Marantz pm17 vs. pm11-s3: verstandige upgrade?

Gestart door Scipio, mei 11, 2020, 21:22:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marc_4

#61
Je hebt helemaal gelijk, het is geen antwoord op je vraag.

17.072 berichten verder heb je al de commentaren hierover toch al gelezen op dit forum?
Wil je nu dat ik hierover ook nog ga beginnen.

Ik deel niet helemaal de mening van bepaalde mensen en vindt het vreemd dat door sommige een mening door je strot geduwd wordt, je zelfs verweten wordt als je niet meteen met feiten komt.
Zodra hier om wordt gevraagd haak ik af, ik moet mijn standpunt dan gaan verdedigen en daarin heb ik geen zin.
Vaak is muziek een gevoel, je vindt het mooi of niet, zo ook met hoe apparatuur klinkt denk ik.

Ik liep hier een hele tijd geleden al tegen aan en dacht "laat ik eens kijken" of dit nog steeds gebeurd en ja hoor.
Hoewel de mijnheer met het VU-metertje (niet denigrerend bedoeld) het nog enigszins netjes verwoord.
Maar blijkbaar moet je altijd met onderbouwde argumenten komen als je meent iemand een advies te geven wat voor jouw ooit goed is uitgepakt...
Ik vind het denigrerend als door iemand "mono blokjes" wordt geschreven.
Men zou moeten begrijpen dat je hierdoor mensen triggered die vinden iets goeds te hebben gekocht voor redelijk veel geld, met die uitspraak kraak je dus iemands product af.

Enkele jaren terug schreef ik hier met trots dat ik de toen nieuw uitgekomen SR7011 had gekocht, werd ik door een aantal met de grond gelijk gemaakt en werd voor gek verklaard omdat ik beter een Yamaha kon kopen.
Menige hebben daar toen hun ongenoegen over weggeschreven, de post is nog terug te lezen als je zin hebt.

Mensen, ik vind het allemaal prima, ik wilde alleen reageren naar de starter van dit topic.
Maar denk dat hij misschien ook wel afgehaakt is.

Fijne avond iedereen met veel audio plezier.



Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

xander32

#62
Er is een groep die van mening is dat hetgeen je niet kan meten er ook niet is en er is een groep die zaken ervaren en vinden dat dit net zoveel zeggenschap heeft als de eerder genoemde metingen. Beide groepen zijn voorts volledig overtuigd van hun eigen gelijk. Dat kan en zal alleen gaan leiden tot een welles - nietes discussie. De 'metingen groep' gaat steevast vragen om feiten, metingen, vragen om die bewijzen, de 'ervaringen groep' blijft aangeven dat er meer is dan metingen. Hier ga je nooit uitkomen. De 'ervaringen groep' kan hun ervaren nooit bewijzen, maar de 'metingen groep' ook nooit het tegendeel.

En ja, dan komt de 'metingen groep' met ABX testen: daarmee kan je aantonen of er in die specifieke situatie, die setting op dat moment door de daar aanwezigen, al dan niet verschillen worden ervaren.

renes59

#63
Het wordt discussie als meningen tot feiten worden gebombardeerd. Is dat het geval dan zullen er vragen komen van hoe en waarom? Daar komt nooit een antwoord op.
Denk dat er mensen met een technische achtergrond zijn en mensen die dat niet hebben. Dikwijls is het zo dat de niet technische mensen het in het technische zoeken, bv kabels, stekkers, apparaten, etc. om tot een ander geluid te komen en de technische het laten bij luidsprekers en akoestiek. Het moet dan ook tot de audiohobby behoren om te blijven zoeken naar de heilige graal. Totdat men z'n eigen heilige graal heeft gevonden en het verder wel gelooft.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marc_4

Citaat van: xander32 op juni 04, 2020, 19:35:41
Er is een groep die van mening is dat hetgeen je niet kan meten er ook niet is en er is een groep die zaken ervaren en vinden dat dit net zoveel zeggenschap heeft als de eerder genoemde metingen. Beide groepen zijn voorts volledig overtuigd van hun eigen gelijk. Dat kan en zal alleen gaan leiden tot een welles - nietes discussie. De 'metingen groep' gaat steevast vragen om feiten, metingen, vragen om die bewijzen, de 'ervaringen groep' blijft aangeven dat er meer is dan metingen. Hier ga je nooit uitkomen. De 'ervaringen groep' kan hun ervaren nooit bewijzen, maar de 'metingen groep' ook nooit het tegendeel.

En ja, dan komt de 'metingen groep' met ABX testen: daarmee kan je aantonen of er in die specifieke situatie, die setting op dat moment door de daar aanwezigen, al dan niet verschillen worden ervaren.

AMEN!!
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Marc_4

Citaat van: renes59 op juni 04, 2020, 19:53:46
Het wordt discussie als meningen tot feiten worden gebombardeerd. Is dat het geval dan zullen er vragen komen van hoe en waarom? Daar komt nooit een antwoord op.
Denk dat er mensen met een technische achtergrond zijn en mensen die dat niet hebben. Dikwijls is het zo dat de niet technische mensen het in het technische zoeken, bv kabels, stekkers, apparaten, etc. om tot een ander geluid te komen en de technische het laten bij luidsprekers en akoestiek. Het moet dan ook tot de audiohobby behoren om te blijven zoeken naar de heilige graal. Totdat men z'n eigen heilige graal heeft gevonden en het verder wel gelooft.

I REST MY CASE!
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

xander32

... en het wordt een discussie wanneer er bewijzen voor ervaringen worden gevraagd.

Citaat van: renes59 op juni 04, 2020, 19:53:46
Het wordt discussie als meningen tot feiten worden gebombardeerd. Is dat het geval dan zullen er vragen komen van hoe en waarom? Daar komt nooit een antwoord op.
Denk dat er mensen met een technische achtergrond zijn en mensen die dat niet hebben. Dikwijls is het zo dat de niet technische mensen het in het technische zoeken, bv kabels, stekkers, apparaten, etc. om tot een ander geluid te komen en de technische het laten bij luidsprekers en akoestiek. Het moet dan ook tot de audiohobby behoren om te blijven zoeken naar de heilige graal. Totdat men z'n eigen heilige graal heeft gevonden en het verder wel gelooft.

renes59

#67
Ik denk van niet, pas als die ervaringen als feiten worden gebracht. Bewijzen voor ervaringen zijn er niet, dat zijn geen vaste waarden. Als ik 's morgens luister ervaar ik muziek anders als 's avonds, dezelfde muziek, dezelfde set en dezelfde plaats. Dat zit tussen de oren, bewijs dat maar eens. Zelfs psychiaters kunnen dat niet en die proberen toch ons brein te begrijpen. Maar ja, als je 2 psychiaters hebt heb je 2 meningen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marc_4

Citaat van: renes59 op juni 04, 2020, 20:59:27
Als ik 's morgens luister ervaar ik muziek anders als 's avonds, dezelfde muziek, dezelfde set en dezelfde plaats. Dat zit tussen de oren, bewijs dat maar eens.

Helemaal met je eens!
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

JohnWx

Citaat van: Marc_4 op juni 04, 2020, 18:30:25
Je hebt helemaal gelijk, het is geen antwoord op je vraag.

17.072 berichten verder heb je al de commentaren hierover toch al gelezen op dit forum?
Wil je nu dat ik hierover ook nog ga beginnen.

Ik deel niet helemaal de mening van bepaalde mensen en vindt het vreemd dat door sommige een mening door je strot geduwd wordt, je zelfs verweten wordt als je niet meteen met feiten komt.
Zodra hier om wordt gevraagd haak ik af, ik moet mijn standpunt dan gaan verdedigen en daarin heb ik geen zin.
Vaak is muziek een gevoel, je vindt het mooi of niet, zo ook met hoe apparatuur klinkt denk ik.

Ik liep hier een hele tijd geleden al tegen aan en dacht "laat ik eens kijken" of dit nog steeds gebeurd en ja hoor.
Hoewel de mijnheer met het VU-metertje (niet denigrerend bedoeld) het nog enigszins netjes verwoord.
Maar blijkbaar moet je altijd met onderbouwde argumenten komen als je meent iemand een advies te geven wat voor jouw ooit goed is uitgepakt...
Ik vind het denigrerend als door iemand "mono blokjes" wordt geschreven.
Men zou moeten begrijpen dat je hierdoor mensen triggered die vinden iets goeds te hebben gekocht voor redelijk veel geld, met die uitspraak kraak je dus iemands product af.

Enkele jaren terug schreef ik hier met trots dat ik de toen nieuw uitgekomen SR7011 had gekocht, werd ik door een aantal met de grond gelijk gemaakt en werd voor gek verklaard omdat ik beter een Yamaha kon kopen.
Menige hebben daar toen hun ongenoegen over weggeschreven, de post is nog terug te lezen als je zin hebt.

Mensen, ik vind het allemaal prima, ik wilde alleen reageren naar de starter van dit topic.
Maar denk dat hij misschien ook wel afgehaakt is.

Fijne avond iedereen met veel audio plezier.

Reageer alleen ben benieuwd waarom jij dat wel vind ? no less no more
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: renes59 op juni 04, 2020, 19:53:46
Het wordt discussie als meningen tot feiten worden gebombardeerd. Is dat het geval dan zullen er vragen komen van hoe en waarom? Daar komt nooit een antwoord op.
Denk dat er mensen met een technische achtergrond zijn en mensen die dat niet hebben. Dikwijls is het zo dat de niet technische mensen het in het technische zoeken, bv kabels, stekkers, apparaten, etc. om tot een ander geluid te komen en de technische het laten bij luidsprekers en akoestiek.

Klopt als een bus en na inmiddels 18 jaar ervaring als technicus met leercurve, welke ik notabene benoemde mag ik wel zeggen dat ik het graag bij de feiten wil houden.
Dat mensen van mening verschillen met betrekking tot de weergave van de speakers is puur smaak en that's it.
Wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden en vice versa.
Ik ga het niet moeilijker maken dan het is en dit riedeltje continu herhalen.
Tevens heb ik tijdens de meeting een poging gedaan om het e.e.a. uit te leggen m.b.t. versterking en andere hardware.
Dat is keiharde hogere wiskunde en er valt geen spelt tussen te krijgen.
Wat er wel belangrijk is in een keten moge duidelijk zijn.



https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,16739.0.html

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Dus jij denkt iedereen die een andere mening dan jou is toebedeeld de mond te kunnen snoeren, door te benoemen dat je een technicus bent met ervaring en dat men naar jou heeft te luisteren, daar jij de kennis en wijsheid in pacht hebt 🤔

Wat zou de wereld lekker overzichtelijk worden als het altijd zo zou werken.
O wacht, in o.a. de USA en Noord Korea staan er leiders aan het roer met een gelijke visie en wijze van re(a)geren 😏

Citaat van: SB_Marantz op juni 07, 2020, 11:43:46
Klopt als een bus en na inmiddels 18 jaar ervaring als technicus met leercurve, welke ik notabene benoemde mag ik wel zeggen dat ik het graag bij de feiten wil houden.
Dat mensen van mening verschillen met betrekking tot de weergave van de speakers is puur smaak en that's it.
Wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden en vice versa.
Ik ga het niet moeilijker maken dan het is en dit riedeltje continu herhalen.
Tevens heb ik tijdens de meeting een poging gedaan om het e.e.a. uit te leggen m.b.t. versterking en andere hardware.
Dat is keiharde hogere wiskunde en er valt geen spelt tussen te krijgen.
Wat er wel belangrijk is in een keten moge duidelijk zijn.



https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,16739.0.html

xander32

... ik wil niets aan jouw kennis en ervaring als technicus af doen, die heb je m.i. allang bewezen. Wel op jouw wijze van reageren.

SB_Marantz

Citaat van: xander32 op juni 07, 2020, 12:08:24
Dus jij denkt iedereen die een andere mening dan jou is toebedeeld de mond te kunnen snoeren, door te benoemen dat je een technicus bent met ervaring en dat men naar jou heeft te luisteren, daar jij de kennis en wijsheid in pacht hebt 🤔

Wat zou de wereld lekker overzichtelijk worden als het altijd zo zou werken.
O wacht, in o.a. de USA en Noord Korea staan er leiders aan het roer met een gelijke visie en wijze van re(a)geren 😏

Wat een merkwaardige reactie.
Toen jij hier was stond je open voor een heldere uitleg en andere minder belangrijke zaken.
Begreep een hoop dingen niet, wat helemaal niet erg is, en dan nu zulke opmerkingen plaatsen?
Na diverse pogingen het uit te leggen leek het je duidelijk te worden......in vain nu blijkt overduidelijk.



Ik weet nu dat er maar 1 persoon aanwezig was die het wel begreep en waardeerde. En gezien zijn ervaring met leden die eveneens of misschien wel meer technisch zijn dan ik dat ben bepaalde correcte vergelijkingen heeft meegemaakt om die achterlijke mythe(s) te ontkrachten.

En ik zeg niet dat iemand geen mening mag hebben, alleen ik hou het nogmaals bij de feiten.
Straight to the point ......geen geneuzel.









Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: xander32 op juni 07, 2020, 12:12:39
... ik wil niets aan jouw kennis en ervaring als technicus af doen, die heb je m.i. allang bewezen. Wel op jouw wijze van reageren.

Bedankt.

Ook ik lees jouw manier van reageren, waar ook weer diverse malen een reactie op komt.
Ik val daar niet over.

De titel van het topic is waar het om draait en dat is al een afgesloten hoofdstuk.
De bijkomende discussies zijn wat mij betreft niet relevant.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM