Thuiswerkplek ingericht nu luidsprekers nodig voor mijn 2216

Gestart door sjacka, maart 31, 2020, 19:57:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjacka

Zoals waarschijnlijk veel van jullie ben ik ook verplicht thuis. Ik heb afgelopen week dan ook een werkplek ingericht waarbij al het noodzakelijke aanwezig is. Nu had ik ook nog een marantz 2216 op zolder staan maar geen geschikte luidsprekers (nu heb ik twee piega S3 aangesloten maar dat klinkt niet best) . Nu wil ik een leuk setje aanschaffen van twee niet al te grote luidsprekers, kan gebruikt van MP maar ook nieuw wanneer niet te duur (max 150). Heeft iemand van jullie iets op MP zien staan of is er ergens een leuke aanbieding van iets nieuws?

geoffreyvanvugt

Rond de €100,- worden op mp altijd wel leuke setjes aangeboden. Ik kwam laatst nog Jamo Concert II tegen als nieuw. Zijn goede speakers al zeg ik het zelf.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

MPX


Frits Denon

Hepta Ace is ook een fijne bookshelf luidspreker. Staan ook op MP.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

#4
Komen de luidsprekers op een bureau te staan ?

Indien dat het geval is kan ik van harte Magnat Vector Needle 11 aanbevelen .




Omschrijving
Luidspreker

Principle 2 way bookshelf speaker
bassreflex system
Equipment 100 mm TT, 2 x 0 mm MT, 25 mm HT
Nominal Power handling 50 Watt
Max. Power handling 80 Watt
lower cut-off frequency 42 Hz
upper cut-off frequency 30000 Hz
Crossover frequencies 3500
Impedance 4-8 Ohm
soundpressure level 89 dB
recommended amplifier output 20 Watt

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjacka

De planning is idd dat ze op het buro komen te staan. Maar wanneer ze wat groter zijn is onder het buro ook mogelijk!

TurboMarco

#6
Ik verwacht dat wanneer je speakers onder het bureau gaat plaatsen dat je veel info gaat missen  nopompom

Woon je in midden Nederland dan zou je mijn Magnat's kunnen lenen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjacka

Heb net een paar magnat needle's opgehaald voor 35 euro, 10 minuten van mijn woonplaats. Staan nu op mijn buro en klinken heerlijk. Bedankt voor de info.
Nu wil ik alleen mijn 2216 nog een keer laten nakijken. Ik woon vlakbij Rotterdam, is Hal9000 nog actief? Ik krijg geen reactie?

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Simon_Jaarsma

Citaat van: sjacka op april 01, 2020, 13:08:56
Heb net een paar magnat needle's opgehaald voor 35 euro, 10 minuten van mijn woonplaats. Staan nu op mijn buro en klinken heerlijk. Bedankt voor de info.
Nu wil ik alleen mijn 2216 nog een keer laten nakijken. Ik woon vlakbij Rotterdam, is Hal9000 nog actief? Ik krijg geen reactie?

Jahoor. Je kunt hem even een berichtje sturen via facebook. Jonathan de Regt heet hij daar.
VintageStereo op YT