helemaal klaar met 'high end' spul

Gestart door Parakeet, maart 29, 2020, 17:40:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voorn

Als ik het zo lees kan ik het volledig begrijpen,want ik heb net ook weer een geweldig audio weekend achter de rug. Het is ellende, maar als het werkt word je blij.
Even doorzetten nog!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

TurboMarco

Hoe komt het dan dat er ineens sprake is van uitval ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

geoffreyvanvugt

Citaat van: TurboMarco op maart 30, 2020, 10:01:32
Hoe komt het dan dat er ineens sprake is van uitval ?

Ik las 2 dingen in beginpost. Allereerst de wiebeligge HDMI kabel. Hoort klik en vast te zitten. Dan wiebelt het niet. Ten 2e het bezoek gedeelte. Ik laat now way andere mensen aan mijn apparatuur komen. Alleen Rob "Stadium III" had een uitzondering. Andere mensen eraan laten komen die geen kennis hebben van dit soort zaken is vragen om problemen. Dus ik denk dat dat is wat Marvin bedoelt met de zwakste schakel ben jezelf. Even doorzetten en alles werkt heus naar wens. Tenzij er echt een defect is natuurlijk.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

renes59

#18
Een HT set is niet "idiot proof", een stereoset is dat bijna.
Als ik  zo'n achterkant zie van een HT apparaat duizelt het mij voor de ogen zoveel aansluitingen. Daar moet je kijk op hebben lijkt mij. En dan al die geluidsaanpassingprogramma's die erop zitten, kan voor stereo ook maar voor HT is het haast noodzaak.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

geoffreyvanvugt

Citaat van: renes59 op maart 30, 2020, 10:30:41
Een HT set is niet "idiot proof", een stereoset is dat redelijk.

Dat zal. Maar hier gaat het om een HT setup
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

renes59

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 30, 2020, 10:31:42
Dat zal. Maar hier gaat het om een HT setup
Ik geloof dat ik dat toch zeg. Als je een HT set hebt, heb je ook een HT setup lijkt mij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Parakeet

Bedankt voor jullie overwegend positieve input. Kwam zo maar binnen zonder te hoeven schakelen van hdmi 1 in naar hdmi 2 out ha ha. Voorn zegt het eigenlijk precies goed;"het blijft sleutelen maar als je dan een Blue ray dvd kijkt en DTS HD audio beleeft, maakt het veel weer goed.
Als er een acceptabel bod komt op de hele set dan overweeg ik de boel weg te doen.
Wacht nog op antwoord van het Harmony forum en misschien moet ik nog even geduld betrachten.
Tenslotte kan ik mijn B&W 7 serie surround speakers ( nog ) niet uit het plafond slopen.

Marantz AV 8003 en MM 8003
Marantz UD 7007
B&W 705 front en center
2 akt subs met 2 x 10" Peerles XXL ( 1 passief ) en HS200 Hypex 18,5 hz 3dB
Geheel te beluisteren met mondkapje in ZO Brabant !!

Mooie dagen en blijf gezond

Groet P

geoffreyvanvugt

Maar hoezo een drama om te installeren die Harmony Elite? Zelf heb ik de Ultimate One en ik heb nog nooit ellende gehad met deze AB.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cobraatje

Ik heb zelf een 5.1. HT-set(Marantz AV7704/MM8077, Oppo, Bluesound, Pana Oled, PS4) en herken het verhaal totaal niet.
Alle apparatuur(buiten de luidsprekers :wink:) staat in een meubel en dus uit zicht.
Het meubel heb ik op maat laten maken zodat er genoeg ruimte is voor alle apparatuur, genoeg afkoeling en alle kabelprut.
Ik gebruik een Martimek infrarood Control voor signaal.

Afhankelijk van welke bron ik selecteer, springt bij mij met 1 druk op de afstandsbediening alles naar de juiste bron met de juiste instelling. Eénmalig wat gedoe om alle apparaten correct in te stellen, daarna geen omkijken meer naar.

Marvin

Citaat van: xander32 op maart 30, 2020, 09:32:30
Hoe bedoel je dit in het licht van de openingspost van de ts?
Wat probeer je hem duidelijk te maken?
Je kan er van alles achter zoeken, maar het is in het algemeen bedoelt. [emoji23]

xander32

Mijn snappen zal wel defect zijn 😏

Citaat van: marvin op maart 30, 2020, 12:42:32
Je kan er van alles achter zoeken, maar het is in het algemeen bedoelt. [emoji23]

Marvin


Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op maart 29, 2020, 23:30:54
De zwakste schakel ben je zelf......
Maar tegelijkertijd ook de belangrijkste.  :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

#29
Ik begrijp echt niet wat "problemen" in wat voor setup dan ook met de hoeveelheid speakers te maken heeft.
Je kan er een puinhoop van maken met 2 speakers, en met 13.
Iedere moderne receiver werkt goed aangesloten en goed afgeregeld / ingesteld zonder problemen.
Al zet je een stereo amp neer blijf je te maken houden met een TV, Beamer, Streamer, CD speler, Mediaplayer, enz enz.
Allemaal apparaten die nukken kunnen vertonen, staat los van de speakers, en of het "High End" is.

En een AV8003 is toch een "all in one" ??
En het bezoek moet gewoon met zijn tengels van de apparatuur af blijven  :-D