Kleine uitbereiding.. Tips?

Gestart door Njiua, mei 05, 2020, 08:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Njiua

Hallo!

Pak een beet een jaar geleden heb ik een pm15s2 gekocht die in nieuwstaat verkeerde. Samen met mijn b&w 602'tjes geeft dit geen onaardig geluid.

Afgelopen week ben ik verhuist en nu is het weer tijd voor een kleine upgrade.

Nu zat ik naar de volgende opties te kijken:

Marantz Sr 600x - voor nu staat de 6009 als kandidaat, echter is de 7.2 misschien een beetje overkill als ik alleen een 2.1 misschien 3.1 wil gebruiken. Maar wellicht voor later

Marantz Ma - voor nu de ma 6100 omdat deze in zilver zijn uitgegeven, en prijstechnisch interessant zijn. Twee mono locken worden dan als eindversterker gebruikt. Subwoofer gaat direct op de pm15

Monitor audio bronze x - voor nu de bronze 5 serie, ik ben niet heel erg met het merk bekend, echter heb ik de silver serie speakers aan een NAD stereo amp gehoord.. Dat klonk toch wel smeltend..

En komt ook nog een bluesound aan voor het streamen van Spotify o.i.d. Daarnaast wellicht ook nog een audio verbeteraar voor de t.v.

Heeft iemand wellicht ervaring met deze toevoegingen aan de pm15? Ik wil stiekem een beetje af van mijn "boekenplank speakers"

Budget ligt zo rond de 500 euro,

Groetjes


pameijer

Als je 2.1 wilt gaan draaien dan heb je geen surroundreceiver nodig, wel een sub met high-level ingang. Maar of die sub nodig is is weer afhankelijk van je speakerkeuze en je gebruik. Wil je films kijken, met machtige explosies?

Speakers ergens anders luisteren op andere versterking is zinloos, dat moet je echt in je eigen ruimte doen met je eigen apparatuur. Anders kun je net zo goed wijn proeven met jus d'orange in je mond.

Je zult ff helder moeten maken wat je nu precies wilt, want nu is het een ratjetoe. Monoblokken aan je PM15? Nonsens! Audioverbeteraar voor je TV, wat bedoel je? Je hebt een hifisysteem! Budget €500 en de Bluesound moet daar nog van af? Ik volg het allemaal niet.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Frits Denon

Jouw PM is een hele goede versterker, die zou ik mooi houden. Ik zou eerder naar andere speakers gaan kijken.

Daar kun je de meeste winst halen. Speakers en de ruimte waarin ze staan is bepalend voor jouw geluid.

De speakers heb je meegenomen naar de nieuwe luisterruimte en geeft nu een ander beeld. Wat mis je in het geluid wat je nu hebt?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4