Marantz 1250 geen geluid op linker kanaal

Gestart door Jodi, mei 06, 2020, 15:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jodi

Hallo,

Sinds vandaag heb ik geen geluid meer op het linkse kanaal van mijn Marantz 1250. Het rechtse kanaal werkt zonder problemen.  Wanneer ik het volume volledig opendraai, heb ik wel wat geluid via de linkse speaker maar dat komt dan van het rechtse af denk ik?

Ik ben zelf niet zo technisch aangelegd, maar heeft iemand misschien wat tips van zaken die ik kan controleren?

Alvast bedankt!


SB_Marantz

Speaker kabel losgeschoten?
De terminals zijn nogal klein dus grote kans, zeker wanneer je het apparaat verzet hebt met wat spanning op de kabels.
Heb je het probleem met alle bronnen?
Dus cd, platenspeler?

Is het dat allemaal niet dan gaat het tijd worden om er eens naar te kijken en wat metingen en testjes uit te voeren.
Ik heb zelf ook een 1250 en wat meer .....lol
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jodi

Hallo,

Bedankt voor uw reactie.

De speakerkabels zitten nog goed :)
Het probleem speelt zich af op de main en remote speakers. Met andere speakers ook hetzelfde probleem.

Van de bronnen heb ik aux en phono getest.

lieven

niet toevallig/per ongeluk de balans helemaal naar rechts gezet? (Is me al met een paar reparaties overkomen daarmee dat ik het vraag)

Jodi

Hallo Lieven,

De balans had ik als test al een keer helemaal naar links gezet en dan komt er een beetje muziek uit als ik het volume volledig openzet.

MarkG

Als ik foto's bekijk van die 1250, zie ik achterop een pre-out / main in als scheiding tussen de voorversterker en eindversterker.
Zitten daar van die U-bruggen in? Misschien maken die geen goed contact.

Vinyl_Fuchs

#6
Zo'n mooie, dikke vintage versterker van minstens €1500 verdient, denk ik een professionele servicebeurt. Zou met zo'n amp niet op een paar euro's besparen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

tbanis55

Als het niet stinkt of smeult (ampere luchtje...) dan zou het kunnen zijn dat de relaiscontacten vuil zijn...

gr.
Ton

Jodi

#8
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen langs bij iemand en hoop dat hij mij kan verder helpen. Lijkt mij veiliger dan zelf vanalles te proberen terwijl ik er te weinig van ken :-D

Vinyl_Fuchs

Hoe kom je trouwens aan deze mooie versterker?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Jodi

Aantal weken geleden 2de hands gekocht. Ik had er wel rekening mee gehouden dat er wel eens wat aan stuk zou kunnen gaan  of revisie nodig zou zijn. Maar niet zo snel natuurlijk :) Volgens de verkoper zou hij nog volledig origineel zijn buiten een aantal elco's die zijn vervangen, maar dat zal ik pas zeker weten als er een kenner naar heeft gekeken. Buiten wat gebruikssporen ziet hij er nog wel heel goed uit (zie foto's). Maar daar heb je natuurlijk niet zo veel aan als je linker kanaal niet meer werkt :-D

jrm

Zeker een mooie versterker en een wijs besluit om er naar te laten kijken door iemand die net even meer verstand er van heeft dan jezelf.

verho035

Bezit zelf ook een 1250 dit is een zeer betrouwbare versterker wel een revisie gegeven.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM