muziek casten direct naar receiver ipv via tv

Gestart door Ronaldo, mei 18, 2020, 22:10:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldo

Wordt het geluid beter met als ik muziek cast direct naar de receiver ipv via de tv
Met mijn oude receiver heb ik nl geen wifi en vroeg mij af als ik straks met de Marantz sr 5011 muziek cast via Spotify het geluid beter is. Het casten gaat dan direct via de receiver naar de speakers toe ipv via de tv naar de receiver.

Ik kan het ook mis hebben.
Alvast bedankt

lieven

in theorie is dit beter want elk apparaat (op uitzondering van dac en nog van die dingen) geeft vermindering in geluid. Of het hoorbaar gaat zijn is maar op een manier te weten en dat is testen.

Ronaldo

Citaat van: lieven op mei 18, 2020, 22:48:49
in theorie is dit beter want elk apparaat (op uitzondering van dac en nog van die dingen) geeft vermindering in geluid. Of het hoorbaar gaat zijn is maar op een manier te weten en dat is testen.

Testen zou mooi zijn maar heb nog de oude receiver zonder WiFi

pameijer

Er zit allemaal erg weinig verschil tussen eerlijk gezegd. Ik kan Spotify op mijn systeem direct via de versterker doen, via mijn Shield, via de Apple TV, via mijn TV en via airplay naar verschillende apparaten. Het lijkt alsof de Shield de beste geluidskwaliteit biedt maar het zit allemaal binnen een klein percentage van wat ik aan verschillen horen kan.

Oftewel: kies voor gemak want het klinkt allemaal eender. Spotify Connect via je versterker is het makkelijkst en dat gebruik ik dus altijd.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15