PM7003 cold-boot

Gestart door wwkj, april 30, 2020, 20:14:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wwkj

Goedenavond,

Ik ben momenteel in onderhandeling voor een tweede hands PM7003.
De eigenaar kan niet veel over de geschiedenis vertellen, maar geeft aan dat de versterker last heeft van een cold-boot.
Wat moet ik me hierbij voorstellen en is dit een bekend probleem bij deze serie?
Iemand enig idee of zoiets in de papieren kan lopen om dit te repareren en wat is een redelijke richtprijs?

lo

Waarom zou je een tweede hands versterker met een mogelijk probleem willen kopen?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

geoffreyvanvugt

Gewoon laten en verder kijken. Zijn ook wel 2e hands 7004 of meerdere 7003 op marktplaats te koop.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Als je hem gratis kan afhalen kun je het overwegen, in alle andere gevallen zou ik hem laten staan.

wwkj

Dank voor de adviezen.
Wellicht is het inderdaad beter om deze dan te laten voor wat het is.

xander32

 :yes:

Citaat van: wwkj op mei 01, 2020, 12:04:27
Dank voor de adviezen.
Wellicht is het inderdaad beter om deze dan te laten voor wat het is.

SB_Marantz

Vage omschrijving.....''cold boot.''

Wat is de klacht precies en de prijs?
Mss een kleinigheidje.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Klinkt als opstartproblemen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

wwkj

Citaat van: SB_Marantz op mei 02, 2020, 10:46:16
Vage omschrijving.....''cold boot.''

Wat is de klacht precies en de prijs?
Mss een kleinigheidje.

Blijkbaar was de versterker een (erg) lange tijd niet gebruikt en was het probleem er alleen de eerste keer bij aanzetten. De eigenaar heeft navraag gedaan en het kan dat door het lange stilstaan de capacitors weer gevuld moesten worden met stroom om het geluid door te geven. Daarnaast zou het een koude soldeer kunnen zijn, wat op te lossen is door nieuwe soldering. De eigenaar heeft na de eerste keer, deze cold boot niet meer gehad en heeft het voedings pcb voor de zekerheid opnieuw gesoldeerd. De eigenaar wilde er eerst €160,00 voor hebben, maar stelde voor om hem voor €100,00 van de hand te doen en dat het risico dan voor mij was. Repareren van voedings pcb zou ongeveer €30,00 ex. onderdelen zijn. Daarnaast is een nieuwe capacitor en transistor ook geen grote uitgave. Voor deze €100,00 wilde ik daarom het risico wel nemen. Zondag de versterker opgehaald en vanaf zondagmiddag staat deze op de 'testbank' te draaien. Nog geen problemen ondervonden, dus even afkloppen of dat zo blijft. Heeft gisteren de gehele dag continue gedraaid en geeft tot nu toe geen krimp. Op standaard instellingen heeft de PM4001 wel meer bas en klinkt wat warmer dan de pm7003. Dat had ik niet verwacht.
O ja, de volumeknoppen van de afstandsbediening deden het niet meer. Met moeite open kunnen krijgen en op de printplaat was een zwarte aanslag te zien bij de volumeknoppen. Printplaat met een wattenstaafje en alcohol schoongemaakt en volume doet het nu ook weer.

Nog even een vraag, is het beter om een versterker of receiver na gebruik in de stand-by te zetten of helemaal uit doen en waarom?

wwkj

Ondertussen genoeg getest en de PM7003 heeft z'n plaats in het rack ingenomen en de PM4001 is er hopelijk definitief uit. De PM4001 zal ik wel bewaren als reserve, mocht de PM7003 alsnog de geest geven.

xander32

... eind goed al goed en ze leefden nog lang en gelukkig 😏

wwkj

Citaat van: xander32 op mei 05, 2020, 16:01:05
... eind goed al goed en ze leefden nog lang en gelukkig 😏

Ja sprookjes, ze bestaan dus echt  :-D