Marantz SR 7200 vs SR5014

Gestart door Ronaldo, mei 07, 2020, 22:11:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldo

Na een lange tijd genoten te hebben van mijn SR 7200 wil ik een nieuwe kopen en wel de SR5014

Naast de nieuwe techniek ga ik ook iets merken van het geluid, of dit een verbetering is?

Alvast mijn dank

xander32

Ik ziet jouw voorgenomen stap meer als een downgrade dan wel sidegrade.

Je gaat van een 7 naar een 5 serie betreffende de basale techniek. Software matig zal er wel e.e.a. gewijzigd zijn, maar ik vraag het mij af of en in welke mate je daar een hoorbaar positief effect van gaat ervaren. Dat zal veel meer in de bediening van het apparaat zijn.

Ronaldo

Citaat van: xander32 op mei 08, 2020, 06:44:14
Ik ziet jouw voorgenomen stap meer als een downgrade dan wel sidegrade.

Je gaat van een 7 naar een 5 serie betreffende de basale techniek. Software matig zal er wel e.e.a. gewijzigd zijn, maar ik vraag het mij af of en in welke mate je daar een hoorbaar positief effect van gaat ervaren. Dat zal veel meer in de bediening van het apparaat zijn.

Bedankt voor het antwoord.
Misschien kunnen jullie helpen of 5 serie voldoende is.

Ik sluit aan
1 CD speler
2 speakers
1 Centre
1 Subwoofer
1 TV

Marvin

Dat moet die sr5xxx wel kunnen.

Ronaldo

Citaat van: marvin op mei 08, 2020, 11:06:26
Dat moet die sr5xxx wel kunnen.


Dus kwa aansluiting heb ik voldoende. En het geluid wordt niet minder?
De SR7200 heeft 110 watt en de SR5014 heeft 160 watt, je zou dan denken dat deze nieuwe iets beter is

Marvin

Je kan voor de hele buurt alle apparatuur er wel op aan sluiten, mogelijkheden genoeg.
En of het beter zal zijn is een kwestie van luisteren, maar ik denk dat je wel tevreden zal kunnen worden. A

Ronaldo

Ik kreeg zojuist een antwoord van de verkoper.

" De sr7200 heeft veel meer drive dan een sr 5014 het wattage kan je op verschillende manieren meten en zegt heel weinig. Vandaar dat ondanks dat een sr5014 nieuwer is je er qua geluidskwaliteit iets in achteruit zal gaan"

Hier snap ik dus niets van. Wat wordt er bedoelt met "drive" ?

Marvin

Gewoon slap gehannes als je het mij vraagt, interessant doen... [emoji23]

Marvin

Alles valt of staat met plaatsing van de luidsprekers, en daarna is het een kwestie van heel goed de receiver in regelen.
Dan neem ik aan dat je er een fijn geluid uit zult krijgen.
Maar je weet het pas echt als je het probeert.

Ronaldo

#9
Volgens mij zijn idd de luitsprekers het belangrijkste.
De verkoper adviseert dan andere modellen om die drive te krijgen. Wel bijna twee keer zo duur. Dat Drive gedoe begrijp ik niet zo goed.

Antwoord van de verkoper

Drive is de mogelijk om een speaker onder controle te houden en om hem genoeg energie stroom te leveren.
Je zou dan ook kunnen denken aan de volgende modellen:

https://www.hifiklubben.nl/tv-en-surround/surround-receivers/marantz-sr7013-surround-receiver/

https://www.hifiklubben.nl/tv-en-surround/surround-receivers/nad-t758-v3-surround-receiver/

https://www.hifiklubben.nl/tv-en-surround/surround-receivers/denon-avr-x4500h-surround-receiver/ 

Marvin

Wat voor luidsprekers heb je staan?
Merk en model?

Ronaldo

Citaat van: marvin op mei 08, 2020, 16:59:24
Wat voor luidsprekers heb je staan?
Merk en model?

Dali Blue 5005.
Voor mij goed genoeg

Marvin

En een subwoofer, ik zie niet echt een groot probleem nee.
Als je niet van plan bent de vuilnisbakken in de de straat te laten rammelen, dan moet dit gewoon iets moois doen.
Maar misschien heb ik het mis.

Ronaldo

Citaat van: marvin op mei 08, 2020, 17:09:52
En een subwoofer, ik zie niet echt een groot probleem nee.
Als je niet van plan bent de vuilnisbakken in de de straat te laten rammelen, dan moet dit gewoon iets moois doen.
Maar misschien heb ik het mis.
[/quote

En nog en center van het zelfde merk.
Bedankt voor je antwoorden.

Marvin

En ga naar een winkel waar je 2 weken de versterker kan proberen. 
Die zijn er..!!