NR1710 en Apple TV 4 (update)

Gestart door Jos55, april 12, 2020, 15:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos55

Hallo,

Ik heb donderdag een nieuwe Marantz NR1710 gekocht en daar ben ik tot op heden wel tevreden mee.

Ik krijg alleen mijn Apple TV 4 niet goed aan de praat, ik krijg wel beeld maar geen geluid. Ik heb diverse opties met het geluid getest maar het werkt niet. Gisteren deed hij het ineens nadat ik de Apple TV van de spanning had gehaald, dit herhaalde ik vandaag weer maar nu werkt dat niet.

Weet iemand wat de juiste settings zijn om geluid uit de Apple TV te krijgen?

Dank u wel.

############## update 1 ##############

Op Apple TV mis ik een audiobron om te selecteren, de video output staat ook erg laag.

Om wat verder te debuggen heb de HDMI kabel uit de Marantz gehaald en deze heb ik vervolgens in de TV geprikt. Om het geluid weer naar de versterker te krijgen heb ik een fibertje geprikt van de tv naar de Marantz en nu werkt het wel en met de hoogste videosetting. Mijn tv laat alleen PCM (stereo bij mij) en DD5.1 door. Mijn TV komt uit 2012 en deze is dus wat ouder.

Zou het aan de HDMI kabel kunnen liggen? Deze komen namelijk ook allemaal uit 2012... Het heeft een ochtend gewerkt door de HDMI kabel van de TV ontvanger te gebruiken, deze is nieuwe en deze zat bij de TV ontvanger die we een paar weken geleden van XS4all hebben ontvangen. Nadat we een stukje gingen lopen zette ik alles weer aan en toen werkte het niet meer.

############## update 2 ##############

Gisteren heb ik het probleem besproken bij de winkel waar ik het apparaat heb gekocht. Ik heb een HDMI 2 kabel gekregen en dit leek de oplossing te zijn. Vanochtend werkte het niet meer. Mijn Apple TV had ineens geen audio uit bron meer.

Zou een HDMI 2.1 kabel helpen? Ik heb het probleem aangekaart bij Marantz zelf, wellicht kunnen zij eea nabootsen in een testomgeving.

############## update 3 ##############

Na een uitgebreid diagnostisch traject met Marantz is besloten dat mijn apparaat D.O.A. was en dat ik mijn receiver terug mag brengen naar de dealer waar ik hem heb gekocht. Wel eea opgestoken van de diagnostische tools van Marantz.


Marvin

Er is vast wel iemand die dit weet, geduld.
Lees in tussentijd eens wat topics door, waarschijnlijk staat je antwoord er al ergens verstopt.
Succes..!