Toekomst ST17 tuner zonder FM??

Gestart door themaestro, april 07, 2020, 23:26:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoewie Loewie

Citaat van: Samro op april 27, 2020, 21:22:10
Grappig dingetje. En met ab wel handig. Msar is de klank even goed als een goede fm ontvanger? En hoef je de volume regelaar niet zo overdreven hoog open te draaien van de versterker?
Ik heb geen vergelijk gemaakt tussen de FM ontvangst van dit dingetje en een goede FM tuner. Maar ik denk dat ik het resultaat wel kan raden. Overigens gebruik ik alleen de DAB+ ontvanger. Wat betreft het volume: er zit een volumeregeling op het apparaatje, te bedienen met de afstandsbediening. Dus de volumeknop op de versterker hoeft niet heel hoog gedraaid te worden. Het audiosignaal is wel lager als bijvoorbeeld van mijn Marantz ST6000 tuner. Ook op het hoogste volume van de Albrecht maar het scheelt niet zo heel veel.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Samro

Ok bedankt voor jou reactie. Er zijn nog genoeg mogelijkheden voor radio ipv FM, maar blijf erbij dat ik het zonde zou vinden als FM gaat verdwijnen.Dan kan mijn mooie Sony sa5es in de kliko. Ik geniet er voorlopig nog van gelukkig. Luister ook met plezier nog naar mijn oude Marantz sr45 receiver welke fantastisch klinkt op mijn oude Celestion dl10! 🔊
Citaat van: Hoewie Loewie op april 28, 2020, 11:53:32
Ik heb geen vergelijk gemaakt tussen de FM ontvangst van dit dingetje en een goede FM tuner. Maar ik denk dat ik het resultaat wel kan raden. Overigens gebruik ik alleen de DAB+ ontvanger. Wat betreft het volume: er zit een volumeregeling op het apparaatje, te bedienen met de afstandsbediening. Dus de volumeknop op de versterker hoeft niet heel hoog gedraaid te worden. Het audiosignaal is wel lager als bijvoorbeeld van mijn Marantz ST6000 tuner. Ook op het hoogste volume van de Albrecht maar het scheelt niet zo heel veel.