DVD 's afspelen met UD7007 op Oled TV

Gestart door bolletje, april 13, 2020, 10:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bolletje

Ik heb veel muziek dvd's die qua beeld niet echt uitblinken. Toch behoren ze tot mijn favoriete concerten en qua geluid zeer mooie opnamen. Nu heb ik nog een Plasma TV en wil deze vervangen voor een Oled (LG55C0).
Mijn BR is UD7007.

Mijn angst is dat de TV zo goed is, dat oudere beeld opnamen nog slechter vertoond gaan worden op een betere TV.
Hebben jullie hier al ervaring mee?

Spikes25

#1
Ik heb geen problemen ondervonden.

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Spikes25

Ik kom terug op mijn eerder antwoord.
Ik heb wat oude DVD's gedraaid op mijn huidige OLED tv, onder andere van Guns and Roses, het beeld ziet er niet uit.
Kwaliteit van oude DVD s is SD kwaliteit, en zal door de mand valen op jou genoemde tv, je kan dan de pixels tellen.
Maar om dan niet die tv te kopen ????????? Zo is het ook gegaan met Video banden, dat zal er helemaal niet uitzien.
ik zou me er niet druk om maken, deze dvd draai ik niet meer, gebruik deze als overzetters
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

pameijer

Je OLED zal sowieso een beter beeld geven dan je plasma, ongeacht de content. Ook DVD's zien er nog prima op uit, maar boeien, met concerten gaat het om het geluid! Met zo'n OLED ga je zo veel pret beleven, echt ongelooflijk mooi en ik geniet ontzettend van mijn LG 55C7!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Stadium III

Kan er helemaal in meegaan dat oud matriaal er niet slechter op word maar zeker ook niet beter
Gewoon voor de muziek zelf gaan  8-)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bolletje

Ik verwacht ook niet dat het beter wordt en in vergelijking met HD content zal het zeker minder zijn.
Toch hoor en lees ik wel dat het er korrelig uitziet en zeker minder is in vergelijking op een plasma tv. Dit is nou juist de enige reden die me van een nieuwe tv weerhoudt, omdat ik veel dvd concerten heb, die ik nog steeds veel kijk.
Los van het mooie geluid vind ik concerten kijken geweldig. Zou een Qled dit beter laten zien? Mijn voorkeur is overigens wel Oled, maar kan om deze reden misschien wel een kanshebber worden.

RHK

#6
Als ik dvd Simply Red Live in London (recorded september 1998) afspeel op mijn Panasonic UHD speler en kijk op mijn OLED is het goed te pruimen. Het plaatje wordt keurig ge-upscaled en ik kan ik nou niet zeggen dat het niet om aan te gluren is. Uiteraard zijn de kleuren niet zo sprankelend als hedendaags en haalt de scherpte ook geen 4K. Maar het is en blijft tenslotte een DVD. Misschien zou je eens als test een andere speler moeten proberen op een OLED. Of de DVD meenemen naar een HIFI zaak en daar eens afdraaien op verschillende combinaties. Ik ben in ieder geval dik tevreden met de weergave van de DVD content op mn LG oled. Draai het niet zoveel, maar toch.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

bolletje

Kan er nog verbetering gehaald worden met upscalling?
Ik lees dat een SR6014 dit heeft:

Video scaler/processor : Upscaling tot 4K/60Hz Ultra HD


RHK

Het is waar je voor kiest. Ik laat de SR alleen het audiogedeelte doen. Upscaling via de LG in mijn geval. Die doet dat stukken beter. Ik weet niet hoe met de huidige modellen Oled's gesteld is, lees op forums dat sommige nieuwere modellen dat upscalen weer iets minder doen. Mogelijk dat de nieuwere SR modellen het ook weer wat beter doen qua upscaling. Ik ben wat dat betreft  wat conservatiever ingesteld, beeld doet beeld en audio doet audio. Het is zoals zoveel met deze hobby, experimenteren en je komt eracher.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*