Verschil in geluid PM11S2

Gestart door HORNET, maart 28, 2020, 10:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HORNET

Hallo allen,

Al geruime tijd speel ik mijn muziek over een buizenset en een paar flinke en niet al te gevoelige speakers. Omdat ik het laag altijd erg ongecontroleerd en dik aangezet vond heb ik mijn Marantz SR6004 receiver eens aan de speakers gehangen, met de verwachting dat het laag minder, maar strakker zou worden, maar dat al het andere wel flink beroerder zou klinken. Maar wat bleek... het klonk boven verwachting goed! Het was redelijk ruimtelijk, er wat toch ook lucht, plaatsing, detail en een mooi strak laag. Nou... als dit kan met een receiver... dan moet een dikke Stereo versterker me het 10 voudige brengen... dacht ik...

Na wat leeswerk en rondkijken besloten een PM11S2 te kopen, versterker krijgt overal goede recensies... Dus... Gisteren vol verwachting het ding aangesloten pompom , muziek erop en.... nopompom ...Ik werd er stil van...
Geen dynamiek, geen emotie, geen lucht, geen kracht, weinig laag... één grote platte saaie weergave, alsof er een versterkertje van 5 Watt aan hing te klooien. Nou, viel dat even tegen zeg... alsof je je nieuwe Rolls gaat halen bij de garage en de rijervaring van een oude Lada ervaart... wat een teleurstelling.  :-o

Om te testen nog ff een paar andere speakers eraan gehangen (90db) en daar werd het ook niet veel beter van. Dit kan toch niet!???

Nu mijn vraag, iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn!???

Maurice

Dan moet er technisch iets aan de hand zijn, want de PM11s2 is juist een dynamisch apparaat en moet minimaal het niveau van de sr kunnen halen.
Waar heb je deze gekocht? Bij een winkel? Dan direct garantie claimen. Particulier? Dan kijken of je wat kunt regelen, retour of op zijn kosten een reparatie bij Audioservice Elst (officiële Marantz reparateur). Kun je niets regelen, dan vrees ik dat je zelf geld uit moet geven, bijv bij de forumleden SB Marantz of HAL9000.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HORNET

Heb 'm van een andere audioliefhebber overgenomen. Heb de versterker voor de koop ook beluisterd en er leek mij niets mis mee, klonk goed. Het klinkt natuurlijk altijd anders als thuis, maar ik hoorde niks geks.

Kan het aan m'n dac liggen? kan het iets met uitgangsspanningen te maken hebben?
(hoewel ik daar dan ook last van gehad zou moeten hebben met mijn buizenversterkers... toch?)

jowa

Luidsprekerkabels wel goed in fase aangesloten?
Zoals jij het vertelt, kan dat wel eens het probleem zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Maurice

Citaat van: jowa op maart 28, 2020, 17:32:05
Luidsprekerkabels wel goed in fase aangesloten?
Zoals jij het vertelt, kan dat wel eens het probleem zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Oei, dat is een goede, heb ik ook ooit gehad/gedaan!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Samro

Is het probleem al opgelost inmiddels?

SB_Marantz

Wanneer je een speaker uit fase aansluit hoor je een soort van trekkend geluid.
Soms is het zelfs mooier, ruimtelijker.....een soort van spatial effect.
Je hoort het direct wanneer de boel uit fase staat.
Heb me ook wel eens vergist met 1 speaker.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#7
Even een hersenspinsel:

Ik heb hier ooit van een niet meer aktief forumlid een 11s2 vergeleken met een 1060.
Buiten het feit dat wij geen verschillen konden waarnemen hebben de de s2 even bekeken en het stikte van de scheurende soldeerverbindingen.
Het apparaat is toen aangepakt en heeft later het gebouw verlaten.

Ik vermoed dat het ding niet in orde is of misschien wel gemodificeerd met allerlei kwats?

Een functie test en een inwendige inspectie zal je verhaal bevestigen of ontkrachten.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

VANZOMERENG

Citaat van: SB_Marantz op april 01, 2020, 12:38:07
Even een hersenspinsel:

Ik heb hier ooit van een niet meer aktief forumlid een 11s2 vergeleken met een 1060.
Buiten het feit dat wij geen verschillen konden waarnemen hebben de de s2 even bekeken en het stikte van de scheurende soldeerverbindingen. Het apparaat is toen aangepakt en heeft later het gebouw verlaten.

Ik vermoed dat het ding niet in orde is of misschien wel gemodificeerd met allerlei kwats?
Een functie test en een inwendige inspectie zal je verhaal bevestigen of ontkrachten.

Het apparaat is 100% OK en heeft in januari een servicebeurt gehad en een systeemtest bij audiorepair te Elst
en is 100% OK bevonden.  Dit genoemde apparaat is namelijk door mij verkocht en wel in een periode,
dat ik deze reeds uit de 2e-handse verkoop had teruggetrokken (na te vele onzin aanbiedingen) met de intentie hier nog zeker 1 a 2 jaar mee te spelen.   Want is was nog steeds tevreden met deze versterker.

Toen melde een koper zich bij mij of ik deze nog te koop had en hij bood me een prima prijs, waarbij
ik alsnog besloot om deze te verkopen.   De verkoper is hier bij mij thuis geweest en heeft deze ca. 1 uur
hier uitgeprobeerd en beluisterd en dit allemaal zonder issues en naar volle tevredenheid.
Uiteindelijk heeft hij deze versterker gekocht en meteen meegenomen.

Later heeft hij me nog gebeld om mede te delen, dat alles tegenviel en het leek of er geen "power" uit
de versterker kwam.   Daarop heb ik hem geadviseerd om alles na te lopen om mogelijke oorzaken uit te
kunnen sluiten.  Kortom de gebruikelijke zaken, als meerdere bronnen aansluiten, alle ingangen te proberen,
checken of mute (att.) niet is ingeschakeld en ook het juist in fase zijn aangesloten van de luidsprekers,
is aan de orde gekomen.
De telefoongesprek is verder gewoon in goede harmonie verlopen en ik heb de verkoper gevraagd mij op de hoogte te houden van zijn bevindingen.
Het verraste mij, dan ook deze kwestie hier later nog op dit forum terug te lezen.
De verkoper zelf heeft tot op heden, met mij geen contact meer gezocht.

Vinyl_Fuchs

Zal wel opgelost zijn, denk ik.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

VANZOMERENG ken ik als een betrouwbare gast  :yes:

TurboMarco

Het is niet ongebruikelijk wanneer je ergens een versterker/luidspreker combi gaat beluisteren dat deze ergens anders weer totaal anders klinkt ,ook al gaat het om de dezelfde luidsprekers is er nog steeds sprake van een andere akoestiek .

Wie weet had de TS een vorm van toonregeling in de SR6004 actief  .Wie het weet mag het zeggen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Dat zou zomaar kunnen.......

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HORNET

Beste Forumleden,

Excuses voor mijn late reactie, ik ben afgelopen dagen met heel andere dingen bezig geweest en heb afgelopen weekend de versterker weer eens op wat andere manieren aangesloten zoals ik ook al had besproken met VANZOMERENG, met wie ik idd gewoon telefonisch contact heb in goede verstandhouding! Laat dat duidelijk zijn! :yes: Geen verwijten hier, alleen advies en ideeën gevraagd. Versterker klonk bij koop ook gewoon goed, heel anders als als nu bij mij, dus ik ga er vanuit dat het iets is wat hier bij mij anders is...

Aansluiten op diverse manieren heeft weinig tot geen effect. Verschillen zijn klein. Ik denk dat het gewoon geen match is met mijn speakers welke gewoon veel peut nodig hebben. Heb hier ook ooit een Vincent versterker gehad en dat was ongeveer hetzelfde. Ik zal deze week nog eens kijken of ik tijd heb om wat dingen om te pluggen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en ideeën!!!

Marvin

Welke luidsprekers heb je staan dan?