Verschil in geluid PM11S2

Gestart door HORNET, maart 28, 2020, 10:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: marvin op april 06, 2020, 14:34:12
Welke luidsprekers heb je staan dan?

Wat moet je dan wel niet aansturen stukje van hifi.nl:

Het vermogen dat deze versterker kan leveren is met 2x100 Watt aan 8 Ohm ongewijzigd. De verdubbeling van het vermogen aan 4 Ohm geeft aan dat "lastige" speakers probleemloos aangestuurd kunnen worden. In de S2 versie is gebruik gemaakt van een zwaardere ringkerntrafo, rechtstreeks afkomstig uit de SM11-S1 eindversterker.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#16
Een apparaat van tig duizend Euro en dan niet kunnen matchen met een paar luidsprekers?, lijkt me sterk. Als het werkelijk zo is dan geeft dat te denken.
Misschien te veel van verwacht? Wil je een ander geluid dan anderen luidsprekers nemen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

VANZOMERENG

Het enige wat ik me nog kan bedenken, is de kleine switch achterop,
waarmee je schakelt tussen BI-AMP en STEREO,  wellicht is deze met uitpakken verschoven.
Heb hierover reeds contact gehad met koper

Wordt vervolgd

SB_Marantz

Een versterker die niet matched met een luidspreker moet nog geboren worden. :gaap:
Alleen in zeer extreme gevallen heb je een dusdanig zwaar geval nodig en is al tot in den treure besproken.(Kappa 9 in extended mode en een scintilla)
Tevens is het verdubbelen van het uitangsvermogen niet nodig maar geeft alleen aan dat het een ideale spanningsbron is. (Is niet waarneembaar door een luisteraar.)
De ringkern alleen is hier niet verantwoordelijk voor.
Het is een samenspel van de complete voeding en de eindversterker.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HORNET

#19
Citaat van: marvin op april 06, 2020, 14:34:12
Welke luidsprekers heb je staan dan?

Crusade Audio, de speakers zijn gebouwd door Rogier van Hoof.

Marvin

Oké, en heb je daar meer informatie van?
Kan zelf weinig vinden op het net, fotootje misschien? [emoji56][emoji4]

HORNET

Als je in Google zoekt op Crusade Audio en dan afbeeldingen aanklikt dan is het de eerste afbeelding... Bordeaux rode speaker met Seas drivers. Is een artikel van Hifi.nl...

Marvin

Ja artikel had ik al gevonden.
Ze hebben een aantal letters achter elkaar gezet, maar verder weinig informatief. [emoji23]

xander32

Blijkbaar geen ls die veel over de toonbank zijn gegaan, dat zal een reden hebben  :roll:

SB_Marantz

Wat ik begrepen heb, is dat de ontwerper nooit commercieel gegaan is met deze luidspreker.
Ik ken de speakers niet en ga en kan er dus geen oordeel over vellen.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Dat kan een reden zijn.

Citaat van: SB_Marantz op april 07, 2020, 11:21:17
Wat ik begrepen heb, is dat de ontwerper nooit commercieel gegaan is met deze luidspreker.
Ik ken de speakers niet en ga en kan er dus geen oordeel over vellen.

Marvin

Wellicht dat HORNET [emoji219] er wat meer over kan vertellen, altijd interessant natuurlijk. 
Wat duidelijke eigen foto's misschien?

TurboMarco

Zo te lezen ging het toch wel goed met de Marantz SR6004 .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

TS melde dat inderdaad dus iets klopt er niet.
De PM-11s2 is gewoon een versterker, die wanneer in orde doet wat het moet doen: Het aangeboden signaal correct versterken.

Dat die luidspreker in een zeer beperkte oplage is gemaakt zegt niets.
Dat er geen gegevens van zijn is niet interessant.

De TS geeft aan niet tevreden te zijn en wat hij ermee doet is zijn zaak.
Verkopen of aan een test onderwerpen.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Of nog een keer naar de SR kijken of er iets gebeurt met toonregeling .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)