Streaming diensten

Gestart door The Good Son, maart 25, 2020, 20:41:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Ik gebruik zelf al enige tijd naar tevredenheid Tidal, maar als ik zoals mijn broertje gratis de beschikking heeft over Spotify, zou ik die gebruiken. In Duitsland kun je toch ook Amazon HD gebruiken?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: The Good Son op maart 25, 2020, 23:30:48
Ik woon sinds 2005 in Duitsland en vermaak me hier prima als Hollander, mensen gaan over het algemeen iets netter en respectvoller met elkaar om.
Audiobladen leest ik nog zelden, omdat er genoeg online te lezen en kijken valt!
Vroeger waren audio gerelateerde  producten nog wel wat goedkoper maar dat is ,waarschijnlijk door het internet, ook veel minder geworden.
2e hands is vaak weer wat duurder, maar gelukkig woon ik niet al te ver over de grens en kan Ik nog gebruikmaken van marktplaats als dat nodig is!
Wat voor werk doe je in D en heb je ook kinderen? Ik werk sinds 2005 in Duitsland (heb het nog geprobeerd in NL van 2011-2019 :no:), alhoewel ik het toch prefereer om in Limburg te wonen. Vooral ook om mijn kinderen in het Limburgs op te voeden. Bij ons in het grensgebied wonen veel NL-ers in D vanwege lagere vastgoedprijzen en beduidend grotere grondstukken.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Ik koop nog steeds cd's omdat die vaak goedkoper zijn dan de d/l versie  :-o  Voorts die cd rippen is het werk niet.

Citaat van: The Good Son op maart 25, 2020, 22:14:20
Ik heb zelf ook mijn meeste cd's ondertussen in flac en/of 24 bits op de NAS staan, en draai ze bijna ook niet meer.
Ik koop de laatste tijd eigenlijk nog zelden cd's, daar ik nu een streaming dienst gebruik die in de zelfde kwaliteit afspeelt en heb daarom ook geen enkel probleem daarvoor een paar tientjes per maand voor te betalen.
De enige reden om nog cd's of vinyl te kopen, in mijn geval, is als de opname een hele mooie master of remaster is, dan wel pure nostalgie. Een paar keer per jaar in een ouderwetse platenzaak rondstruinen vind ik héérlijk!
Online cd's kopen vind ik saai en waarom 2 dagen op een cd wachten als ik het in de zelfde kwaliteit a la minute kan streamen.

De reden om deze topic te starten is dan ook dat ik merk dat ik steeds vaker via streamingdienst luister en graag ervaar hoe jullie daar mee omgaan.
Leuk en leerzaam om te lezen, zeker omdat bijna iedereen het wel anders doet.

Blijf maar posten!

The Good Son

Citaat van: renes59 op maart 25, 2020, 23:48:02
Kwam elke week wel in Meppen, onder ander om LP's te kopen. In Groningen had je vroeger Eringa voor het betere spul, ging je naar Bremen daar had je Brinkmann, daar stond nog veel meer. Dat was een soort van Mediamarkt maar dan groter met een hele verdieping stereoapparatuur. En niet het minste waar je in de bladen over las en zag stond daar in de winkel, daar kon je wel middag doorbrengen.

Eringa ken ik nog van hun filiaal in  Zwolle, daar woonde ik vroeger,  leuke winkel was dat.
Daar ooit mijn eerste serieuze speakers gekocht, Tannoys

The Good Son

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 26, 2020, 04:24:21
Ik gebruik zelf al enige tijd naar tevredenheid Tidal, maar als ik zoals mijn broertje gratis de beschikking heeft over Spotify, zou ik die gebruiken. In Duitsland kun je toch ook Amazon HD gebruiken?



Tidal bevalt mij ook prima, alleen de wisselende geluidsterkte blijft irritant.

Amazon HD heb ik ook, kost mij geloof ik niets omdat ik bij Amazon een zakelijk account  heb.
Ik denk dat Amazon in de toekomst een grote concurrent van Spotify gaat worden, maar nu nog een paar kinderziektes heeft.
Word hier hoofdzakelijk door mijn vrouw gebruikt via Alexa. We hebben zowel in de keuken als in de slaapkamer een Alexa speaker hangen en ook de BS Node in de woonkamer is via Alexa aan te sturen.
Eigenlijk heel gemakkelijk, je roept " Alexa speel David Bowie in de keuken" En binnen 2 seconde staat Bowie in je keuken  :-D

Persoonlijk weiger ik tegen  apparaten te praten, maar voor mijn vrouw heel praktisch!

The Good Son

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 26, 2020, 05:33:37
Wat voor werk doe je in D en heb je ook kinderen? Ik werk sinds 2005 in Duitsland (heb het nog geprobeerd in NL van 2011-2019 :no:), alhoewel ik het toch prefereer om in Limburg te wonen. Vooral ook om mijn kinderen in het Limburgs op te voeden. Bij ons in het grensgebied wonen veel NL-ers in D vanwege lagere vastgoedprijzen en beduidend grotere grondstukken.

Ehhhh wil ik ja graag beantwoorden, maar ik ben altijd een beetje voorzichtig met privé zaken in het openbaar. Buiten het feit dat het dan offtopic wordt en niet iedereen geïnteresseerd in  mijn saaie privé bestaan   8-)
Maar stuur me gerust een privé berichtje, dat is altijd welkom!

The Good Son

Citaat van: xander32 op maart 26, 2020, 06:36:05
Ik koop nog steeds cd's omdat die vaak goedkoper zijn dan de d/l versie  :-o  Voorts die cd rippen is het werk niet.

Klopt, maar ik ben bang dat het cd tijdperk snel voorbij is, als ik in mijn vrienden en familie kring kijk, zie ik nog zelden een cd rekje staan. Zelfs 2 speakers is tegenwoordig al redeljjk uniek!
Maar wie weet gaat Corona weer alles veranderen, word streamen te duur en gaat iedereen goedkoop cds op MP scoren!  :schater:

Maar als ik bijvoorbeeld een tidal abo heb voor laten we zeggen €20 per maand, dan heb ik de beschikking over een miljoenen aanbod aan albums, jij koopt van €20 waarschijnlijk net 2 cd's, die dan wel in je bezit hebt voor de rest van je leven, dat dan weer wel.

Wij hebben denk ik beide gemeen dat we het meeste muziek via de NAS luisteren, maar waar jij trouw cd's blijft kopen, luister ik "mijn nieuw aankopen" via streaming die ik maandelijks betaal aan een streaming dienst.
Het grote voordeel voor jou is dat je alles in 1 bibliotheek hebt en dat is op het moment lastiger voor mij omdat ik de nu de ene keer op mijn NAS zoek en de andere keer het aanbod van een online dienst moet zoeken.
Overigens is Amazon dit langzaam  aan het integreren, op de Amazon HD app, zie ik ook alle cd en vinyl aankopen van de laatste jaren die ik daar heb aangeschaft en op een Duits forum heb ik reeds gelezen dat ze ook bezig zijn met de mogelijkheid je collectie toe te voegen aan het streaming aanbod.
Spannende tijden! 

Zep

Citaat van: The Good Son op maart 25, 2020, 20:41:46

Wat zijn jullie ervaringen en keuzes met streamingdiensten?

Ik switch nog wel eens tussen Tidal en Spotify waarbij ik toch steeds terugval op Spotify omdat het simpelweg fijner werkt. Waarom nog steeds geen lossless van Spotify???

Maar wanneer ik echt voor geluidskwaliteit ga dan gebruik ik mijn eigen content via de de USB.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

The Good Son

Dat klopt Zep, als het op bediening gemak aankomt heeft Spotify amper concurrentie.
Amazon komt er aan, die gaan nog flink groeien de komende tijd. In Nederland staat Amazon nog in de kinderschoenen maar hier in duitsland en zeker in Amerika enorm groot, zowel de webwinkel als wel de streamingdienst.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: The Good Son op maart 26, 2020, 19:40:51
Ehhhh wil ik ja graag beantwoorden, maar ik ben altijd een beetje voorzichtig met privé zaken in het openbaar. Buiten het feit dat het dan offtopic wordt en niet iedereen geïnteresseerd in  mijn saaie privé bestaan   8-)
Maar stuur me gerust een privé berichtje, dat is altijd welkom!
Begrijp ik, was ook alleen maar een vraag. No hard feelings.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Heerlijk die streaming diensten  pompom

In gebruik :

Twitch .
Youtube.
Spotify.
Netflix.
Steam.
En sinds kort ook Dplay .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audio addict

#26
De beste streaming dienst kwa geluidskwaliteit is Qobuz High Res
Dan Tidal Hifi , daarna Deezer - Apple Music en als laatste met toch wel bedroevende kwaliteit Spotify

Ik wissel regelmatig tussen al deze diensten. Apple Music heeft mijn voorkeur omdat het zo ontzettend fijn werkt op zowel iPhone iPad en Apple tv 4K

Tidal Hifi klinkt beter maar de Tidal app op de Apple tv is frustrerend buggy.


Voordat mensen mij erop wijzen dat je de geluidskwaliteit van Spotify op "Extreem" moet zetten en geluid normalisatie uit , dat weet ik maar het klinkt hoe dan ook beroerd. Deezer 320 kbs mp3 en zelfs Apple Music 256 aac klinken stukken beter dan Spotify met hun brakke ogg vorbis rommel :)
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

The Good Son

Ik gebruik al jaren geen Apple muziek diensten meer en kan daarom de kwaliteit niet meer beoordelen.
Jaren geleden wel eens muziek downloads gekocht bij Apple, maar sommige albums verdwenen plots uit mijn bibliotheek, zonder enige duidelijke reden.
En toen er een paar jaar geleden uit het niets een U2 album op mijn telefoon stond ben ik voorgoed afgehaakt.

Qobuz high res kan dan prima klinken, maar het aanbod is domweg te klein en zeker niet altijd mijn smaak.

Cornelis1921

Hier nog steeds alleen CD en dat bevalt best; weet niet beter, want nog nooit gestreamd, ook niet van NAS. Mijn maatje heeft een Melody X en die gaat dit jaar nog via dit medium streamen, van NAS en eventueel een streamingsdienst.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *