helemaal klaar met 'high end' spul

Gestart door Parakeet, maart 29, 2020, 17:40:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parakeet

Net een Harmony Elite ab gekocht. wat een drama om te installeren. Gisteren een lamp in mijn beamer vervangen vanwege storingsstrepen in beeld maar bleek een iets wiebelige hdmi kabel in de AV 8003.
Vaak schakelt er iets niet korrekt en dan maar zoeken naar de korrekte in en uitgangen.
Bezoek kan de boel al helemaal niet meer bedienen; Tv, av receiver en mm 8003 eindtrappen, sony beamer, ziggo next, ud7007 blue ray, mediaplayer, 2 aktieve subs, B&W 705 rondom, bi wire bi amp dure kabels en dat samenknopen tot de juiste aktiviteit !!
De kabel wirwar achter de apparaten......chaos.
Ga denk ik een goeie all in one set kopen en mijn Philips MFB's weer gebruiken.
Sorry, moest het even kwijt.

Groet P

xander32

En opeens zie je het licht 😄

Voor mij was het jaren geleden de reden om terug te gaan naar een 2.0 setting. Heerlijk overzichtelijk 🤓

Citaat van: Parakeet op maart 29, 2020, 17:40:10
Net een Harmony Elite ab gekocht. wat een drama om te installeren. Gisteren een lamp in mijn beamer vervangen vanwege storingsstrepen in beeld maar bleek een iets wiebelige hdmi kabel in de AV 8003.
Vaak schakelt er iets niet korrekt en dan maar zoeken naar de korrekte in en uitgangen.
Bezoek kan de boel al helemaal niet meer bedienen; Tv, av receiver en mm 8003 eindtrappen, sony beamer, ziggo next, ud7007 blue ray, mediaplayer, 2 aktieve subs, B&W 705 rondom, bi wire bi amp dure kabels en dat samenknopen tot de juiste aktiviteit !!
De kabel wirwar achter de apparaten......chaos.
Ga denk ik een goeie all in one set kopen en mijn Philips MFB's weer gebruiken.
Sorry, moest het even kwijt.

Groet P

pekelvlees

Citaat van: xander32 op maart 29, 2020, 18:16:48
En opeens zie je het licht [emoji1]

Voor mij was het jaren geleden de reden om terug te gaan naar een 2.0 setting. Heerlijk overzichtelijk [emoji851]
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

renes59

#3
Ja hoor, gewoon stereo 2.0. Buizenversterking, cd speler en 2 luidsprekers daar luister ik naar als ik echt wil luisteren. In de kamer doet een Heos 2 dienst als "tafelradio" met daaraan 2 Missions M51, te bedienen via iPhone en laptop.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op maart 29, 2020, 18:16:48
En opeens zie je het licht 😄

Voor mij was het jaren geleden de reden om terug te gaan naar een 2.0 setting. Heerlijk overzichtelijk 🤓


Als je er de tijd voor neemt kan het goed. Ik kan het ook dus iedereen kan het.
En zonder surround is een film kijken als je het gehoord hebt in stereo een veel mindere beleving.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

The Good Son

Ik zal in dit geval voor een joekel van een bluetooth speaker gaan, met extra vette bas.
Geen dure kabels meer nodig en die dingen doen het (helaas) altijd!

In ieder geval, op feestjes waar ik altijd beland .... :yes:

Sorry, dat moest ik effe kwijt

xander32

Dat was ik al heel snel vergeten toen ik er een in verhouding veel betere stereoset had staan. Ik heb veel plezier gehad van de ht set maar heb deze nadat ik overgegaan was naar stereo, geen moment gemist.

Ik was ook helemaal klaar met die huiskamer vol speakers en apparatuur. Al moet ik zeggen dat ik de struggle met de Harmony niet herken, die werkte bij mij feilloos.

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 29, 2020, 20:45:26

Als je er de tijd voor neemt kan het goed. Ik kan het ook dus iedereen kan het.
En zonder surround is een film kijken als je het gehoord hebt in stereo een veel mindere beleving.

geoffreyvanvugt

Ik vind stereo prachtig. Maar zonder het bioscoop gevoel/beleving kan ik niet..
Daarom heb ik het zowel surround en stereo aangesloten. Bewuste keuze.


Hoe kan trouwens een HDMI kabel wiebelen. Dit moet vast klikken
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Zo had ik het ook, een ht set met daarin opgenomen een stereoversterker met ht pass thru (MF A5) en een cdp (Lyngdorf CD1). Om desondanks geheel dedicated 2.0 te gaan was tevens een bewuste en goede keuze.

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 29, 2020, 20:54:06
Ik vind stereo prachtig. Maar zonder het bioscoop gevoel/beleving kan ik niet..
Daarom heb ik het zowel surround en stereo aangesloten. Bewuste keuze.


Hoe kan trouwens een HDMI kabel wiebelen. Dit moet vast klikken

i2Paq

Ik kan enorm genieten van mijn Sonos :Amp en Tannoy D300.

Rete simpel te bedienen.

Gebruik in de Woonkamer een Linn DSM waaraan alles hangt, maar als ik enkel van muziek zou willen genieten volstaat de Sonos prima.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Frits Denon

Ik heb een tijd geleden mijn SR ook de deur uitgedaan en ben weer " vooruit" gegaan naar stereo. Geen moment spijt van gehad.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Maus

Hier altijd stereo gehad en niks anders. Wel heb ik een losse pre/eindversterker waardoor m'n vriendin al moet vragen aan welk apparaat ze moet zitten om het volume te regelen.

Daarnaast hobby ik veel met bandrecorders, cassettedecks en minidisc, waardoor de set geregeld anders aangesloten is. Ik moet eigenlijk een patchpaneel hebben, dat zou makkelijker zijn dan telkens van ingang wisselen en zoeken welke dat ookalweer was.

Voorheen, bij m'n ouders thuis, had ik meerdere sets staan, en geen partner om rekening mee te houden qua indeling. Dat was helemaal leuk, alles koppelde ik aan elkaar, rec outs van de ene vintage set, gingen naar de line in van de moderne set, en andersom.

Maus

En dit, CD speler, buizenamp en speakers. Klaar!

Marvin

De zwakste schakel ben je zelf......

xander32

#14
Hoe bedoel je dit in het licht van de openingspost van de ts?
Wat probeer je hem duidelijk te maken?

Citaat van: marvin op maart 29, 2020, 23:30:54
De zwakste schakel ben je zelf......