NR1200 vs PM7000N

Gestart door Damhooligan, april 03, 2020, 16:06:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Ik wil effe aansluiten nu jullie het toch over de pm7000n hebben. Voor mij gaat het met name om de phonotrap. Is die te vergelijken met de trap die in de pm8006 zit?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

pekelvlees

Citaat van: themaestro op juli 31, 2020, 20:09:09
Ik wil effe aansluiten nu jullie het toch over de pm7000n hebben. Voor mij gaat het met name om de phonotrap. Is die te vergelijken met de trap die in de pm8006 zit?
Geen idee,wat ik wel weet is dat de phonetrap veel beter klinkt als van de pm8005.
Daar had ik toen speciaal een Project phonobox DS bij gekocht omdat die ronduit waardeloos klonk.
Ik vind de pm7000n super klinken !

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

themaestro

Citaat van: pekelvlees op augustus 02, 2020, 11:33:44
Geen idee,wat ik wel weet is dat de phonetrap veel beter klinkt als van de pm8005.
Daar had ik toen speciaal een Project phonobox DS bij gekocht omdat die ronduit waardeloos klonk.
Ik vind de pm7000n super klinken !

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Paar dagen niet hier geweest, vandaar de late reactie. Bedankt voor je bijdrage.
Nog meer ervaringen ? Iemand?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

xander32

In hoeverre zijn ze beide daadwerkelijk identiek betreffende de bouw, betreffende het versterker deel?

Dat ze beide tot eenzelfde aantal watts komen wil voorts niets zeggen over de opbouw. Of een andere bouw voorts hoorbare verschillen gaat geven kan ik niet beoordelen, ik heb geen van beiden ooit horen spelen.


Men neme een BMW M4 en een 745e. Beide halen ze 250 km per uur, desondanks zijn ze niet identiek.


Citaat van: Damhooligan op april 03, 2020, 16:06:57
Ik wil de vergelijking aangaan tussen deze 2.

Beide zijn een stereo versterker met netwerk mogelijkheden.
En dus anders dan de meeste standaard stereo versterkers.
Ik weet dat de NR omdat deze ook hdmi heeft eigenlijk een receiver is .
maar hij is niet 5.1 surround, dus toch eigenlijk ook een stereo versterker.

Als ik het hdmi gedeelte even achterwegen laat, en het vermogen als gelijk ga beschouwen
(zodat we geen wattage discussie krijgen nonono )
dan heb je twee hele vergelijkbare modellen, maar met een prijsveschil van 500 euro.
Dat is best een groot verschil.

Mijn vraag is al je een stereo versterker met netwerk zoekt, waarom dan 500 euro meer betalen?
De NR kan kwa netwerken hetzelfde aan als de PM, daar zit geen zichtbaar verschil in.
Zou het geluid tussen die twee echt zo groot zijn?
en is dit dan 500 euro waard ?

Ik zie nergens een direct vergelijk tussen deze twee modellen,
maar ik vind ze persoonlijk wel vergelijkbaar.

Hoe denken jullie hierover ??

JohnWx

Citaat van: xander32 op augustus 18, 2020, 06:33:43
In hoeverre zijn ze beide daadwerkelijk identiek betreffende de bouw, betreffende het versterker deel?

Dat ze beide tot eenzelfde aantal watts komen wil voorts niets zeggen over de opbouw. Of een andere bouw voorts hoorbare verschillen gaat geven kan ik niet beoordelen, ik heb geen van beiden ooit horen spelen.


Men neme een BMW M4 en een 745e. Beide halen ze 250 km per uur, desondanks zijn ze niet identiek.

Mijn Rover 200 BRM haalde ook 250 km, alles stuiterde wel  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

No way, wellicht 205/uur, never nooit 250 met nog geen 150 pk 😎

Citaat van: John Wx op augustus 18, 2020, 09:26:24
Mijn Rover 200 BRM haalde ook 250 km, alles stuiterde wel  8-)

tbanis55

Met een beetje extra zwaartekracht kom je een eind ;-)

Ton

JohnWx

Citaat van: xander32 op augustus 18, 2020, 11:19:11
No way, wellicht 205/uur, never nooit 250 met nog geen 150 pk 😎

Getuned  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Neemt niet weg dat het een zeer bijzondere auto betreft, die je ook destijds nauwelijks zag rondrijden, zo zeldzaam, met z'n oranje - roze zoenlippen 😁

Citaat van: John Wx op augustus 18, 2020, 17:44:18
Getuned  8-)

JohnWx

Citaat van: xander32 op augustus 18, 2020, 19:15:20
Neemt niet weg dat het een zeer bijzondere auto betreft, die je ook destijds nauwelijks zag rondrijden, zo zeldzaam, met z'n oranje - roze zoenlippen 😁

Was gave bak  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM