als die dat heeft. Doet niks met de SQ maar wel veel met de warmte!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rico Coolen

Citaat van: Spikes25 op mei 19, 2020, 17:16:35
Beste Rico,
neem anders even contact op met:
Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst (Gld)
Tel.:    +31(0)481-377221
Parts:  +31(0)481-377567

email:  info@
Stel de vraag wat het gaat kosten mocht het board defect zijn.

Ik heb in het verleden onder garantie het HDMI board laten vervangen. Bij mij was het geluid niet goed. geluid wat van front en center speakers moesten komen kwamen van de rear speakers.
Volgens mij gaat zo board defect, als je onder spanning een kabel verwisseld, en /of door statische elektriciteit.

suc6 kerel

Ja heb ze gisteren een mail gestuurd met de vraag wat de kosten zouden zijn, mocht het HDMI board gesneuveld zijn.

Heb net nog even getest op een goedkope lcd tv met HDMI aansluiting. En dan springt het beeld van sneeuw heel even naar een roze Marantz scherm en daarna weer terug op sneeuw.
Dit herhaalt zich steeds.
Wanneer ik de receiver op mijn computer monitor aansluit, geeft de monitor simpel weg aan, "geen signaal".
Maar op de goedkope tv blijft deze wel 'iets' weergeven. Lijkt wel alsof het signaal te zwak is.

Stadium III

Ik ga er vanuit HDMI board defect
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Yep, repareren of nieuw apparaatje kopen. Laatste is natuurlijk véél leuker!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rico Coolen

Ja leuker misschien wel inderdaad.
Maar het financiële plaatje wat minder.
Maar ik wacht het mailtje van Audio service af..

Rico Coolen

Even een update.
De receiver is gisteren op de post gegaan naar Audio Service.
Hopelijk kan hij gerepareerd worden. Mocht dit zo zijn, dan laat ik de 2 draaiknoppen ook vervangen.
Deze zijn namelijk helemaal verkleurd. Ik heb de zwarte uitvoering.
Hebben er hier meer last van?

Rico Coolen

Receiver is gefixt door audio service.
Heb meteen de verkleurde draaiknoppen laten vervangen .

Heeft er iemand ervaring met een cooling unit voor de Marantz? Bijvoorbeeld de ac infinity aircom t10.
Ik lees veel positieve berichten echter zie ik dat ik dit nergens in Nederland kan bestellen.
Iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar dit wel te bestellen is? Of eventueel alternatieven?

sonsan

En, was het een kostbaar grapje, het vervangen van het HDMI board? Ik ga er tenminste vanuit dat dit het was.....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Rico Coolen

Ze hebben enkel HDMI chip vervangen. Totale boards vervangen was niet (meer) mogelijk.
Zoals gezegd, knoppen vervangen en het klepje. Deze was gebroken op het scharnier punt.
Kosten bijna €350

WilliamB

Fijn dat alles weer is opgelost  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cobraatje

Citaat van: Rico Coolen op juni 20, 2020, 22:20:26
Receiver is gefixt door audio service.
Heb meteen de verkleurde draaiknoppen laten vervangen .

Heeft er iemand ervaring met een cooling unit voor de Marantz? Bijvoorbeeld de ac infinity aircom t10.
Ik lees veel positieve berichten echter zie ik dat ik dit nergens in Nederland kan bestellen.
Iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar dit wel te bestellen is? Of eventueel alternatieven?

Ik zou gewoon de AC Infinity USB fans kopen, die zijn een stuk betaalbaarder en werken ook prima.
Ik gebruik er 2 op mijn voorversterker en werkt perfect.
Je hebt 3 standen die je zelf handmatig kunt veranderen.
Gekocht via Amazon.de

Rico Coolen

Citaat van: Cobraatje op juni 22, 2020, 07:14:45
Ik zou gewoon de AC Infinity USB fans kopen, die zijn een stuk betaalbaarder en werken ook prima.
Ik gebruik er 2 op mijn voorversterker en werkt perfect.
Je hebt 3 standen die je zelf handmatig kunt veranderen.
Gekocht via Amazon.de

Oke, dat is misschien ook nog een optie. Zal daar ook eens gaan zoeken.